Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@05:07:46 GMT

تولیدماده‌ اولیه داروی مکمل باروری

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۴۲۱۶

تولیدماده‌ اولیه داروی مکمل باروری

محققان یک شرکت دانش بنیان ماده اولیه مکمل های باروری را به تولید رساندند. ناطقان:  به نقل از معاونت علمی و فناوری، علی دسترس مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان، با اشاره به فرآیند تولید فرآورده هورمونی ایران‌ساخت برای کمک به باروری بانوان گفت: آن‌چه در داروی پروژسترون دنبال می‌کنیم، ماده اولیه و هم محصول نهایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارویی که برای جلوگیری از سقط رحم از هفته ششم بارداری استفاده می‌کند.

وی افزود: تجویز مکمل پروژسترون بنا به دلایلی از جمله ناتوانی بدن در تولید این هورمون صورت می‌گیرد، رابطه‌ای حیاتی بین ترشح این هورمون و بارداری وجود دارد، به‌طوری‌که تمام بانوانی که تمایل به بارداری دارند به پروژسترون برای آماده‌سازی رحم و جایگزینی سلول نیاز دارند.

دسترس افزود: دارویی که در ایران تولید می‌شود، کاملاً بومی و قابل رقابت با محصولات مشابه جهانی است. بیش از ۹۰ درصد مواد اولیه این دارو در چین و آمریکا و ۱۰ درصد مابقی نیز در هند و ایران تولید می‌شود. سهم هند از این میزان بسیار پائین است و در دو سال اخیر نیز هیچ تولیدی در این زمینه نداشته است.

به گفته مدیر این شرکت، بنابراین درحال‌حاضر، تنها سه کشور در جهان مواد اولیه این دارو را تولید می‌کنند که ایران نیز در شمار آن‌ها قرار دارد. همین موضوع ظرفیتی را برای صادرات این فرآورده دارویی ایران‌ساخت به سایر کشورها فراهم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: ماده اولیه داروی پروژسترون این شرکت دانش‌بنیان، در حالی‌که می‌تواند نیاز کشور را به‌طورکامل رفع کند، با تداوم این روند صادرات خود را از ابتدای سال آینده آغاز می‌کند.

دسترس افزود: در حال حاضر، نیاز داخلی این دارو ۱۲ تن در سال است که با افزایش این میزان به ۱۴ تن تا پایان سال، ۲ تن مازاد تولید، به کشورهای دیگر صادر می‌شود.کشورهای اروپایی از اصلی‌ترین مشتریان این فرآورده دارویی هستند.

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال

تین نیوز

در جلسه ای که با حضور مدیر کل بازرگانی داخلی شرکت راه آهن، مدیر کل سیر و حرکت راه آهن، مدیرکل راه آهن اصفهان، مدیر بخش حمل و نقل مجتمع فولاد مبارکه و مدیر عامل شرکت توکا ریل برگزار شد، افزایش حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع تا ۱۰ میلیون تن برنامه ریزی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل ریل نیوز، عابدین هادی نژاد مدیرکل بازرگانی داخلی هدف از این نشست را افزایش حمل ریلی مواد اولیه به فولاد مبارکه و محصولات فولادی برای صادرات از این مجتمع ذکر کرد و گفت: موضوعات مختلفی در زمینه ارتقاء و بهبود همکاری های سه جانبه بین شرکت راه آهن، شرکت فولاد مبارکه و شرکت حمل و نقل ریلی فعال در حمل و نقل ریلی محمولات مجتمع در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

هادی نژاد افزود: در این نشست عوامل موثر در سرعت بازرگانی محمولات این شرکت در مسیرهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد نظارت و پیگیری لازم برای اجرای صحیح طرح قطار باری کامل، شناسایی و رفع مشکلات اجرای آن از جمله رعایت دستورالعمل های بارگیری و باربندی محصولات فولادی، حذف توقف های غیر ضروری در سطح ادارات کل مناطق و … از سوی طرفین انجام شود.

وی گفت: این جلسه گام مهمی برای تقویت همکاری های این دو صنعت است و انتظار داریم نتایج آن را در پایان سال ۱۴۰۳ در قالب افزایش حمل مواد اولیه و همچنین حمل محصولات تولیدی این مجتمع به مقاصد مختلف و رضایت مندی مشتری شاهد باشیم. در این راستا برنامه ریزی شده است حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع تا ۱۰ میلیون تن افزایش داشته باشد.

مدیرکل بازرگانی داخلی راه آهن گفت: شرکت فولاد مبارکه بزرگ ترین و مهم ترین تولیدکننده فولاد کشور است و نقش کلیدی در صنعت ریلی کشور دارد. این شرکت در حمل مواد اولیه و محصولات خود در شبکه ریلی در رتبه اول قرار داشته و با حمل حدود ۷.۸ میلیون تن بار (۵.۳ هزار میلیارد تن کیلومتر) در سال ۱۴۰۲حدود ۲۱ درصد از کل حمل ریلی بخش داخلی را پوشش می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی