Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری سردار حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با موضوع تحلیل وضعیت ترافیکی در ۶ ماهه دوم سال ١۴٠٠ و تحلیل تصادفات پایتخت و اقدامات و طرح‌های ترافیکی پیش رو در سال جاری صبح امروز برگزار شد.

سردار محمد حسین حمیدی طی سخنانی اظهار کرد: دیروز جلسه ای با اعضای کمیسیون محیط زیست مجلس داشتیم که سازمان های مختلفی نیز در این جلسه حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برابر اعلام بانک جهانی، سالیانه در شهر تهران به دلیل آلودگی هوا، ۴ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم جان خود را از دست می‌دهند،گفت: جزء آلوده‌ترین شهر‌های جهان هستیم و قانونی برای بهبود هوای تهران در دهه‌های گذشته وضع شده و اقدامات متعددی صورت گرفته است، اما این اقدامات کافی نیست.

سردار حمیدی تصریح کرد: بخشی از قوانین ما نیاز به بازنگری دارد. خود قوانین هوای پاک باید مجددا بازنگری  و اقدامات لازم برای موظف کردن سازمان‌ها به انجام تکالیفشان در این زمینه انجام شود.

وی افزود: برخی از سازمان‌ها نتوانستند تکالیف و وظایف خود را به خوبی انجام دهند و ظاهرا از عهده انجام این وظایف بر نمی‌آیند. بخش عمده آلودگی هوا به  حمل و نقل عمومی مرتبط است و در حال حاضر این بخش وضعیت کاملا فرسوده و ناکارآمدی دارد و به لحاظ تعداد هم کمبود دارد.  عمر وسایل حمل و نقل عمومی چه تاکسی‌ها و چه اتوبوس‌ها فرسوده شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: وسایل حمل نقل خصوصی به ویژه موتورسیکلت‌ها نیز بخش قابل توجهی از آلودگی هوا را به خود اختصاص می دهند.

وی با بیان اینکه هر موتورسیکلت سه برابر وسیله نقلیه سواری آلودگی ایجاد می‌کند،گفت: در تهران حدود ۴ میلیون موتورسیکلت داریم که در ایام کرونایی ترددشان نسبت به گذشته بیشتر شده و میزان آلایندگی را افزایش داده اند.

سردار حمیدی اظهار کرد: باید بحث کیفیت ساخت، معاینه فنی، نحوه نظارت و ساخت این موتور‌ها و استفاده از سامانه‌ها و سیستم‌های این حوزه‌ها،  مد نظر قرار بگیرند که در جلسه روز گذشته در مجلس مطرح شد.

وی افزود: باید این موتورسیکلت‌ها را به موتور‌های برقی تبدیل کنیم که این امر نیز نیازمند بودجه وتمهیدات ویژه‌ای است.نباید منتظر این باشیم و بگوییم که خدایا باد بیاید تا در تهران آلودگی نداشته باشیم، در این صورت وظیفه ما مسئولان چیست؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت گفت: ساخت و ساز‌هایی که در سطح شهر تهران انجام می شود و وسایل نقلیه‌ای که در حوزه صنعت با استاندارد‌های پایین تولید می‌شوند، می‌توانند در امر ترافیک اثرگذار باشند.

وی افزود: پلیس باید مکانیزمی را در اختیار داشته باشد تا بتواند به صورت سیستمی بحث معاینه فنی را بررسی و کنترل کند و از رفتار‌های سنتی خود فاصله بگیرد. لذا ۸ میلیون موتورسکیلت را با عامل انسانی نمیتوان کنترل کرد./باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: پلیس معاینه فنی خودروها سردار حمیدی سردار حمیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که طرح ترافیک جدید تهران در سال جاری اجرا نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در مراسم تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و ... که صبح امروز برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ در دو سال گذشته شهرداری تهران اقدامات خوبی را در محور آزادگان انجام داده است. در زمستان سال گذشته در محدوده بزرگراه آزادگان در منطقه 16 اقدام خوبی صورت گرفت و یک لاین کندروی جدید اضافه شد و سبب شد که بار ترافیک سنگین صبح و عصرگاهی که از قبل پل رجایی تا صنیع‌خانی ایجاد می‌شد تا حدودی رفع شده و تداخل بار ترافیکی نداشته باشیم.

وی با بیان این‌که همچنین اخیرا در محور آزادگان در محدوده پل فتح یک لاین احداث شد که موجب روان‌سازی بار ترافیکی شد، تصریح کرد: تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری که امروز وارد مدار می‌شود نیز یکی دیگر از اقدامات مهم بود چرا که لاین کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری محور تنگی بود که حالا این محور استانداردسازی شده و سبب شده که حجم سنگین بار صبحگاهی ترافیک تقلیل یابد چرا که شاهد بودیم این بار ترافیکی تا کیلومترها محور آزادگان را درگیر می‌کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص این‌که شهرداری در نظر دارد طرح ترافیک را تغییر دهد و آیا در این زمینه نظرات پلیس احصا شده یا خیر؟ تصریح کرد: هنوز صحبت جدی در این زمینه با پلیس نشده است اما اعتقاد دارم که تغییرات در محدوده طرح ترافیک و غیره خوب است و نباید در برابر تغییرات مقاومت کنیم.

موسوی‌پور با بیان این‌که با توجه به افزایش تردد خودروها موتورسیکلت‌ها و غیره باید طرح ترافیک بروزرسانی شود، اظهار کرد: باید کارگروه مشترکی فی‌مابین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا به نظر واحدی در خصوص تغییرات طرح ترافیک برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح ترافیک جدید تا پایان سال جاری انجام شده و امسال شاهد اجرای طرح ترافیک خواهیم بود یا نه؟ اظهار کرد: قطعا امسال نیست و باید اقدامات کارشناسی به درستی انجام شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که چه بزرگراه‌هایی در تهران وجود دارد که آسفالت آنها نیاز به مرمت آسفالت دارند، گفت: عمدتا محورهای کمربندی که خودروهای سنگین در آن تردد می‌کنند همچون بزرگراه یاسینی، آزادگان و قسمتی از بزرگراه بسیج محورهایی هستند که آسفالت آنها نیاز به بهسازی بیشتر دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • عاملین رعب و وحشت در نقده دستگیر شدند
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • دستگیری شروری که در BRT مردم را با زنجیر کتک می‌زد | تنها اظهارات او را ببینید! | فیلم
  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان