Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، پرویز سلیم زاده مدیر جهاد کشاورزی پلدشت   با اشاره به فصل برداشت ذرت علوفه‌ای در پلدشت گفت: ۴۸۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته بود که از این مقدار، حدود ۲۹ هزار تن برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: با کاشت و برداشت این مقدار محصول ذرت علوفه‌ای، بخش مهمی از نیاز دامداران و مرغ داران به نهاده‌های دامی در کشور تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این محصول به عنوان کشت دوم کاشته می‌شود و امسال به علت کم آبی با کاهش کشت روبرو شده، اظهار کرد: از هر هکتار اراضی زیر کشت این محصول بین ۵۵ تا۶۰ تن ذرت برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت افزود: ۵۰ درصد از محصول ۲۹ هزار تنی ذرت علوفه‌ای کشاورزان این شهرستان به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

به گفته سلیم زاده ارقام کشت شده در این اراضی رقم‌های ۷۰۳، ۷۰۴، ان اف و رقم ایرانی طا‌ها بوده و تمامی اراضی زیر کشت رفته به روش سیستم آبیاری بارانی بوده که با توجه به تنش آبی امسال در مصرف آب به ازای هر هکتار ۳۰ الی ۳۵ درصد صرفه جویی شده است.

وی تصریح کرد: برداشت ذرت علوفه‌ای تا نیمه اول آبان ماه در این شهرستان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت افزود: شهرستان پلدشت ۴۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که از این میزان ۲۲ هزار هکتار آبی و ۲۲ هزار هکتار دیم است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ذرت علوفه ای جهاد کشاورزی برداشت محصولات کشاورزی ذرت علوفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت