Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد نخعی مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در خصوص فعالیت‌های اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در ۶ ماه ابتدایی امسال گفت: از ابتدای امسال ۱۴۳ هزار و ۹۱ سند مربوط به مالکیت دولتی، موقوفات، قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و قانون تعیین تکلیف املاک و اراضی فاقد سند رسمی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: جدای از اینکه بر اساس ماده سه و ۹ قانون جامع حدنگار یا کاداستر، کشور کلیه دستگاه‌ها مکلف بودند طی مدت ۲ سال از زمان تصویب قانون اسناد، اطلاعات و نقشه‌های اراضی خود یا در اختیار خود را تهیه و به ادارات ثبت اسناد و املاک ارائه نمایند تا اسناد حدنگار آن تا پایان سال ۱۳۹۸ صادر شود، اما با پایان مهلت مقرر در قانون به دلیل عدم ارائه مدارک تمام املاک مربوطه از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط هنوز طرح به اتمام نرسیده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت اجرای قانون کاداستر در ایجاد و توسعه نظم حقوقی در جامعه ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تعامل با سایر دستگاه‌ها شاهد افزایش اسناد صادره  بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید

تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزام قانونی دارد

نخعی بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه امسال ۳ هزار و ۴۱۶ سند املاک دولتی، ۱ هزار و ۲۲۱ سند وقفی، ۵ هزار و ۶۴۰ سند در اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن صادر شده است.

او تصریح کرد: تعداد صدور سند املاک دولتی در ۶ ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل ۹۵ درصد، اسناد وقفی ۱۸.۸ درصد و صدور اسناد اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ۴۴ درصد رشد داشته است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی به وضعیت عملکرد ۶ ماهه صدور اسناد روستایی هم اشاره و تاکید کرد: برای ۸۶۰ هکتار زمین شامل ۳هزار و ۱۸۴ قطعه تثبیت شد که از این تعداد برای ۳ هزار و ۱۷۰ قطعه به مساحت ۸۳۹ هکتار سند مالکیت تک برگ صادر شده است.

نخعی  اظهار کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۶۶۴ قطعه به مساحت ۲۳ هکتار از املاک و اراضی شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تثبیت گردید همچنین با توجه به صدور اسناد مالکیت تعدادی از قطعات تثبیت شده در سال قبل ۶۴۳ سند کاداستری به مساحت ۲۴ هکتار صادر شده است

او با تاکید بر ضرورت تبدیل اسناد عادی و قولنامه‌ای به اسناد رسمی، افزود: با اقدامات انجام شده و تشویق مردم به تعویض اسناد عادی به سند تک برگ با بهره‌مندی از فرصت قانونی تعیین و تکلیف املاک و اراضی فاقد سند رسمی موفق به افزایش ۱۸ درصدی صدور این اسناد شامل ۲هزار و ۳۳۸ سند مالکیت شده‌ایم.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی ادامه داد: صدور اسناد رسمی در حاشیه شهر و مناطق کمتر برخوردار نقش موثری در کاهش میزان اختلافات ملکی و مراجعات قضایی داشته است.

تأسیس ۲۸۹۵ شرکت تجاری در استان

نخعی در ادامه به افزایش ثبت شرکت‌های تجاری و کاهش درخواست ثبت شرکت‌های تعاونی و موسسات از ابتدای سال تاکنون اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۸۹۵ شرکت تجاری در خراسان رضوی تأسیس شده که نسبت به سال قبل رشد ۳.۹ درصدی را نشان می‌‎دهد.

او تصریح کرد: ثبت درخواست شرکت‌های تعاونی از ابتدای امسال تاکنون به نسبت مدت مشابه سال قبل ۲.۷ و موسسات هم ۶.۳۵ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی تاکید کرد: ثبت درخواست شرکت‌های تعاونی از ۱۰۸ مورد سال قبل به ۱۰۵ مورد در امسال و ثبت موسسات نیز از ۳۰۶ مورد سال گذشته به ۱۹۷ درخواست در امسال کاهش یافته است.

نخعی اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۸۱۲ مورد تغییرات شرکت‌ها در خراسان رضوی به ثبت رسیده که رشد ۱۴.۸ درصدی داشته است.

تشکیل ۱۱ هزار و ۲۶۴ پرونده مهریه

او با اشاره به عملکرد شعب اجرای اسناد رسمی خراسان رضوی از رشد ۳۳ درصدی تعداد پرونده‌های تشکیلی اجرای خراسان رضوی خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۲۶۴ پرونده مهریه، ۱۶۴۲ پرونده چک بلامحل، ۳ هزار و ۱۵۴ قرارداد بانکی و ۴۰۷ پرونده اسناد رهنی و شرطی در خراسان رضوی تشکیل شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی ادامه داد: در مجموع ۱۷ هزار و ۲۰۶ پرونده تشکیل شده است. همچنین امسال در راستای رسیدگی به پرونده‌ها و احقاق حقوق مراجعین ۴۶۳ مزایده در شعب اجرای خراسان رضوی انجام شده است.

نخعی شفافیت، به روز بودن، سرعت و دقت در ارائه خدمات در ادارات اجرای اسناد رسمی که ماهیت قضایی داشته و به عنوان دادگستری کوچک در ثبت اسناد و املاک فعالیت می‌کند را بسیار مهم دانست و بیان کرد: تعیین تکلیف پرونده‌های مانده از سال‌های گذشته و مختومه کردن آن ها،  دیگر اولویت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک است.

او تصریح کرد:  خراسان رضوی در تحقق هدف با مختومه کردن ۳۶ هزار و ۷۰ پرونده  امسال و رشد ۱۲۸ درصدی عملکرد مناسبی داشته است. همچنین تعداد اسناد مالکیت صادره امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در خراسان رضوی ۶.۶۵ درصد کاهش داشته است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام//ت. ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت اسناد اسناد رسمی املاک و مستغلات ابتدای امسال تاکنون خراسان رضوی صادر شده اسناد رسمی صدور اسناد سال تاکنون ۳ هزار سال قبل شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی

ویدئویی از جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در روستای سلیمانی شهرستان فیروزه استان خراسان رضوی را مشاهده می‌کنید.

دریافت 9 MB

دیگر خبرها

  • حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • افزایش ۲۰ درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن