Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:16:44 GMT

فرماندار: دفع زباله در عجب شیر ساماندهی شود

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۰۱۲۳

فرماندار: دفع زباله در عجب شیر ساماندهی شود

عادل اصغرپور روز سه شنبه در جلسه مدیریت پسماند شهرستان گفت: شهرداران و دهیاران نسبت به دفن اصولی و روزانه پسماندها در زباله گاه‌ها و اجرای مصوبه شعاع ۵۰ کیلومتری از شهر و بازدید میدانی از نحوه دفن پسماندها اقدامات قانونی را انجام دهند.

فرماندار شهرستان عجب شیر افزود : ایجاد محیطی سالم و بدون آلودگی و تامین بهداشت روانی و اجتماعی مردم وظیفه ماست و همه مسئولان مرتبط باید برای تحقق این موضوع مشارکت و همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به جمع آوری زباله های روستایی با مدیریت دهیاران در روستاهای شهرستان اشاره کرد و افزود : کلیه ادارات مسوول از جمله محیط زیست، شهرداری ها، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت در سریعترین زمان نسبت به جانمایی دفع زباله های روستاهای بالای ۵۰ خانوار اقدام کنند .

وی در ادامه با اشاره به وظایف شهرداری ها  در خصوص جمع آوری و ساماندهی نخاله های ساختمانی در سطح شهرستان اظهار داشت: شهرداری باید به همراه اعضای کارگروه نسبت به تعیین محل مناسب جهت ساماندهی و انتقال نخاله های ساختمانی اقدام کند.

فرماندار شهرستان عجب شیر با بیان اینکه باید مدیریت پسماند در روستاهای بزرگ شهرستان نیز مد نظر باشد، افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان و محیط زیست بدون هیچ‌گونه اغماض با عوامل حقیقی و حقوقی دفع پسماند و فضولات حیوانی در داخل روستاها برخورد کند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند عجب شیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند عجب شیر سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند عجب شیر عجب شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار گفت: ضروری است که شورائیان از اختلافات و دخالت دادن تفکرات سیاسی در کار شوراها پرهیز کنند.

حسین باهوش، ۱۱ اردیبهشت با حضور در جمع شوراهای اسلامی شهرستان گفت: امروزه عرصه، عرصه خدمتگزاری است، شوراهای اسلامی تنها نهادی هستند که بدون هیچ چشم داشتی و دریافت هزینه‌ای برای عمران و آبادانی شهرها و روستاها تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیچ شأنی بالاتر از خدمت کردن به مردم برای ما نیست، بیان کرد: از تمامی اعضای شوراهای اسلامی تقاضا داریم برای توسعه و آبادی شهرستان رشتخوار کمک کنند.

فرماندار رشتخوار تأکید کرد: شوراها نباید در محیط‌های شهر و روستا به صورتی عمل کنند که موجب ایجاد مشکلات شوند بلکه آنان باید مشکلات مردم را رفع و پیگیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه شورائیان از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین درخواست‌های ما از اعضای شورای اسلامی و دهیاران اجرا و پیگیری طرح نهضت ملی مسکن است که تاکنون این طرح بیش از ۲۹۱۱ نفر در شهرستان‌ متقاضی داشته است.

باهوش با اشاره به اینکه برای پیشرفت و توسعه شهرستان تاکنون زحمات بسیاری کشیده شده است، یادآور شد: در روستاهای براکوه، کت و سعادت‌آباد زمین‌های نهضت ملی مسکن تعیین و واگذار شده و در روستاهای فتح‌آباد، نوق، درریز، چاهشورک جنگل و تعدادی از روستاهای دیگر این طرح در دست اقدام است.

فرماندار رشتخوار همچنین به اقدامات انجام شده در خصوص پروژه باند دوم محور رشتخوار اشاره و اذعان کرد: قطعه ۷ پروژه باند دوم از مسیرهای مختلفی پیگیری شده است و در جلسه‌ای که با معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور مسئولان‌ استانی و شهرستانی در تهران برگزار شد قول پیگیری چندماهه اخذ شد و همچنان تا تحقق موضوع پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه همچنین قطعه ۹ این پروژه هم با سرعت در حال انجام است، ادامه داد: در حوزه اشتغال و کارآفرینی از چند ماه آینده اتفاقات خوبی در شهرستان رشتخوار رقم خواهد خورد و با راه‌اندازی شرکت‌های فولادی شاهد این موضوع خواهیم بود.

فرماندار شهرستان رشتخوار، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی علاوه بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگی داشته باشند، زیرا اگر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی کاهش پیدا کند به مراتب نارضایتی‌های مردمی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان به حل و فصل کردن مشکلات توسط شوراها در سطح روستا، داشتن رویکرد فرهنگی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، برگزاری بازی‌های بومی محلی در روستاهای دارای ظرفیت و ... تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود