Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان پیام داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، محمود شالویی به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان پیام داد. متن پیام به این شرح است:

«خداوند بزرگ را شاکریم که رویدادی مردمی در عرصه هنری شکل گرفته و با عنوان نمایش خیابانی رخ نمایانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تردیدی نیست که خیابان در عام ترین نوع نگاه، محل تلاقی آدم‌ها است، مردمانی با تفاوت‌های بسیار اما واجد منافعی مشترک. مردمانی که در زیست جمعی نوین با هجوم و سلطه فناوری‌های نوین، ارتباطات جهانی و این روزها فراگیری نامبارک کرونا خود را بیشتر و جدی‌تر در معرض مواجهه با مظاهر رنگارنگ بیرونی می‌بینند و چه‌بسا بسیاری از جمع ایشان راه برون رفت از هر هجمه و صدمه اجتماعی را در پناه بردن به مغاک تنهایی و علاج واقعه در گزیدن خلوت فردی بپندارند و راه به اندرون خویش بپیمایند.

در این میان توان معجزه آسای هنر می‌تواند به یاری انسان و اجتماع بیاید و با تبیین خلاقانه رخدادها و موقعیت‌ها، انسان را در شناخت بهتر وضعیت موجود مدد رساند و به یاری نیروی شگفت‌انگیز همراهی و همفکری، از دریچه زیبای آفرینش هنری به چشم‌اندازی روشن و پر امید رهنمون کند.

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از جمله رویدادهای هنری است که بی‌گمان کارکرد اجتماعی ویژه‌ای در طول عمر ارزشمند خود داشته است. شاخصه‌های فرهنگی، اجتماعی و جغرافیای ویژه این جشنواره، آن را به رویدادی منحصر به فرد تبدیل کرده است که حتی گروه‌های نمایشی و هنرمندان سایر کشورهای جهان نیز علاقه و اشتیاق ویژه‌ای به حضور در آن پیدا کرده‌اند.

این سرمایه گرانقدر مستلزم پایش کارشناسانه است تا ضمن آسیب‌شناسی مبتنی بر شناخت دقیق و برنامه‌ریزی روزآمد، شاهد ارتقا این رویداد ارزشمند هنری باشیم.

حضور ارجمند و هنرآفرینی مبتنی بر دغدغه هنرمندان عزیز کشورمان و تلاش و همراهی متعهدانه دست‌اندرکاران، مسئولان فرهنگی و مدیران استان و همراهی همواره‌ی مردمان شریف خطه کردستان و مریوان را قدر دانسته و بر خود لازم می‌دانم که از اداره کل هنرهای نمایشی معاونت امور هنری و نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان هم سپاس صمیمانه خود را ابراز نمایم.

انشاالله که خداوند مزید توفیق در مسیر خدمت را به همگان عنایت والا فرماید. بمنه و کرمه»

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از ۵ تا ۱۰ آبان ماه به دبیری عبید رستمی در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

کد خبر 531311

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تئاتر تئاتر ایران جشنواره تئاتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمود شالویی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تئاتر خیابانی مریوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است

معاون علمی و پژوهشی سپاه استان قزوین، گفت: شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم یک راهبرد اجرایی برای همه اقشار مردم و مسئولان است که با تحقق آن مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هم برطرف می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، کریم عباسی در نخستین جلسه این معاونت ضمن تشریح و تبیین محورهای شعار سال که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده، اظهار داشت: اگر چه فعالیت‌های بسیار خوب و مثبتی در حوزه تولید و چرخه اقتصاد در کشور صورت گرفته، ولی بیان مستمر این مهم در سال‌های اخیر توسط معظم‌له نشان از اهمیت استمرار، تلاش و نیاز به ایجاد دگرگونی در حوزه تولید و علم کشور است.

وی افزود: افکار عمومی و مردم باید نتایج فعالیت تولیدی و تحقق راهبرد سال را در عملکرد مسئولان لمس کند، چرا که ریشه حل مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین‌الملل در تحقق شعار سال است و این مهم با مقوله علم قابل رفع شدن است و این موضوع نشان‌دهنده ارزش علم و عالم است.

معاون علمی و پژوهشی سپاه استان قزوین، خاطرنشان کرد: بی‌تردید برای هر پدیده در عالم هستی یک سیر تکامل قابل تصور است و اگر استعدادها و ظرفیت‌های موجود در جامعه به شکل صحیح به‌کارگیری شود می‌توان به جهش تولید دست یافت و نتایج شیرین آن را در کشور حس کرد.

عباسی به دستاوردهای جشنواره علمی جهادگران علم و فناوری این معاونت در استان قزوین اشاره کرد و افزود: این جشنواره تنها به یک همایش ختم نمی‌شود و برگزاری جشنواره علمی آغاز یک حرکت علمی در استان است که به همین منظور دبیرخانه این جشنواره فعال بوده و زمینه ساز فعالیت های جشنواره آتی خواهد بود.

وی تصریح کرد: سعی ما در معاونت علمی و پژوهشی در راستای شعار سال؛ شناسایی ظرفیت های مردمی و نیازهای مسئولان و ایجاد ارتباط بین این دو حوزه است تا بتوانیم گام اصلی را برای سربلندی و اعتلای جمهوری اسلامی ایران برداریم.

گفتنی است، در این جلسه هریک از مسئولان علمی نواحی و اقشار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود در سال گذشته پرداخته و در خصوص برنامه‌های سال جدید به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • محمدحسن روزی‌طلب سرپرست اداره کل برنامه‌های سیاسی صداوسیما شد
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد