Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،یکی از بزرگ­ترین مشکلات عصر کنونی تمامی جوامع جهان، موضوع ناباروری است.موضوع مهمی که فارغ از ابعاد فردی و خانوادگی، تاثیرات شگرفی بر موضوعات کلانی چون جمعیت کشورها و حتی نوع بافت جمعیتی آن کشورها می­گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این معضل، امروزه حتی در کشورهای توسعه ­یافته و صنعتی نیز با درصدهایی بالا قابل مشاهده است.

درمانی بر یک عارضه

بر اساس آمارهای رسمی منتشرشده، میزان ناباروری در کشورهای صنعتی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است.این میزان در کشور ما، ۱۵ درصد برآورد شده. براساس آمار دفتر جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، حدود ۳ میلیون زوج ایرانی پیشینه ناباروری اولیه و ثانویه دارند و سالانه حدود ۸۸ هزار زوج نابارور به این تعداد افزوده می­شوند.

در کنار تمامی روش ­هایی که امروز برای درمان ناباروری وجود دارد، متخصصان موفق شده­اند با مطالعه، رفتارشناسی و آزمایش بر روی سلول­ های بنیادی مشتق از خون قاعدگی، به راهکاری در جهت درمان زنان نابارور دست یابند.در کارآزمایی بالینی مقدماتی این نظریه، کیسه­های کوچک محتوی مایع و تخمک­ های نابالغ، که در لایه خارجی تخمدان قرار دارند (فولیکول) حیوان مورد آزمایش، از «نابالغ» به «بالغ» پیشرفت کرده و امیدواری­ های بسیاری را برای موفقیت در نمونه انسانی به همراه داشته است.

در طول دو سال، کارآزمایی بالینی که بر همین اساس در زنان نابارور صورت گرفته، نتایج درخشانی را به ثبت رساند. به ­طوری­ که میزان بارداری کلینیکال از ۱۳.۳درصد به ۴۶.۷درصد در گروهی که از سلول‌های بنیادی استفاده کرده بودند، افزایش پیدا کرد و میزان تولد زنده نیز از ۶.۷درصد ( گروه کنترل) به ۳۳.۳درصد در گروه تزریق سلول بنیادی رسید.

 

شتاب در توسعه درمان­‌های ناباروری

کاهش نرخ فرزندآوری باعث شده است تا نیاز به راهکارهای فناورانه برای درمان ناباوری، بیشتر از همیشه احساس شود.

استفاده از سلول­های بنیادی مشتق از خون قاعدگی، روشی فناورانه است که ضمن پایین آوردن هزینه‌ها، نسبت به سایر روش­های جایگزین کنونی، درمان خانواده­های نابارور را با سرعت بیش‌تری همراه می­کند.

اما با کمک این فرآورده سلولی زیستی، می­توان بسیار امیدوار بود تا درصد ناباروری در ایران، بسیار پائین­تر از 15 درصد کنونی شود.

این دانش جدید توسط فناوران ایرانی و با حمایت ستاد توسعه فناوری سلول­ های بنیادی صورت پذیرفته.در این مسیر موفقیت­ آمیز، نقش حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست­ جمهوری از پژوهش ­های فناورانه، محصولات دانش­ بنیان و خدماتی که در این مسیر اعطا کرده، قابل­ توجه است.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلول های بنیادی زنان فناوری ناباروری زیست فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان

 فرهاد فرامرزیان در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان در زمینه ثبت جهانی چندین اثر تاریخی و گردشگری استان گفت: ثبت جهانی آبشار بیشه و برگزاری جشنواره رود و ریل کاری ارزشمند و کم‌نظیر است.
وی خاطرنشان کرد: در ساماندهی مناطق گردشگری و آبشار‌ها نیز شاهد کار‌های ارزشمندی در استان هستیم.
رئیس جهاددانشگاهی لرستان با تشریح خدمات و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و درمانی گفت: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان تاکنون ۸ هزار پذیرش داشته و بیش از هزار عمل در آن انجام شده است، این در حالی است که تعرفه خدمات مرکز درمان ناباروری این واحد دولتی است چراکه هدف ما خدمت به مردم در جهت فرزندآوری و منویات مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت و فرزندآوری است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۲ شرکت دانش بنیان با جهاددانشگاهی لرستان در ارتباط هستند که از این میزان ۱۴ شرکت در واحد مستقر است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • پیرترین پدر و مادرها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می‌رود
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان