Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت روز ملی آمار در یک یادداشت نوشت: از الزامات تحقق اهداف کلان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، دستیابی به آمار و اطلاعات علمی و دقیق از وضعیت موجود است که این موضوع برای تدوین راهبردها، سیاستگذاری، برنامه ریزی، نظارت، هماهنگی و هدایت برنامه‌ها امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عصر کنونی "گذار از نظام آمار‌های سنتی به نظام آمار‌های ثبتی مبنا و هوشمندسازی آن" تنها گزینه مؤثر، جهت ارتقاء کمی و کیفی و انتشار داده‌ها و اطلاعات آماری است.

در ادامه این پیام آمده است: داده‌ها و اطلاعات آماری صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنانکه اشاره به یکپارچه سازی اطلاعات در نظام مالی و اقتصادی کشور با بهره گیری از روش‌های نوین تحلیل داده برای افزایش توان پیش بینی و پیشگیری در اصول دوازده گانه حاکم بر" نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی" ابلاغ شده توسط رئیس جمهور محترم نیز، مؤید این امر مهم است.

لازم است داده‌های تولید شده آماری صحیح، علمی و قابل اعتماد بوده تا مبنای تصمیم گیری‌های داده محور جهت تدوین راهبرد‌های لازم در برنامه ریزی‌های آتی باشد و با تولید داده‌های معتبر، بستر مناسب برای تولید آمار‌های رسمی کشور هموار گردد.

این پیام می‌افزاید: آمار‌های رسمی تولید شده توسط مراجع ذی صلاح در خصوص وضعیت اقتصادی، جمعیتی، اجتماعی و زیست‌محیطی، جزئی ضروری از سیستم اطلاعاتی یک جامعه را فراهم می‌سازد به گونه‌ای که هم دولت، هم بخش خصوصی و هم عموم افراد جامعه از آن بهره مند می‌شوند. آن دسته از آمار‌های رسمی که دارای اثرات مثبت است توسط مؤسسات آمار‌های رسمی تهیه شده و بدون تبعیض در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد تا با این روش حق شهروندان در برخورداری از اطلاعات عمومی ادا شود. تولید آمار‌ها نتیجه فعالیت‌های مختلفی از جمله: وضع قوانین و مقررات، تهیه تعریف‌ها و استانداردها، تعیین نیاز‌ها و اولویت ها، به کارگیری روش‌های علمی، طراحی ابعاد اجرایی، استخراج و پردازش و تحلیل داده‌ها است.

سخن آخر اینکه نظام آمار ملی به عنوان جزئی از نظام اطلاعات ملی با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد و بکارگیری سامانه‌ها و فن آوری‌های نوین، می‌تواند با تبیین وضع موجود و همچنین شناسایی روند تغییرات، اطلاعات و آمار صحیح و به هنگام را براساس نیازمندی‌های موجود، تولید و در اختیار تصمیم گیران قرار دهد.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن روز "آمار و برنامه ریزی" به دست اندرکاران این حوزه، از زحمات فعالان عرصه آمار در کشور به ویژه کارشناسان وزارتخانه در واحد‌های ستادی، اجرایی و سازمان‌های وابسته که در جهت افزایش آگاهی جامعه و ترویج فرهنگ تصمیم سازی بر مبنای شواهد، گام بر می‌دارند، تشکر و قدردانی می‌نمایم.

بیشتر بخوانید

استخدام سه نفر از مدال‌آوران پارالمپیک در بانک رفاه کارگران انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر کار عبدالملکی روز آ نظام آمار آمار های رسمی داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مظهری، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه هاست و فقط حمل دارو با ابلاغ این آیین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام میشود.
وی افزود: این آیین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز میشود.
مظهری ادامه داد: توزیع دارو بر بستر اینترنت بزودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز می شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می شود.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در پایان گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیکترین داروخانه به محل سکونت میتوانند داروی خود را سریع تر دریافت کنند .

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان
  • آماری ویژه برای پیکان؛ جای پیرمردان در فوتبال نیست!
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک