Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@21:10:13 GMT

روایت صوتی یک فرمانده شهید از زندگی‌ خودش

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۵۸۹۳

روایت صوتی یک فرمانده شهید از زندگی‌ خودش

«قصۀ ما همین بود» کتاب هفتم از مجموعه بیست و هفت در ۲۷؛ حاوی داستان پرماجرای حیات دنیوی شهید محمدرضا دستواره؛ قائم مقام فرمانده لشکر ۲۷ محمّدرسول‌الله(ص) به قلم گل‌علی بابایی است. این کتاب با ۲۰ فصل به همراه اسناد و تصاویر در ۲۰۰ صفحه از سوی نشر ۲۷ بعثت منتشر شده است.

در این کتاب زندگینامه شهید دستواره از زبان خودش گفته می‌شود، شهید دستواره پیش از شهادت زندگی خود را از ابتدای کودکی تا پیش از شهادت در تیرماه ۶۵ را در نوارهای ضبط صوت روایت کرده و این نوارها دستمایه نگارش این کتاب قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این اثر می‌خوانیم:«سید محمدرضا دستواره هستم، متولد هجدهم اسفند ماه ۱۳۳۸محل تولد من گودمرادی است در جنوب تهران. اسم پدرم سید نقی دستواره و مادر من هم قدسی‌خانم میراسماعیلی است. طبق گفته‌ی مادرم من ماه شعبان به دنیا آمدم.

گودمرادی یکی از مناطق محروم‌نشین در جنوب تهران بود که اگر بخواهم دقیق‌تر گفته باشم، این گود در امتداد ضلع شرقی ترمینال جنوب و در حوالی میدان شوش واقع شده بود. در آن ایام زندگی ما در گودمرادی، یا وضعیتی که داشتیم هرچند زیاد روبه‌راه نبود، اما خوش بودیم و سرحال. یادم هست در آن دوران مادرم غذای ساده‌ای بار می‌گذاشت تا با آن شکم ما بچه‌ها را سیر کند. امّا این غذا از بس بی‌محتوا و بی‌مزه بود، سروصدای من و برادران و خواهرانم را درمی‌آورد.

به همین خاطر گاهی وقت‌ها بابام که آن ایّام در یک کارگاه نمکی کار می‌کرد، کلاه خودش را برمی‌داشت و آن را روی دیگ آبگوشت می‌تکاند و با نمکی که تو کلاه‌اش بود، غذای ما را بامزه می‌کرد و می‌داد می‌خوردیم.»

ایسنا/ 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرور زندگی «آقای خاص» کشتی با روایت فرزاد حسنی

قسمت جدید برنامه کافه مستند امشب جمعه هفتم اردیبهشت با گفت‌وگو درباره مستند آقای خاص از شبکه افق پخش می‌شود.

این مستند به کارگردانی سجاد ترابی تلاش دارد اطلاعات تازه‌ای درباره محمد بنا سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی و آقای خاص کشتی ایران ارائه دهد و با روایت ناگفته‌هایی به فراز و فرود‌های زندگی حرفه‌ای این مربی محبوب کشتی می‌پردازد. فرزاد حسنی نیز راوی این مستند است.

«آقای خاص» مستندی نیمه بلند است که در هفدهمین جشنواره مستند سینماحقیقت حضور داشت و قرار است برای نخستین بار از تلویزیون پخش شود.

بعد از پخش این مستند، در میز نقد «کافه مستند» داوود مرادیان و مهدی انصاری میزبان سجاد ترابی، کارگران این اثر هستند و درباره مسائل فنی این فیلم و همچنین نکات مربوط به مستند‌های ورزشی گفت‌وگو می‌کنند.

در میز محتوایی برنامه نیز داوود مرادیان میزبان علی محمدی قهرمان کشتی فرنگی و همچنین مدیر تیم‌های ملی کشتی خواهد بود تا درباره محمد بنا و ویژگی‌های این اسطوره کشتی ایران با یکدیگر صحبت کنند. در میز مستند برنامه نیز امیر مهریزدان مدیر پیشین مرکز مستند سوره که به تازگی ماموریت دو ساله‌اش در این مرکز به اتمام رسیده مهمان برنامه است تا درباره مسائل جاری حوزه مستند و مشکلات مستندسازان گفت‌وگو کند.

«کافه مستند» به تهیه کنندگی محمدعلی محمددوست و با اجرای داوود مرادیان در گروه مستند شبکه افق تولید می‌شود و تلاش می‌کند نگاه متفاوتی به مقوله مستند داشته باشد. «کافه مستند» هر هفته جمعه شب‌ها ساعت ۲۱ از این شبکه پخش می‌شود.

منبع: روابط عمومی مستند آقای خاص

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • مرور زندگی «آقای خاص» کشتی با روایت فرزاد حسنی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه
  • سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت
  • روایت یک دلداگی به همسر؛ مرد ایرانی ۲۵ سال در دریا سرگردان بود! +تصویر
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • شیوه حضور پوتین در فیلم زندگی خودش | تصویر
  • روایت زندگی نخستین فرمانده یزدی/ پنجم اردیبهشت ماه، روز مفتضحانه‌ترین باخت نظامی ایالات متحده در تاریخ کشور ایران