Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار و گفتگو با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در نشست خبری گفت: ما گفتگوهای مهمی را در خصوص تحولات افغانستان داشتیم و همچنان تحولات افغانستان را با دقت دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: باور داریم که تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان به عنوان مهمترین راهکار سیاسی پیش روی همه ما قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کماکان تماس‌های خود را با همه طرف‌ها در افغانستان دنبال می‌کنیم.

وزیر امورخارجه کشورمان تصریح کرد: تماس‌ها و مشورت‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران با هیئت حاکمه سرپرست یا موقت در افغانستان در جریان است.

امیرعبداللهیان بیان اینکه برای کمک به افغانستان در راستای برون رفت از وضعیت کنونی تمامی گذرگاه‌های مرزی ایران، برای تجارت‌های مرزی با افغانستان باز است گفتن: برای تسهیل در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه از طریق مرزهای ایران به کشور افغانستان آمادگی کامل داریم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی و مردمی با افغانستان کماکان ادامه خواهیم داد.

وی افزود: هر چقدر بتوانیم وضعیت اقتصادی و معیشتی و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه سایر کشورها به افغانستان را تسهیل کنیم، در آستانه فصل سرما با موج کمتری از پدیده آوارگان به سمت مرزهای همسایگان افغانستان مواجه خواهیم بود.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه همکاری‌های ایران با افغانستان در بازارهای مرزی ادامه پیدا خواهد کرد گفت: هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان در قبال ایجاد صلح و ثبات و امنیت در این کشور مسئول است.

وی افزود: با کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی پاکستان توافق کردیم که در نشست وزرای خارجه همسایگان افغانستان که فردا در تهران برگزار خواهد شد، پیام واحدی را برای مردم افغانستان، برای جامعه جهانی و برای هیئت حاکمه سرپرستی و موقت افغانستان داشته باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: در عین حال تلاش می‌کنیم با ادبیات مشترک و با درکی مشترک برای برون‌رفت از شرایط پیچیده کنونی در منطقه به تلاش های جمعی خودمان ادامه بدهیم.

وی تصریح کرد: بخش دوم گفتگوی ما، توافق برای توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور بود.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در یک ماه گذشته هیئت‌های سطح بالایی از ایران به اسلام‌آباد سفر کردند، دو بار هم وزیر محترم امور خارجه پاکستان به تهران سفر کرد و مقامات امنیتی و نظامی ما نشست‌های مهمی را داشتند.

وی ادامه داد: امروز توافق کردیم سطح تبادل تجاری دو کشور را افزایش دهیم و با استفاده از مکانیزم‌های شناخته شده در چارچوب حقوق بین الملل نسبت به افزایش حجم تبادل تجاری، توسعه همکاری‌های همه‌جانبه اقتصادی، اقدامات عملی در راستای منافع دو ملت و دو کشور را محقق کنیم.

کد خبر 5336546

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران افغانستان امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی امنیت اطلاعات طالبان افغانستان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمهوری اسلامی ایران افغانستان آیت الله خامنه ای حسین امیرعبداللهیان ایران رژیم صهیونیستی مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا سیدابراهیم رئیسی احمد وحیدی رئیس جمهور اسلامی ایران وزارت امور خارجه حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان هیئت حاکمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد ظلم‌هایی که به فلسطینیان می‌شود به خاطر اقدامات نژادپرستانه صهیونیست‌ها است.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت: جامعه بین المللی باید کشور مستقل فلسطینی را بر اساس قوانین بین المللی به رسمیت بشناسد. ما به همکاری با جامعه بین المللی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین ادامه می‌دهیم. ما به تلاش‌ها برای توقف جنگ بسیار وحشیانه علیه غزه ادامه می‌دهیم.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو