Web Analytics Made Easy - Statcounter

اما با توجه به این قوانین، تنها افرادی که نوع خاصی از یک واکسن را زده‌اند، حق سفر به کشوری خاص را دارند. با توجه به این امر که بیشترین دوز واکسن تزریق شده در ایران، ‌واکسن سینوفارم است، در این مطلب قصد داریم تا کشورهایی را که می‌توان با تزریق دو دوز واکسن سینوفارم به آن‌ها سفر کرد، مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کدام کشورها واکسن سینوفارم را برای سفر تایید می‌ کنند؟

سینوفارم واکسن تولید کشور چین است و با وجودی که تایید سازمان جهانی بهداشت را دریافت کرده، اما هنوز موفق به دریافت تایید آژانس دارویی اروپا نشده است. به همین دلیل، نام این واکسن در شرایط مساعد سفر به برخی از کشورها وارده نشده است.

با این حال، برخی از کشورها نیز به دلیل واکسناسیون گسترده شهروندان برخی از کشورها با واکسن سینوفارم و تاییدیه‌های پزشکی گسترده آن، مشکلی بابت پذیرش مسافرانی که سینوفارم تزریق کرده‌اند، ندارند.

بر اساس اطلاعات موجود در سایت visaguide، کسانی که واکسن سینوفارم تزریق کرده‌اند، می‌توانند به راحتی به کشورهایی همچون اسپانیا، امارات، اتریش، ارمنستان، قبرس، یونان، ترکیه، مجارستان، ایسلند، هلند، سوئد، سوئیس، فنلاند، مقدونیه شمالی، صربستان، گرجستان و مونته‌نگرو، سفر کنند.

از میان اسامی این لیست، سه کشور امارات، ترکیه و ارمنستان جزو مقاصد محبوب ایرانیان برای سفرهای خارجی هستند. از این رو در ادامه این مطلب، قصد داریم تا شرایط سفر به این کشورها را در شرایط حاضر، مورد بررسی قرار دهیم.

شرایط سفر به امارات در دوران کرونا

یکی از مقاصد محبوب گردشگران ایرانی،‌ کشور امارات و شهر معروف آن، دبی است. فاصله بسیار کم، فضای مدرن شهری و قرابت فرهنگی مردم ایران و امارات، خرید بلیط هواپیما دبی و سفر به آن‌ را تبدیل به یکی از انتخاب‌های اول گردشگران ایرانی کرده است.

اما برای سفر به دبی و دیگر شهرهای امارات در دوران کرونا، طبق قوانین اعلام شده از سوی این کشور، باید نتیجه منفی تست PCR که حداکثر 72 ساعت قبل از پرواز انجام و به زبان عربی یا انگلیسی ترجمه و از طرف آزمایشگاه‌های مورد تایید امارات تایید شده را به همراه گواهی واکسیناسیون در قبل و بعد از پرواز به همراه داشته باشید.

برای رزرو هتل دبی نیز به گواهی خاصی در زمینه کرونا نیاز نخواهید داشت زیرا قبل از سفر و ورود به شهر، مدارک لازم از شما گرفته شده است.

توجه داشته باشید که در زمان ورود به دبی، تحت غربالگری پزشکی قرار خواهید گرفت و نتیجه آن در برنامه هوشمند COVID-19 DXB ثبت خواهد شد.

شرایط سفر به ارمنستان در دوران کرونا

سفر به ارمنستان و پایتخت زیبای آن شهر ایروان نیز، یکی از دیگر انتخاب‌های ایرانیان برای سفرهای خارجی است. به خصوص که اگر واکسن سینوفارم، تزریق کرده باشید؛، هیچ گونه مشکلی برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل ایروان نخواهید داشت.

کافی است که در زمان سفر و خرید بلیط هواپیما ایروان حداقل چهارده روز قبل، دوز دوم واکسن را تزریق کرده باشید. اگر هنوز واکسن نزده‌اید و قصد سفر به ایروان را دارید، می‌توانید در زمان پرواز و ورود به ایروان، جواب آزمایش منفی تست کرونا را که حداکثر تا 72 ساعت گذشته از شما گرفته شده و به زبان‌های انگلیسی، ارمنی و یا روسی ترجمه شده است را به همراه داشته باشید.

البته اگر شرایط لازم را برای سفر به ارمنستان را نداشته باشید، در بدو ورود به این کشور با هزینه شخصی قرنطینه شده و سپس از شما تست PCR گرفته می‌شود.

شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا

در صورتی که دو دوز کامل واکسن سینوفارم را دریافت کرده‌اید، برای سفر به ترکیه و دیگر شهرهای معروف آن همچون استانبول، مشکلی نخواهید داشت. تنها لازم است که گواهی واکسیناسیون خود را به همراه داشته باشید.

به طور مثال برای خرید بلیط هواپیما و همچنین رزرو هتل استانبول لازم است تا حداقل دو هفته قبل از سفر، واکسینه شده باشید. هر چند که به همراه داشتن تست منفی آزمایش PCR که حداقل 72 ساعت قبل از پرواز به عمل آمده و به زبان‌های ترکی و یا انگلیسی ترجمه شده نیز، لازم ست.

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به هر یک از مقاصد ذکر شده یا هر مقصد دیگری در سراسر دنیا، کافی است به وبسایت فلای تودی مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن، از طریق مطمئن‌ترین مرجع گردشگری، تمامی امور مربوط به سفر خود را انجام دهید.

کد خبر 634116 برچسب‌ها دبی ترکیه سفر - گردشگری تور- گردشگری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دبی ترکیه سفر گردشگری تور گردشگری خرید بلیط هواپیما واکسن سینوفارم دوران کرونا شرایط سفر داشته باشید تزریق کرده رزرو هتل برای سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۰۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، محققان دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد و کل تک در آمریکا مشغول توسعه روشی نوین به نام «واکسن شناسی پیشگیرانه»( proactive vaccinology) هستند که هدف آن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی ویروس های مختلف کرونا است.

این واکسن از آنتی ژن هایی استفاده می کند که در ۸ ویروس کرونای مختلف از جمله ویروسی در خفاش ها وجود دارد. آنتی ژن ماده ای است که واکنش ایمنی در بدن را آغاز می کند.

چنین روندی به سیستم ایمنی بدن آموزش می دهد تا بخش هایی از آنتی ژن ها را جستجو کند که در ویروس های مختلف، از جمله مواردی که در واکسن وجود ندارد، مشترک است. به عنوان مثال واکسن ویروسSars-CoV-۱ که به همه گیری سارس در ۲۰۰۳ میلادی منجر شد را در بر نمی گیرد.

به طور معمول واکسن ها، مانند نمونه هایی که برای مقابله با کووید۱۹ به کار گرفته شدند، از یک آنتی ژن برای آموزش سیستم ایمنی استفاده می کنند تا ویروس های خاص و جداگانه را هدف بگیرند.

روری هیلز محقق فارغ التحصیل دانشکده داروسازی کمبریج و مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: تمرکز ما توسعه واکسنی است که در مقابل پاندمی ویروس کرونای آینده از انسان ها دفاع کند. باید آن را حتی قبل از آغاز همه گیری آماده کنیم. ما واکسنی ابداع کردیم که در مقابل طیف وسیعی از ویروس های کرونا از جمله نمونه هایی که هنوز ناشناخته هستند، محافظت ایجاد می کند.

نتایج این پژوهش در ژورنال نانوتکنولوژی منتشر شده است.

مارک هاوارث از دانشگاه کمبریج و مولف ارشد تحقیق می گوید: ما نباید منتظر ظهور ویروس کرونای جدید بمانیم. به دانش کافی درباره ویروس های کرونا و واکنش های سیستم ایمنی به آنها دست یافته ایم و اکنون می توانیم واکسن هایی بسازیم که در مقابل شاخه های ناشناخته ویروس کرونا از انسان ها محافظت می کند.

تحقیق نشان داده واکسن جدید که Quartet Nanocage نام گرفته واکنش ایمنی وسیعی در موش ها از جمله حیواناتی که در مقابل Sars-CoV-۲ ایمن شده بودند، ایجاد می کند.

طبق این پژوهش طراحی واکسن ساده تر از نمونه های توسعه یافته است و ا حتمالا در توسعه واکسن هایی برای دیگر مشکلات سلامتی نیز کاربرد دارد. این تحقیق در اوایل ۲۰۲۵ میلادی وارد مرحله یکم آزمایش بالینی می شود.

کد خبر 6099037 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توان زنجیره ارزش پتروشیمی را توسعه داد؟
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • فرصت سه روزه برای فروش خودرو‌های برقی وارداتی/ با کمتر از ۲ میلیارد تومان کدام خودروی برقی را می‌توان خرید؟
  • «نمی‌توان با میانگین معدل ۱۲ مدعی الگوی جهانی بود»
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد