Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عزیزاله شهبازی روز سه شنبه در نشست رفع موانع پروژه قطار شهری کرج ، افزود: سال ها است که مردم کرج در انتظار استفاده از این امکان مهم حمل و نقل هستند.

وی ادامه داد: بازدیدهای بسیاری از این پروژه مهم داشتیم و در خلال این بازدیدها جلسات متعددی نیز برگزار شد که اکنون شاهد سرعت بخشی آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهبازی گفت: اکنون به ایستگاه آخر رسیده ایم و بهره برداری از قطار شهری کرج پس از سال ها انتظار، نزدیک است.
وی افزود: شهرداری کرج و پیمانکار مجموعه مشکلاتی دارند که البته تاکنون همراهی بسیاری با آنها داشته ایم و امروز نیز تدابیری اتخاذ شد.
استاندار البرز گفت: بار دیگر برای رفاه مردم در تردد و گره گشایی از این پروژه کهن شهری با شهرداری و شورای اسلامی شهر همراهی می کنیم و البته این امر را مشروط به این موضوع کردیم که تا یک ماه آینده شاهد راه اندازی قطار شهری کرج باشیم.

وی افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شد پیمانکار قطار شهری کرج موظف شد که ظرف یک ماه آینده نسبت به راه اندازی قطار شهری کرج اقدام کند.

شهبازی گفت: از جذب اعتبارات خاص دولتی تا جلب همراهی های ویژه استانی برای راه اندازی قطار شهری کرج اقدام کردیم.

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه عملیات احداث آن از سال ۸۵ آغاز شده که به علت مشکلات مالی و موانع دیگر احداث این پروژه زمانبر شده است .

اکنون خط یک قطار شهری کرج در امتداد خط ریلی صادقیه تهران - کرج  بین میدان شهید سلطانی کرج تا شهر جدید هشتگرد فعال است.  

قرار است قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج بین گلشهر - چهار راه طالقانی به طول ۶.۵ کیلومتر بهره برداری شود.

پربیننده ترین

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مترو کرج قطار شهری کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد مخلص‌الائمه اظهار کرد: تکمیل طرح آبرسانی از چشمه هفتیان به شهر تفرش به عنوان یکی از طرح‌های آبرسانی بزرگ و ملی در راستای رفع مشکل کم آبی شهر تفرش و ۴۰ روستا با اعتبار تخصیص یافته که از محل سفر هیأت دولت به استان در حال انجام است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این ابَرپروژه هزینه شده است.

استاندار مرکزی گفت: این طرح آبرسانی به لحاظ توپوگرافی خاص منطقه از پیچیده‌ترین طرح‌های عمرانی است که هدف از اجرای آن انتقال ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب (۱۰۰ لیتر برثانیه برای تأمین آب شرب تفرش و ۵۰ لیتر بر ثانیه برای روستاهای اطراف) است.

مخلص الائمه افزود: طول خطوط اصلی طرح آبرسانی به شهرستان تفرش و روستاهای مسیر از چشمه هفتیان ۶۵ کیلومتر و طول خطوط فرعی ۱۰۰ کیلومتر است.

وی از اجرای طرح انتقال آب به تفرش در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در این طرح ۲۸ باب مخزن ذخیره به ظرفیت کل ۱۵ هزار و ۹۱۰ متر مکعب از جنس بتن آرمه، هشت ایستگاه پمپاژ شامل چهار ایستگاه خط اصلی و چهار ایستگاه خط فرعی پیش‌بینی شده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: برق‌رسانی برای این طرح به طول حدود ۶۵ کیلومتر و از مناطق صعب‌العبور با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان انجام شده است.

کد خبر 6096072

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید