Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد، برلین و پاریس باید ارزیابی‌های خود را درباره اینکه تهدیدات حمله موشکی کی‌یف علیه روسیه چه تاثیری بر روند مذاکرات چهارجانبه نرماندی خواهد گذاشت، ارائه دهند و اینکه آنها تاکنون هیچ واکنشی به این تهدیدات نشان نداده‌اند، شبهه‌برانگیز است.

 به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: رفتار شرکای ما در نشست چهارجانبه نرماندی یعنی برلین و پاریس شبهه‌برانگیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانسه و آلمان به کارشکنی علنی کی‌یف از توافقنامه‌های مینسک و فضاحت اخیر در تهدید علنی روسیه هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

وی افزود: ما از مقامات آلمان و فرانسه که حامی نشست‌های جدید مذاکرات چهارجانبه در چهارچوب نرماندی هستند می‌خواهیم تا ارزیابی کنند که این تهدیدات مستقیم سیاستمداران اوکراینی علیه روسیه چه تاثیری بر پیشرفت این مذاکرات خواهد گذاشت و از شهروندان اوکراینی نیز می‌خواهیم تا بیندیشند که این بیانیه‌های نظامی تهاجمی سیاستمداران اوکراینی می‌توانند منجر به چه اتفاقاتی شوند.

زاخارووا تاکید کرد: اظهارات کی‌یف درباره یک حمله موشکی به روسیه و آغاز یک عملیات نظامی تمام عیار شدنی نیست اما مایه نگرانی است.

وی گفت: فکر نمی‌کنیم که نمایندگان اوکراین جرات تکرار چنین تهدیداتی را در پلتفورم‌های سازمان ملل یا سازمان امنیت و همکاری اروپا که برای دفاع از اصول عدم استفاده از زور یا تهدید به زور در روابط بین‌المللی طراحی شده‌اند، داشته باشند. دلایل پشت این رفتار سیاستمداران اوکراینی کاملا مشخص است. از آنجایی که مقامات کی یف قادر به عمل به تعهداتشان درخصوص بهبود شرایط اقتصادی، ارتقا کیفیت زندگی مردم، جلوگیری از تبعیض زبانی و قومی و قطعنامه‌های صلح آمیز درباره درگیری‌ها در دونباس نبوده‌اند، تلاش می‌کنند تا توجه شهروندانشان را به موضوعات دیگری به ویژه روسیه منحرف کنند.

زاخارووا تاکید کرد: لفاظی‌های رهبری اوکراین به نفع ناتوست که به نظامی کردن فعالانه اوکراین و جذب آن به صورت نظامی ادامه می‌دهد. 

وی تصریح کرد: دامن زدن به احساسات ضد روسی به نفع کشورهای عضو ناتوست که به بهانه تهدید غیرواقعی روسیه فعالانه برای جذب اوکراین به صورت نظامی تلاش می‌کنند. براساس ارزیابی‌های مختلف، در حال حاضر حدود 10 سایت استقرار نیرو در اوکراین وجود دارد. دو تاسیسات نظامی در مناطق اوچاکووا و ایلیچوسک در حال ساخت هستند که قادر خواهند بود بمب‌افکن‌های استراتژیک ناتو را دریافت کنند. اینگونه است که اوکراین به تدریج نظامی می‌شود و زیرساخت‌های نظامی ناتو به مرزهای روسیه نزدیک‌تر می‌شوند؛ زیرساخت‌هایی که نه به ثبات در اوکراین و نه به حل صلح‌آمیز درگیری‌های دونباس کمکی نخواهند کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام انبار مهمات وابسته به نیروهای اوکراینی در کراسنوارمیسکی خبر دادند.

منابع روسی به انفجار و انهدام کامل این انبار مهمات اشاره کردند.

از سوی دیگر نیروهای روسی یک تانک آبرامز ساخت آمریکا را نیز هدف قرار داده و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین ۳۶۰ نیرو، چند دستگاه تانک آبرامز آمریکایی به همراه خودرو و نفربرهای نظامی و نیز یک توپ ام ۱۰۹ ساخت آمریکا را از دست دادند.

همچنین وزارت دفاع روسیه از دستاوردهای جدید در جبهه دونتسک و در هم شکستن نیروهای اوکراینی خبر داد.

گفتنی است که روسیه از زمان عملیات نظامی خود در اوکراین در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲، ادوات و تجهیزات ارسالی غرب برای نیروهای اوکراینی از جمله تانک‌های لئوپارد۲ آلمانی و نیز ادوات زرهی آمریکایی و انگلیسی و نیز تانک‌ها و تجهیزات ارسال شده از سوی ناتو به اوکراین را منهدم کرده است.

کد خبر 6096113

دیگر خبرها

  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • روسیه ۳ اوکراینی را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه