Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با اشاره به وضعیت وخیم انسانی در افغانستان در توئیتی تصریح کرد: «افغانستان در حال تبدیل شدن به بزرگترین بحران انسانی جهان است».

وی با تاکید بر ضرورت ارائه کمک‌ها و تدارکات ضروری به مردم افغانستان پیش از فرارسیدن فصل زمستان افزود: من از جهان می‌خواهم که اقدام کنند و تلاش‌های ما در حمایت از آسیب‌پذیرترین افراد را تامین مالی نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه‌ جهانی غذا نیز اوایل هفته جاری اعلام کرد که برای جلوگیری از یک فاجعه‌ انسانی در افغانستان باید کمک‌های بشردوستانه فوری در این کشور افزایش یاید.

بر اساس گزارش این نهاد بین‌المللی، به دلیل خشکسالی، درگیری، بحران کرونا و بحران اقتصادی، دسترسی مردم افغانستان به غذای کافی به شدت کاهش یافته است.

برنامه جهانی غذا اعلام کرد که بیش‌تر از نیمی از جمعیت افغانستان یعنی 22.8 میلیون نفر با گرسنگی شدید مواجه هستند.

این گزارش که توسط سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل و برنامه‌ جهانی غذا تهیه شده است، نشان می‌دهد که شهروندان افغانستان زمستان سختی را در پیش رو دارند و خانواده‌ها برای زنده‌ماندن وابسته به کمک‌های بشردوستانه جامعه جهانی هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان سازمان ملل بحران انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست«میقاتی»برای تشدیدفشار جهانی ضداسرائیل برای پذیرش صلح حماس

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با اعلام مقامات حماس در پذیرش صلح پیشنهادی مصر، نخست وزیر لبنان از اقدام یک جانبه حماس استقبال کرد.

پایگاه خبری الجزیره دوشنبه شب گزارش داد که «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان امروز دوشنبه گفت که موافقت جنبش حماس فلسطین با پیشنهاد آتش‌بس در غزه، یک گام رو به جلو به سوی توقف حملات اسرائیل به ملت فلسطین است.

میقاتی با بیان اینکه حماس گام اساسی به سوی حل این بحران برداشته است، گفت: بیش از هر زمان دیگری، زمان آن رسیده است که فشارهای بین‌المللی به اسرائیل وارد شود تا این طرح پیشنهادی را بپذیرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این راهکار بتواند به حل ریشه‌ای بحران در فلسطین منجر شود؛ به نحوی که مردم فلسطین به حقوق خود دست پیدا کنند.

پیشتر شبکه «القاهرة الإخباریة» به نقل از یک منبع عالی‌رتبه مصر گزارش داد که هیأت حماس فردا (سه‌شنبه) با هدف تکمیل مذاکرات مربوط به آتش‌بس در نوار غزه، به قاهره بازمی‌گردد.

هیأت حماس یکشنبه شب (دیشب) پس از پایان مذاکرات در قاهره به منظور مشورت با رهبران این جنبش در قطر، عازم دوحه شد.

کد خبر 6098834

دیگر خبرها

  • درخواست«میقاتی»برای تشدیدفشار جهانی ضداسرائیل برای پذیرش صلح حماس
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • بن گویر خواستار حمله فوری به رفح شد
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد