Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سعید محمدی شامگاه سه شنبه در آیین دیدار با مردم جزیره کیش در مسجد خاتم الانبیا اظهار داشت: ما در بدو ورود به جزیره دیدارهای مختلفی را تدارک دیدیم و این دیدار عمومی آخرین جلسه با مردم کیش نیست و سعی می شود از هر فرصتی استفاده کنیم تا با نقطه نظرات مردمی بتوانیم مشکلاتی که جامعه هدف با آن دست و پنجه نرم می کند مرتفع شود تا مناطق آزاد تجاری به ویژه به جایگاه واقعی خودش برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشکر از مدیریت های گذشته برای تامین زیر ساخت های مختلف افزود: اما صحبت ها نشان می دهد که این اقدامات کافی نبوده  و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در تلاش است با تعیین اولویت خواسته ها و مطالبات مردمی را مرتفع کنیم و در سفرهای آینده از مسوولان تحقق درخواست های مردمی را مطالبه خواهم کرد.

مشاور رییس جمهوری اظهار داشت: انچه که از مطالبات مردمی جزیره برداشت کرده ام آنان احساس می کنند که تبعیضی علیه آنان روا می شود که سازمان منطقه آزاد کیش ماموریت دارد تمام این مطالبه ها جمع بندی و نسبت به رفع انان اقدام کند اما مردم هم باید به ما فرصت دهند چراکه مشکلات زیاد است و یک‌شبه قابل حل نیست.

توسعه تعارضی با فرهنگ ندارد

وی افزود: یکی از دغدغه های مطرح شده در این جلسه توسعه آموزش عالی برای تحقق توریسم علمی است که در این راستا سازمان منطقه آزاد متولی بستر سازی است و وزارت علوم باید اقدامات نرم افزازی آن را انجام دهد که بدون شک این مساله از وزارتخانه متبوع پیگیری خواهد کرد.

محمد در خصوص مطالبه فرهنگی و عفاف و حجاب نمایندگان بانوان و فعالان فرهنگی جزیره نیز گفت: در جزیره باید توسعه زیر ساخت ها برای فعالیت بانوان در عرصه های مختلف بیشتر از گذشته انجام شود تا آنان بتوانند به عنوان نیمی از جمعیت سهم خود را در توسعه انجام دهند.

وی افزود: تبدیل کیش به پایلوت فرهنگی نیز یکی از برنامه های مهم در این منطقه آزاد تجاری است و در این راستا باید بر اساس جذابیت های موجود آن را توسعه دهیم اما باید تاکید کنم که توسعه گردشگری به منزله بی عفافی و بی حجابی نیست و برای جلوگیری از این مساله باید به صورخت خرد جمعی با دستگاه ها و فعالان فرهنگی مرتفع شود.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه معاون فرهنگی و اجتماعی به عنوان مسوول مستقیم برای رفع مشکلات فرهنگی جزیره کیش انتخاب می شود افزود: رفع بهبود وضعیت معشت فعالان جزیره از جمله کارگران نیز از سوی مسوولان در دستور کار بوده و شرکت عمران، آب و خدمات باید به عنوان یک الگوی ویژه حل این مساله را در دستور کار قرار دادر.

وی در خوصوص خواسته های ایثار گران نیز گفت: برابر ضوابط کشوری تغییر وضعیت شغلی ایثارگران در اولویت قرار گرفته است.

بومیان در اولویت استخدام ها قرار بگیرد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری همچنین در خصوص در خواست های بومیان جزیره نیز گفت: سازمان منطقه آزاد کیش در راستای اشتغال این جامعه باید تدبیری بیندیشد که سرمایه گذاران هنگام دریافت مجوزها مکلف شوند که هنگام ساخت و بهره برداری باید درصدی از نیروهای خود را از بومیان جذب کنند.

هنر، اقتصاد و فرهنگ سه ضلع در هم تنیده جامعه است

وی در پاسخ به درخواست های هنرمندان نیز گفت: همواره مباحث هنری، اقتصادی و  فرهنگی یک مثلث در هم تنیده در جامعه هسستند و به گونه ای با هم اجین هستند که توسعه هیچ کدام بدون بخشی از این مثلث امکان پذیر نیز نیست و این مساله نیز با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه با همفکری تمام بخش ها مرتفع خواهد شد.

وی همچنین در خصوص برهی چالش های مطرح شده توسط تاکسی داران برای فعالیت تاکسی های اینترنتی یادآور شد: نمی توان جلوی تحولات کسب و کار را گرفت آن فعالیت هایی موفق است که بتواند با این تحولات خود را تطبیق دهد چراکه این مردم هستند که چطور زندگی کنند .

محمد گفت: مشکلات صیادان  جزیره نیز به واسطه اینکه یک فعالیت حلال است به صورت ویژه پیگیری می شود.

مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی برای حضور سه روزه در رویداد نمایشگاهی و همایشی آیفیکس ۲۰۲۱ به کیش سفر کرده است.

وی سفر خود به این جزیره را با حضور در مزار شهدای گمنام و تجدید بیعت با شهدا و امام شهیدان آغاز کرد.

گشایش رویداد آیفیکس ۲۰۲۱ کیش (نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت ، گاز و پتروشیمی مناطق آژاد و ویژه اقتصادی کشور)، حضور در غرفه ها و نشست با سرمایه گذاران شرکت کننده در این رویداد از برنامه های سفر وی است.

وی همچنین درجریان سفر سه روزه خود به جزیره کیش با سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی،استاندار هرمزگان،ائمه جمعه و فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کیش دیدار کرده و از طرح های نیمه تمام و واحدهای صنعتی و تولیدی این جزیره بازدید می کند.

محمد ساعت ۲۱ امروز سه شنبه دوم آبان از طریق برنامه تلویزیونی بازتاب شبکه کیش به صورت مستقیم با مردم این جزیره گفت و گو کرد.

وی پیش از این به مناطق آزاد تجاری اروند و انزلی سفر کرده بود و کیش سومین مقصد وی برای بازدید از مناطق آزاد تجاری جزیره است.

نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی موسوم به رویداد آیفیکس ۲۰۲۱ کیش دوشنبه دوم تا چهارشنبه پنجم آبان سال جاری برگزار می شود.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

برچسب‌ها سعید محمد کیش جزیره کیش دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سعید محمد کیش جزیره کیش سعید محمد کیش جزیره کیش دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی هرمزگان مناطق آزاد تجاری ویژه اقتصادی منطقه آزاد جزیره کیش نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران

دریافت 55 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جزیره هرمز تاریخ بلند بالایی دارد اما شکوه این جزیره با حضور پرتغالی‌ها در منطقه رو به فراموشی سپرده شد.

جزیره هرمز پایگاه مهم تجارت دریاییِ منطقه بوده و همین امر پرتغالی‌ها را از آن سوی دنیا به خلیج‌فارس کشاند، در آن دوران شهدای زیادی تقدیم دفاع از جزایر شد اما متأسفانه نام و نشان زیادی از آن‌ها باقی نمانده است.

یکی از این بزرگ مردان جاویدالاثر خواجه عطا است که در گزارش زیر در رابطه با آن سخن به میان آورده‌ایم.

کد خبر 6089408

دیگر خبرها

  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد