Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@12:35:32 GMT

ساخت زمین بازی برای کودکان «بنو اسحاق»

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۵۴۰۵

ساخت زمین بازی برای کودکان «بنو اسحاق»

نماینده استاندار سیستان و بلوچستان که برای بررسی حادثه مرگ 4 کودک روستایی به همراه مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد امور حقوقی و بازرسی استانداری به روستای محل حادثه رفته بودند نخستین اقدامات تیم حقیقت یاب را تشریح کرد.

به گزارش «ایران»، صبح روز یکشنبه 2 آبان در حالی که 7 کودک در روستای بنو اسحاق از توابع بخش پیرسهراب شهرستان چابهار در یک گودال 4 متری که برای ساخت خانه حفر شده بود سرگرم بازی بودند ناگهان دیواره خاکی گودال ریزش کرد و بر اثر این حادثه 4 کودک جان باخته و سه کودک دیگر مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از این حادثه بلافاصله وزیر کشور به حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان دستور داد تا تیمی برای بررسی این ماجرا راهی محل حادثه شود و گزارش کاملی از این واقعه تلخ تهیه و ارسال کنند. در ادامه علیرضا شهرکی مدیرکل ستاد بحران و غلامرضا گنجی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد امور حقوقی و بازرسی استانداری به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار استاندار برای بررسی ابعاد حادثه و تیم حقیقت‌یاب راهی شهرستان شدند.
روز گذشته علیرضا شهرکی، درباره آخرین جزئیات حادثه به خبرنگار حوادث «ایران»، گفت: پس از رسیدن به محل و بررسی صحنه حادثه و گفت‌و‌گو با مسئولان استانی مشخص شد که در وهله اول پیمانکار به دلیل خاکبرداری غیرمجاز و نکشیدن حفاظ مقصر اصلی حادثه بوده که با دستور دادستان چابهار مسببان احضار و به پلیس آگاهی استان تحویل داده شدند.
مدیرکل ستاد بحران در ادامه افزود: ما علاوه بر بحث حقیقت‌یابی با هدف پیشگیری  از چنین حوادث تلخی پا به منطقه گذاشتیم و مقرر شد از این به بعد در صورت هرگونه گودبرداری حفاظ مناسب در محل نصب شود ضمن اینکه چند محل دیگر هم که گودبرداری شده بود را حفاظ کشی کردیم و چاه عمیق و خشکی را که سال‌ها در آنجا ایجاد خطر می‌کرد پر کردیم.
شهرکی درباره اینکه آیا این حادثه مسببان دیگری نیز دارد گفت: به طور قطع بخشداری و دهیاران منطقه هم باید در مقابل این حادثه پاسخگو باشند چراکه اگر آنها بموقع مسأله را گزارش می‌کردند این اتفاق ناگوار رخ نمی‌داد.
البته در این میان هلال احمر هم باید جوابگو باشد چون بر اساس تحقیقات ما بیش از 45 دقیقه از زمان حادثه گذشته بود که نیروهای هلال احمر به محل حادثه رسیدند که بالطبع اگر در دقایق اولیه در محل حاضر می‌شدند ممکن بود با عملیات احیا بچه‌ها زنده می‌ماندند. البته بحث مسببان و مقصران در مرحله‌ای است که مسئولان هر بخش باید به دستگاه قضایی پاسخ بدهند و در صورتی که نتوانند دلیل قانع کننده‌ای برای قاضی داشته باشند مجرم شناخته می‌شوند.
وی در جواب این پرسش که برای دلجویی از خانواده‌ها چه تدابیری اندیشیده‌اید عنوان کرد: بر‌اساس توافقی که با بنیاد مسکن صورت گرفته مقرر شد 5 خانه برای خانواده 4 قربانی و پدربزرگ یکی از آنها که قیم یکی از قربانیان بوده در اسرع وقت ساخته شود. ضمن اینکه به اتفاق برخی از مسئولان به خانه‌های قربانیان رفتیم و از مصدومان که هر 3 آنها حالشان خوب و ترخیص شده‌اند، عیادت کردیم.
نماینده تام‌الاختیار استاندار درباره این موضوع که آیا به لحاظ روانی برای 3 کودک مصدوم که شاهد قربانی شدن دوستانشان شده‌اند، اقدامی انجام خواهید داد گفت: با کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی استان هماهنگ کردیم تا از روز چهارشنبه به صورت روزانه و مستمر کلاس‌های مشاوره برای بچه‌هایی که در این حادثه آسیب دیده‌اند انجام شود. حدود 10 – 12 کودک در این حادثه بودند که 4 نفرشان فوت کردند و 3نفرشان مصدوم شدند و مابقی هم سلامت هستند اما به لحاظ روحی چون شاهد ماجرا بودند نیاز است که برای آنها مراقبت‌های مشاوره‌ای صورت گیرد. با نماینده آموزش و پرورش هم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا هم مورد مراقبت بیشتری قرار گیرند و هم آموزش‌های لازم را در خصوص حوادث اینچنینی بیاموزند.
شهرکی در پاسخ به این سؤال که آیا در آن منطقه زمین بازی برای بچه‌ها وجود دارد یا نه گفت: متأسفانه تاکنون وجود نداشته اما مقرر شد ظرف یک هفته زمینی که در آن منطقه وجود داشت چمن کاری شود و برای بچه‌ها محل بازی درست شود. ما درخواست کردیم که بزودی پایگاهی هم برای امدادگران هلال احمر در نزدیکی روستا برقرار شود تا در صورت وقوع چنین حوادثی  امکان رسیدن سریع به محل حادثه فراهم شود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: محل حادثه بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه

رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • (تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟
  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • پارک بازی کودکان المغازی؛‌ بانک جدید حملات رژیم صهیونیستی
  • اولین صحبت‌های مدیرعاملی که به صورت مربی تهرانی سیلی زد