Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز ۷ آبان سامانه بارشی از مرزهای غربی کشور وارد می‌شود و در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور، بخش‌هایی از جنوب غرب و دامنه‌های مرکزی زاگرس، سبب بارش باران و وزش باد شدید موقت خواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین، ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ روز آینده در شمال خراسان رضوی، همچنین استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان شمالی، شرق آذربایجان شرقی و ارتفاعات استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و وزش باد شدید موقت و بارش برف در مناطق سردسیر ادامه دارد که البته شدت بارش برف و باران نسبت به امروز در این مناطق کمتر است

* روز ۶ آبان هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی آلوده است

وی با بیان اینکه روز آینده شدت بارش‌ها در استان مازندران خواهد بود، گفت: روز پنج‌شنبه ۶ آبان جوی آرام در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می شود که می‌تواند به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* ورود سامانه بارشی تازه به کشور از ۷ آبان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه ۷ آبان سامانه بارشی از سمت مرزهای غربی کشور وارد می‌شود، گفت: این سامانه در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور بخش‌هایی از جنوب غرب و دامنه‌های مرکزی زاگرس سبب بارش باران و وزش باد شدید موقت می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد:‌ روز شنبه ۸ آبان درمناطقی که ذکر شد بارش‌ها تشدید می‌شود و در سواحل غربی خزر بخش‌هایی از مرکز کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی این شرایط پیش‌بینی می‌شود و این سامانه روز یکشنبه ۹ آبان در شمال شرق کشور و نواحی که ذکر شد فعال است.

وی افزود: در سه روز آینده در برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی عنوان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد و همدان با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا نیمه‌ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۹ و ۹ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده در پنج مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: برف و باران هوای آلوده سامانه بارشی مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی وزش باد شدید موقت استان های واقع سامانه بارشی روز آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از فعالیت سامانه بارشی قوی در برخی استان ها خبر داد که سبب بروز سیلاب و آبگرفتگی معابر در حدود نیمی از مساحت کشور می شود.

بر اساس این هشدار این سامانه بارشی فعالیتش را سه شنبه در استان های ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان و غرب لرستان با رخداد «رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ» شروع می کند.

این شرایط چهارشنبه برای استان های «کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، غرب همدان، جنوب مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، نیمه جنوبی فارس و بوشهر» و پنج شنبه برای «خوزستان، لرستان، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، بوشهر، فارس، هرمزگان، نیمه غربی کرمان، یزد و جنوب مرکزی» پیش بینی می شود.

از جمله اثرات مخاطره آمیز این سامانه می توان به «لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی» اشاره کرد.

فعالیت سامانه بارشی با حفظ سطح هشدار نارنجی جمعه در استان های «اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه غربی سمنان و ارتفاعات و دامنه استانهای البرز و تهران» پیش بینی می شود.

توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه بارشی در سفرهای بین شهری احتیاط شود و از هرگونه اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

همچنین توصیه می شود از فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری شود. علاوه بر این از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها نیز اطمینان حاصل شود.

با توجه به احتمال رخداد تگرگ، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش از دیگر توصیه ها برای مواجهه مناسب با شرایط جوی پیش رو است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • لرستان بارانی می‌شود
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق