Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از دیدار با «رشید مردوف» همتای ترکمنستانی در نشست خبری مشترک ضمن خوشامدگویی به وزیر خارجه ترکمنستان گفت: مایلم به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کنم که جمله تاریخی را دارند مبنی بر این‌که رابطه ما با همسایگان نه تنها همسایگی که رابطه خویشاوندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این در سطح روسای جمهور دو کشور در حوزه خویشاوندی دو کشور عبارات زیاد و دقیقی به کار برده شده است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور ترکمنستان نیز بارها این عبارت را تکرار کردند که صرفا در خصوص همسایه ما ایران معتقدم در قیامت از همسایه در مورد همسایه سؤال می‌کنند.

وزیر خارجه گفت: در سفری که‌ آقای دکتر رئیسی برای شرکت در نشست شانگهای به دوشنبه پایتخت تاجیکستان داشتند دیدار بسیار خوبی بین روسای جمهور دو کشور انجام شد و در ادامه آن دیدار ما امروز علاوه بر حضور آقای مردوف در نشست وزرای خارجه همسایه افغانستان که فردا در تهران خواهیم داشت، شاهد برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ترکمنستان در جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وزیر خارجه بیان کرد: آقای مردوف هم با وزیر نفت ما دیدار داشت و هم با وزرای دیگر و رئیس جمهور دیدار خواهد داشت و همزمان با گفت‌وگوهای ما در وزارت خارجه کمیسیون مشترک همکاری‌‌های دو کشور در تهران برگزار شده و در وزارتخانه‌های ذیربط گفت‌وگوهای ما ادامه دارد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: امروز توافق کردیم سند همکاری‌های مشترک دو کشور را مورد بازنگری قرار دهیم. تاکنون بیش از یکصد سند رسمی بین دو کشور در زمینه‌های مختلف به امضا رسیده و توافق ما حول امضای یک سند جامع همکاری‌ها و ارتقای حجم تبادل تجاری دو کشور به حداکثر ممکن هست.

وزیر خارجه اضافه کرد: خرسندیم که امروز فرصتی شد که در خصوص همه موضوعات حدود ۲ ساعت با هم گفت‌وگو داشته باشیم. توافق کردیم نسبت به بازگشایی مسیر ترانزیت کامیونداران دو کشور از چهار نقطه مرزی با توجه به عبور از پیک بحران کرونا و واکسینه شدن رانندگان ترانزیت کامیون در دو کشور اقدام کنیم.

 

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر امور خارجه ترکمنستان رشید مردوف وزیر خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما در اولین روز سفر جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان و در چارچوب پیگیری سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، از کشور برادر و مسلمان پاکستان بازدید کردیم.

گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور، شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد.

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.
در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، ۸ سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • امضای ۲ سند حقوقی و قضایی بین ایران و پاکستان
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان