Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آرش خسروانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید با بیان اینکه این شهرستان بنا به شرایط متفاوت آب و هوایی از جمله مناطق کوهستانی پیشتاز در تنوع بسیاری از محصولات است اظهار کرد: بیش از ۱۹۳ هکتار باغ آلو بخارا در این شهرستان وجود دارد که متوسط برداشت آلو در هر هکتار ۲۰ تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: امسال به دلیل سرمازدگی شدید بهاره در دو مرحله، خسارت زیادی به باغ‌های آلو‌بخارا وارد آمد و میزان محصول به شدت کاهش یافت به طوری که در هر هکتار ۸ تن محصول تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید گفت: برداشت آلو هر ساله از اواسط شهریور ماه آغاز می‌شود و کار برداشت در این شهرستان ۳۰ روز ادامه دارد و این محصول پر خاصیت آلو بخارا بعد از برداشت به صورت سنتی به دو روش، تیزابی و جوشاندنی در آب فرآوری و خشک می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت آلو بخارا آلو بخارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان

از هر هکتار مزرعه گل گاوزبان، حدود ۵۰۰ کیلوگرم گل خشک برداشت می‌شود.

گل گاو زبان، گیاهی دارویی و آرام بخش است که با نیاز آبی کم، در زمین‌های شیب دار کشت می‌شود.

سود خالص کشاورزانی که گل گاوزبان بکارند، از هر هکتار ۳۵۰ میلیون تومان است.

هر هکتار مزرعه گل گاوزبان ۷۰ نفر را به مدت ۷۰ روز مشغول به کار می‌کند.

از موانع اصلی توسعه کاشت گل گاوزبان در استان گلستان، بازاریابی است. درخواست کشاورزان این است که مسئولان در این زمینه برنامه ریزی کنند و در فصل فروش در کنار آنها باشند.

مجری طرح توسعه گیاهان دارویی گلستان می‌گوید: قرار است برای رفع این مشکل و تشویق کشاورزان به کاشت این محصول در زمین‌های شیب دار، زنجیره تولید و همچنین بازار‌های عرضه مستقیم گیاهان دارویی راه اندازی کنیم.

به گفته احمد مقصودراد؛ یکی دیگر از اقدامات حمایتی در این زمینه، تبادل تجربیات با گل گاوزبان کاران گیلان به عنوان قطب تولید این محصول در کشور است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه