Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:37:31 GMT

بررسی واکسن ایرانی رازی در وبیناری دانشجویی

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۷۴۱۴

بررسی واکسن ایرانی رازی در وبیناری دانشجویی

شاخه دانشجویی انجمن بیوتکنولوژی ایران، وبینار واکسن رازی از سلسله وبینارهای واکسن‌های ایرانی کرونا را برگزار می کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، این برنامه با حضور و ارائه دکتر سیدرضا بنی هاشمی ـ طراح و کاشف واکسن کرونای موسسه رازی و مدیر گروه بیوتکنولوژی و آزمایشگاه مرکزی موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، روز سه‌شنبه چهارم آبان، ساعت ۱۸:۳۰ الی۱۹:۳۰، به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی ـ استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت و سخت‌ترین پروتکل‌های داخلی درحال ساخت است.

موسسه رازی پلتفرم نوترکیب پروتئینی که از ایمن‌ترین واکسن‌ها است، برای تولید واکسن کرونا انتخاب کرده است. برای این امر از قطعه ژنوم ویروس استفاده می‌شود. ولی به جای اینکه به بدن تزریق شود، در داخل یک سلول پستاندار وارد می‌شود و بیوراکتور این پروتئین را می‌سازد و بعد از تولید این پروتئین استخراج و تصفیه می‌شود و در نهایت به بدن تزریق خواهد شد.

در این شیوه پروتئین شاخک ویروس به وسیله باکتری یا قارچ تکثیر و جمع‌آوری شده و سپس با خالص‌سازی به صورت واکسن تبدیل خواهد شد.

این واکسن در سه دوز تزریق می‌شود و دوز سوم به صورت استنشاقی است که برای حل مشکل انتقال ویروس توسط افراد واکسینه شده طراحی شده و در صورت موفقیت نخستین واکسن استنشاقی با پروتئین نوترکیب در جهان خواهد بود.

در واقع واکسن‌های نوترکیب بهترین شیوه واکسن‌سازی است که در کمترین زمان می‌توان به آن دست یافت.

واکسن رازی کووپارس ساخت این موسسه در تراز جهانی است و بیشترین شباهت را به واکسن شرکت نووکس آمریکا دارد.

بر اساس کارآزمایی‌های بالینی انجام شده این واکسن بر روی میمون ۸ تا ۹ ماه ایمنی ایجاد می‌کند. از این رو می‌توان اعلام کرد که در مرحله پیش بالینی حدود ۹ تا ۱۰ ماه ایمنی طولانی مدتی وجود داشته است. همچنین مرحله اول تست انسانی رازی کوو پارس با موفقیت به اتمام رسید.

مراحل نخست مطالعات بالینی در اسفند و خرداد گذشته انجام شد و در پایان مرحله دوم ۸۰ درصد ایمنی‌زایی واکسن رازی کوو پارس به اثبات رسیده است.

فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ آغاز شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به شناسه stubiotech@ و برای ثبت نام به لینک https://b۲n.ir/k۴۸۱۲۷ مراجعه کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسن رازی واکسن رازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران

ایسنا/مازندران معاون آموزشی و کارآفرینی جهاد دانشگاهی مازندران از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش با حضور ۱۳ هزار و۲۳۳ داوطلب در مازندران خبر داد.

دکتر سید مرتضی ساداتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آزمون استخدامی آموزش و پرورش، جمعه ۱۴ اردیبهشت در ۷ حوزه امتحانی واقع در شهرهای بهشهر، ساری، قائمشهر، بابل، بابلسر، نوشهر و چالوس برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در شهرستان بابل دانشگاه علوم و فنون، دانشگاه نوشیروانی، در بابلسر دانشگاه مازندران، در بهشهر دانشگاه علم و فناوری، در چالوس دانشکده میراث فرهنگی و در نوشهر دانشگاه آزاد، دبیرستان شاهد دختران، موسسه آموزش عالی مارلیک، در ساری نیز دانشگاه پیامبر اعظم، آزاد ساری، علوم کشاورزی، فنی و حرفه‌ای، موسسه آموزش عالی ادیب در قائمشهر هم در دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای تقویت استخوان از این ۱۱ خوراکی نگذرید
  • باکتری‌ها برای ما رشته سیم رسانا می‌سازند
  • عوارض مصرف زیاد پنیر
  • جنبش‌های سده‌های دوم و سوم هجری بیش‌تر تقابل ایرانی – ایرانی بود نه ایرانی - عربی
  • فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان قبل از انقلاب
  • شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد