Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا سه شنبه اعلام کرد این کشور تا سال ۲۰۵۰ به هدف انتشار کربن صفر خالص خواهد رسید، اما کانبرا این هدف را به قانون تبدیل نخواهد کرد و در عوض برای کاهش انتشار کربن به مصرف کنندگان و شرکت‌ها تکیه خواهد کرد.

وی گفت: استرالیا که یکی از بزرگترین منتشر کنندگان گاز‌های گلخانه‌ای از نظر سرانه و یکی از صادرکنندگان بزرگ سوخت‌های فسیلی همچون زغال سنگ است، به طور عمده از طریق توسعه فناوری و با سرمایه گذاری ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری دولت به هدف انتشار کربن صفر خالص خود خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موریسون افزود: با اینکه استرالیا سال ۲۰۵۰ را به عنوان هدف خود برای انتشار کربن صفر خالص تعیین می‌کند، اما هدف خود برای کاهش ۲۶ تا ۲۸ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ نسبت به سال ۲۰۰۵ را افزایش نخواهد داد. استرالیا از آن هدف فراتر خواهد رفت و انتشار کربن را تا سال ۲۰۳۰، ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش خواهد داد.

وی اعلام کرد: استرالیایی‌ها خواهان عمل در زمینه تغییرات آب و هوایی هستند. آن‌ها در این خصوص وارد عمل می‌شوند، اما خواهان حفظ مشاغل و معاششان نیز هستند. آن‌ها همچنین می‌خواهند هزینه‌های زندگی پایین بماند در عین حال می‌خواهند از سبک زندگی به ویژه در مناطق روستایی حفاظت کنند. سبک زندگی استرالیایی منحصر به فرد است. استرالیایی‌ها طرحی متوازن می‌خواهند، و طرح ما برای دستیابی به هدف انتشار کربن صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ طرحی متوازن است. طرح ما یک روش منحصر به فرد استرالیایی ترسیم می‌کند که در آن چالش‌ها در نظر گرفته می‌شوند. جهان در حال تغییر است و پاسخ جهان به تغییرات آب و هوایی جهان و اقتصاد جهانی را تغییر می‌دهد. این امر واقعی است و دارد رخ می‌دهد. ما این را درک می‌کنیم و از آن آگاهیم.

نخست وزیر استرالیا در ادامه سخنانش گفت: ما با اطمینان از ارزیابی این مسئله، از آن حمایت می‌کنیم. ما فقط این واقعیت را که انتشار کربن را کاهش خواهیم داد ارزیابی نخواهیم کرد و این واقعیت را نیز در نظر خواهیم گرفت که فرصت‌های شغلی ایجاد کنیم، درآمد‌ها را افزایش دهیم، از معیشت استرالیایی‌ها حفاظت کنیم، چون این امر نیز یکی از معیار‌های اصلی عملکرد و موفقیت این طرح است؛ بنابراین این طرح را برای هدف انتشار کربن صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ در نشست آب و هوایی گلاسکو ارائه خواهم کرد.

تعیین هدف به صفر رساندن تولید کربن در استرالیا، موجب کاهش انتقادات بین المللی از استرالیا خواهد شد. این کشور پیشتر از پیوستن به کشور‌هایی همچون انگلیس و آمریکا که در آستانه نشست آب و هوایی «کوپ ۲۶» سازمان ملل قول انتشار کربن صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ را دادند خودداری کرد. نشست آب و هوایی مزبور از سی و یکم اکتبر تا دوازدهم نوامبر در گلاسکو برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کربن دی اکسید تغییرات آب و هوایی دولت استرالیا تا سال ۲۰۵۰ آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دنیز شمیهال» (Denis Shmygal) نخست‌ وزیر اوکراین در سخنانی ادعا کرد که استرالیا در حال آماده سازی بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین است.

بر اساس ادعای نخست‌ وزیر اوکراین، قرار است این پول برای خرید محموله بزرگی از هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، استرالیا همچنین مهمات هوا به زمین را به اوکراین منتقل خواهد کرد.

این در حالیست که وی پیشتر نیز ادعا کرده بود که استرالیا پهپادهایی به ارزش ۳۲.۵ میلیون دلار و مجموعه بزرگی از سامانه های موشکی ضدهوایی را به کی یف ارائه خواهد کرد.

این در حالیست که استرالیا در خصوص اعای مطرح این مقام اوکراینی تا کنون بیانیه ای صادر نکرده است.

کد خبر 6091317

دیگر خبرها

  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا