Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@04:27:39 GMT

۷۰ درصد جمعیت فردیس واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۵۷۳۲

۷۰ درصد جمعیت فردیس واکسینه شدند

پانته‌آ عینی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، در خصوص وضعیت واکسیناسیون در شهرستان، گفت: تا کنون حدود ۷۰ درصد از  جمعیت واجدالشرایط دریافت واکسن از  ۱۲ سال به بالا در فردیس واکسینه شدند. اما در میزان پوشش دهی واکسیناسیون  گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و خانم‌های باردار وضعیت خوبی داریم و حرف اول و آخر را در استان می‌زنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه ریزی برای پوشش دهی بیشتر جمعیت در خصوص واکسیناسیون، از راه اندازی دو واحد سیار واکسیناسیون در شهرستان خبر داد و افزود: با هماهنگی فرمانداری و نیروی انتظامی دو دستگاه ون  به عنوان واحد سیار واکسیناسیون از روز جمعه ۳۰ مهرماه هر هفته به مدت سه روز در  روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در مراکز پرازدحام شهر مستقر می‌شوند و دو واکسیناتور خانم و آقا از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب  به تزریق واکسن شهروندان مشغول هستند.

این مقام مسؤول یاد آور شد: با توجه به اینکه برخی افراد جامعه ممکن است به دلیل شرایط کاری یا گرفتاری موفق به حضور در مراکز واکسیناسیون نشدند، می توانتد نسبت به دریافت واکسن از طریق این مراکز اقدام کنند. بر این اساس مراکز سیار واکسیناسیون می‌تواند برای پوشش دهی بیشترجمعیت شهروندان  کمک‌ موثری باشد.

جاماندگان اصناف واکسینه می‌شوند

وی همچنین فراخوان مجدد و اجرای طرح لکه گیری برای اصناف را از جمله دیگر برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان برای افزایش پوشش دهی واکسیناسیون در فردیس ذکر کرد و افزود: این طرح برای واکسینه شدن کسبه جامانده از واکسیناسیون در حال اجراست. چراکه برخی از کسبه در زمان انجام واکسیناسیون برای اصناف، به دلیل ابتلا به کرونا و غیره واکسینه نشدند که در طرح لکه‌گیری، واکسیناسیون جاماندگان انجام می‌شود.

عینی گفت: امیدواریم با اجرای برنامه‌های مختلف برای پوشش دهی واکسیناسیون و همکاری بیشتر شهروندان، بتوانیم  آمار جمعیت افراد واجد الشرایط دریافت واکسن در فردیس  را تا یکی دوماه آینده از ۷۰ درصد  به ۹۰ درصد برسانیم.

۶۶  درصد از مراکز جامع سلامت فردیس استیجاری هستند

وی در بخش دیگری از سخنانش، عدم پیش بینی زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرستان فردیس را از جمله مهمترین مشکلات شبکه بهداشت و درمان دانست و بیان کرد:  از ۱۱ مرکز جامع سلامت در شهرستان فردیس ۶ مرکزاستیجاری است که علاوه بر مبلغ تزایدی هرساله رهن واجاره مراکز وهزینه‌های اسباب کشی، سرگردانی مردم پس از جابه جایی‌ها را نیز همراه دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فردیس گفت: با پیش بینی‌های کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری فردیس در مورد اختصاص زمین‌هایی در نقاط جغرافیایی مورد نیاز بر اساس استانداردها و تقسیم بندی‌های شبکه بهداشت، امیدواریم بتوانیم مراکزی با مالکیت شبکه بهداشت و درمان فردیس  بسازیم و از دردسر جابجایی‌ها خلاص شویم.

وی یادآور شد: اگر هر سال بتوانیم حتی یک مرکز را از حالت استیجاری خارج کنیم، در آینده‌ای نزدیک شرایط بهتری پیش رو خواهیم داشت.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا دلتا واکسیناسیون واکسینه بازاریان اصناف مادران باردار کرونا دلتا خبرگزاری فارس البرز کرج شبکه بهداشت و درمان پوشش دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در بحث جمعیت ابتدا تشکر می‌کنم از مجموعه‌های فعال فرهنگی و حلقه‌های میانی، مدیر کل امور بانوان استانداری همدان که زحمات زیادی در حوزه جمعیت در استان کشیدند.

وی ادامه داد: ریشه اصلی جمعیت به فرهنگی که به صورت تاریخی در جامعه ریشه دار شده بر می‌گرد و با توجه به شعارهایی که در دهه هفتاد مطرح شده و حتی قبل از انقلاب در فضاهای شهری بین اقشار مختلف مطرح بوده که فرزند کمتر را نماد روشنفکری نماد امروزی بودن می‌دانستن و متأسفانه این فرهنگ همچنان حاکم است مشکل اصلی جمعیت در جامعه را فرهنگی دانستند.

شعبانی با اشاره به اینکه بعضی‌ها مسائل اقتصادی را در بحث مسئله جمعیت بیان می‌کنند، افزود: شاید برای بعضی خانواده‌ها اقتصاد مهم باشد اما یک نکته وجود دارد که ضعف اقتصاد بر این نگاه فرهنگی تأثیر گذاراست اما ریشه اصلی همان مسئله فرهنگی است که به اندیشه و جهان بینی جامعه برمیگردد که شاید نیازمند اصلاح باشد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: نکته حائز اهمیت توجه به عملکرد خانه های بهداشت و مراکزی که در علوم پزشکی به صورت مستقیم با خانم های باردار در ارتباط هستند این مجموعه‌ها در اصلاح فرهنگ بسیار تأثیرگذار هستند و وزارت بهداشت و درمان یکی از مهمترین ارکانی است که می‌تواند در اصلاح این شرایط کمک کند.

وی اظهار کرد: هر چقدر حلقه های میانی تلاش بکنند خانه‌های بهداشت و پزشکان که جامعه به آنها مراجعه می‌کنند در این موضوع مؤثرتر هستند.

شعبانی در پایان گفت: باید دقت کرد که ما در حوزه جمعیت از کجا ضربه خورده ایم از همانجا درصدد اصلاح شرایط باشیم.

کد خبر 6090771

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب