Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@11:48:44 GMT

آیا حذف کامل شکر مضر است؟

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۴۴۰۵

آیا حذف کامل شکر مضر است؟

آفتاب‌‌نیوز :

یلنا سالوماتینا، متخصص تغذیه و کاندید علم طب، معتقد است که عدم مصرف شکر به طور کلی ضرری به ارگانیسم انسان نمی‌رساند، زیرا قند ضروری برای بدن از طریق مصرف دیگر مواد خوراکی تامین می‌گردد.

او در توضیح گفت: مغز فقط از گلوکز تغذیه می‌کند، به این دلیل همه چیز دیگر را به قند تبدیل می‌کند. ما روزانه و به طرق گوناگون قند مخفی را در کالباس، سس و دیگر مواد خوراکی مصرف می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیدکنندگان اغلب مقدار کربوهیدرات‌ها و نه میزان قند را روی محصولات قید می‌کنند که باعث می‌شود برخی مصرف روزانه آن را افزایش بدهند.

همه کربوهیدرات‌ها به محض خوردن آن‌ها به قند تجزیه می‌شوند. بدن هضم و تجزیه کربوهیدرات‌ها به گلوکز را، یک قند ساده که می‌تواند به بدن و مغز منتقل شده و انرژی تامین کند، به عهده دارد. قند‌های طبیعی، مانند قند‌های موجود در کربوهیدرات مانند میوه یا شیر نیز به مقدار متعادل به بدن برسد.

منبع: اسپوتنیک

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کربوهیدرات قند خون رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان  از تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان شهرستان نهبندان خبرداد.
عباس سارانی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان ۴۰۰ میلیارد ریال است، گفت: این طرح پیشرفت ۵۴ درصدی داشته و تاکنون ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.
وی، با اشاره به در دست اجرا بودن ۵ طرح تغذیه مصنوعی در نواحی مرزی استان شامل بندان و چاهداشی نهبندان، آهنگران زیرکوه، گزیک درمیان و مشوکی سربیشه، افزود: برای تکمیل این طرح‌ها ۴هزار و۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور تخصیص یافته است.

دیگر خبرها

  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • کودک از چه سنی می‌تواند ماست بخورد؟
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • اصرار چهره رسانه‌ای سعودی: ایران باید تجزیه شود!
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D