Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار جنایات ناشی از نفرت اف بی آی نشان می‎دهد که گزارش‌های جنایات ناشی از نفرت علیه آسیایی‌تبار‌ها در آمریکا در میانه همه‌گیری کرونا ۷۶ درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - داده‌های تازه منتشر شده از سوی «اف بی آی»، نشان می‎دهند که جنایات ناشی از نفرت ضد آسیایی‌تبار‌ها در آمریکا بیش از ۷۶ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیشترین جنایات ناشی از نفرت در آمریکا از سال ۲۰۰۱ تا پایان سال ۲۰۲۰ است.

به گزارش «هافینگتن پست»، گزارش آمار جنایات ناشی از نفرت «اف بی آی»، نشان می‎دهد که اگرچه وقایع علیه آسیایی‌تبار‌ها تنها درصد کمی از ۸ هزار و ۲۶۳ مورد جنایت ناشی از نفرت گزارش شده در سال ۲۰۲۰ را تشکیل می‌دهند، اما به طور قابل توجهی افزایش یافته‌اند.

بر این اساس، تعداد جرایم ناشی از نفرت علیه آسیایی‌تبار‌ها از ۱۵۸ مورد در سال ۲۰۱۹ به ۲۷۹ مورد در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

به طور کلی، بیشتر موارد جنایات ناشی از نفرت گزارش شده در سال گذشته، یعنی تقریباً ۵۰ درصد از آنها، علیه سیاه‌ پوستان بوده است.

در همین حال، ۵۵ درصد از مرتکبان شناخته شده جنایات ناشی از نفرت نژادپرستانه سفیدپوست بودند، در حالی که ۲۱ درصد سیاه‌پوستان یا آفریقایی تبار بودند.

«جی گرینبرگ»، معاون بخش جنایی «اف بی آی»، می‎گوید «هر جنایت ناشی از نفرت حمله به جامعه است.»

بیشتر بخوانید: افزایش حملات ناشی از نفرت به سیاه پوستان و آسیایی تبارها در آمریکا جنایات ناشی از نفرت در آمریکا به بالاترین سطح خود رسید

داده‌های «اف بی آی» در سال ۲۰۲۰ از گزارش‎های ۱۵ هزار و ۱۳۸ سازمان مجری قانون در سراسر آمریکا تهیه شده است.

تقریباً نیمی از تمام جرایم ناشی از نفرت گزارش شده به عنوان ارعاب، ۲۷ درصد حمله ساده و تقریباً ۱۸ درصد حمله شدید طبقه بندی شده‎اند.

پس از جنایات ناشی از نفرت و سوگیری نژادی، که بیشتر موارد را تشکیل می‌داد، ۲۰ درصد سوگیری گرایش جنسی، ۱۳.۳ درصد سوگیری مذهبی، ۲.۷ درصد سوگیری هویت جنسیتی، ۱.۴ درصد سوگیری علیه معلولان و ۰.۷ درصد سوگیری جنسیتی داشتند.

در سال ۲۰۰۱، یعنی همان سال حملات ۱۱ سپتامبر، مردم آمریکا ۹ هزار و ۷۳۰ حادثه با انگیزه سوگیری را گزارش کردند که بیشترین میزان در ۲ دهه گذشته بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر جنایات ناشی از نفرت آسیایی تبار ها سال ۲۰۲۰ اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، در این ویدیو، پلیس آمریکا در حال بازداشت فردی است که فریاد می‌زند: «نمی‌توانم نفس بکشم». طبق گزارش رسانه‌ها این مرد ساعاتی بعد، در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

در فیلم مورد اشاره، مردی به نام فرانک تایسون ۵۳ ساله دیده می‌شود که به خاطر صحنه تصادف خودرو با رفتار نامناسب پلیس روبرو می‌شود.

اداره پلیس کانتون هنوز بیانیه‌ای درباره این ویدیو منتشر نکرده ولی ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اعتراض بسیاری را برانگیخته است.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



در ویدیو دیده می‌شود که افسران پلیس تایسون را روی زمین می‌کشند و به دستان وی دستبند می‌زنند و یکی از افسران حدود ۳۰ ثانبه زانوی خود را پشت گردن تایسون نگه می‌دارد.

در این ویدیو صدای تایسون شنیده می‌شود که بارها فریاد می‌زند: «نمی توانم نفس بکشم. نمی توانم... از گردنم بلند شوید».

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، تایسون در یک بیمارستان محلی درگذشت. هنوز مسئولان بیمارستان علت اصلی مرگ تایسون را اعلام نکردند.

در سال ۲۰۲۰ پلیس آمریکا رفتار مشابهی در بازداشت جرج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی نشان داده بود.

 

دیگر خبرها

  • بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی