Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۷۶۰ شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور محمدمهدی اساعیلی و دستورهای تعیین نمایندگان شورای فرهنگ عمومی کشور در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها، افزودن تبصره پیشنهادی معاونت امور فرهنگی برای افزودن به آئین‌نامه اجرایی ضوابط برگزاری مسابقات دینی، فرهنگی و هنری مصوب جلسه ۳۷۴ مورخ سال ۱۳۸۲ و انتخاب اعضای حقیقی شورای نظارت بر بازی و اسباب‌بازی کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دستور اول این جلسه اعضای حاضر به اظهار نظر در مورد انتخاب نمایندگان شورای فرهنگ عمومی کشور پرداختند. در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی به صورت مکتوب نظر مدیران‌کل استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را اخذ کند تا برای انتخاب افراد تصویر بهتری داشته باشیم و پس از انتخاب اعضای معین‌ شورا، جمع‌بندی‌ جلسات در اختیار آنان قرار بگیرد.

در دستور دوم این جلسه یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی خواستار افزودن تبصره‌ای در آئین‌نامه اجرایی ضوابط برگزاری مسابقات دینی، فرهنگی و هنری مصوب سال ۱۳۸۲ و حذف موضوع شرط‌بندی شد.

سپس برخی اعضای شورا در خصوص شرط‌بندی و استفتاء رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید نظراتی را مطرح کردند، یکی از موضوعات مورد بحث ماده سوم این آئین‌نامه عبارت مضامین ورزشی در برگزاری مسابقات بود که تعدادی از اعضا خواستار حذف عنوان ورزشی از مسابقات فرهنگی شدند و در مقابل برخی از اعضا معتقد بودند که بسیاری از مسائل ورزشی بار فرهنگی دارد و باید بیشتر به موضوع فرهنگ در ورزش پرداخته شود.

در بخشی از این دستور اسماعیلی با اشاره به گفت‌وگوی خود با وزیر ورزش و جوانان پیرامون عنوان فرهنگی در مجموعه‌های ورزشی خاطرنشان کرد: بسیاری از مجموعه‌های ورزشی عنوان فرهنگی هم دارند، اما شاهد فعالیت فرهنگی از سوی آنها نیستیم، از این رو با وزیر محترم ورزش و جوانان در همین رابطه صحبت کردم و مقرر شد میز امور فرهنگی در مجموعه‌های ورزشی ایجاد شود که مدیران فرهنگی در هیات مدیره باشگاه‌ها هم حضور داشته باشند و از این طریق بتوانیم شاهد فعالیت‌های فرهنگی در مجموعه‌های ورزشی باشیم.

در ادامه دستور سوم جلسه مبنی بر انتخاب اعضای حقیقی شورای نظارت بر بازی و اسباب‌بازی کشور مطرح شد و اعضا نظرات خود را بیان کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد انتخاب اعضای شورای نظارت بر بازی و اسباب‌بازی کشور گفت: باید پیشینه افرادی که قرار است انتخاب شوند در اختیار اعضا قرار بگیرد تا هریک از اعضا پس از تحقیق، نظرات خود را به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارائه و تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

کد خبر 5336540 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی باشگاه های ورزشی معرفی کتاب تازه های نشر انتشارات سوره مهر سواد رسانه ای برنامه سوره کتاب و کتابخوانی ترجمه نمایشگاه کتاب فرانکفورت رونمایی کتاب هفته وحدت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ادبیات کودک و نوجوان ادبیات داستانی شورای فرهنگ عمومی مجموعه های ورزشی انتخاب اعضای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: منطقه ۱۷ تهران محلی است که خیلی زیاد به واقعیت تهران و نبض شهر نزدیک می‌شوید و حضور وزیر فرهنگ و جمعی از همکاران در این منطقه، یک تجربه بسیار گران قیمت است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: یکی از اتفاقات کلیدی در این منطقه این است که بعد از بازار تهران بزرگترین کانون خرده فروشی پوشاک در تهران است. یک‌ کانون نظارتی جدی ذیل استان‌ تهران، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد استان و کارگروه مد و لباس تشکیل خواهد شد که ناظران مردمی، تخلفات را رصد کنند. 

امامی همچنین گفت: به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اولویت‌های وزارتخانه نباید بگذاریم مساله سالمندی به یک بحران تبدیل شود و یک‌پرونده سالمندی برای حل مساله سالمندی تشکیل شده است.

وی افزود: پیرو درخواست‌های مردمی، با همکاری شهرداری تهران ما یک‌ مرکز تجمعی بزرگ عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه را در منطقه امام‌زاده حسن ایجاد می کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • بهترین فیلم های وسترن با بازی «لی ون کلیف»؛ از Beyond the Law تا The Grand Duel
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • روی این استقلال نمی شود حساب کرد | دو اتفاق باعث اتحاد تراکتوری ها شده است
  • روشن: بازی با تراکتور برای استقلال حکم مرگ و زندگی دارد
  • بادامکی: با این نفرات باید با تجربه‌تر عمل می‌کردیم/ در مورد تمدید قرارداد اوسمار مدیرعامل و هیات مدیره تصمیم می‌گیرند+فیلم
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد