Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در خصوص دومین نشست کشور‌های همسایه جمهوری اسلامی افغانستان در تهران بیانیه‌ای مطبوعاتی صادر کرد. خبرگزاری میزان - سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در خصوص دومین نشست کشور‌های همسایه جمهوری اسلامی افغانستان در تهران بیانیه‌ای مطبوعاتی صادر کرد.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از همسایگان مهم جمهوری اسلامی افغانستان که مستقیما از حوادث آن کشور تاثیر می‌پذیرد، اهمیت بسیاری برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در جهت کمک به روند برقراری ثبات، توسعه امنیت و تشکیل دولت فراگیر در افغانستان با تسهیل ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم آن کشور قائل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از برگزاری اولین نشست مجازی کشور‌های همسایه افغانستان در پاکستان، دومین نشست وزرای امور خارجه کشور‌های همسایه افغانستان در تاریخ ۵ آبان ۱۴۰۰ در تهران برگزار می‌گردد. در این نشست کشور‌های پاکستان، چین، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان به انضمام فدراسیون روسیه و به میزبانی ایران مشارکت دارند.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید دارد راه حل برون رفت افغانستان از چالش‌های سیاسی و امنیتی کنونی، بر تلاش همه طرف‌ها برای تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت همه گروه‌های قومی و مذهبی از طریق گفتگو‌های بین افغانستانی با رعایت حقوق همه آحاد مردم و بدون مداخله خارجی استوار خواهد بود. قطعا افغانستان با ثبات، امن، توسعه یافته و با اقتصادی شکوفا تامین کننده منافع ملی همه همسایگان به ویژه ایران است.

از سوی دیگر، موج جدید آوارگان افغانستانی توجه مضاعف جامعه بین الملل، سازمان ملل متحد و همچنین کشور‌های مقصد مهاجرین افغانستانی را طلب می‌کند و در این خصوص هیچ دولتی نباید از نقش، مسئولیت و سهم خود در برابر این مسئله شانه خالی کند.

نشست کشور‌های همسایه افغانستان در تهران بر این دکترین استوار است که امنیت افغانستان با تشکیل دولتی فراگیر و مورد حمایت آحاد مردم آن کشور و با حمایت کشور‌های منطقه و پشتیانی جامعه جهانی تامین گردد. همچنین جلوگیری از احیای داعش در افغانستان و ضرورت مبارزه جهانی با پدیده شوم تروریسم به ویژه از سوی کشور‌های منطقه مورد تاکید است.

در پایان، تاکید می‌شود جمهوری اسلامی ایران از تمامی ابتکارات منطقه‌ای در مسئله افغانستان حمایت کرده و ضمن ایفای نقش فعال اعتقاد جدی دارد فراگیر بودن پلتفرم‌ها به نفع صلح و امنیت منطقه است.   بیشتر بخوانید: تهران؛ میزبان وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان/ حضور مجازی چین و روسیه

 

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان سفارت ایران در فرانسه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان سفارت ایران در فرانسه کشور های همسایه افغانستان جمهوری اسلامی افغانستان نشست کشور های همسایه جمهوری اسلامی ایران افغانستان در تهران ایران در فرانسه دومین نشست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۷۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!

تیم ملی فوتسال افغانستان فردا در صورت پیروزی برابر قرقیزستان در پلی‌آف جام ملت‌های آسیا به عنوان نماینده پنجم قاره کهن به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد.

به گزارش ورزش سه، سال ۱۴۰۲ مترادف با آغاز رنسانس جدیدی در فوتسال افغانستان بود. راهیابی به جام ملت‌های آسیا برای اولین بار در تاریخ. حکایتی آمیخته به پیروزی‌های بزرگ، بلندپروازی و رویاپردازی. آنچه که این قصه را باورنکردنی و حیرت‌آور می‌کند، صعود به جام جهانی خواهد بود. تیم ملی فوتسال افغانستان با رهبری مجید مرتضایی مربی ایرانی تبار خود تنها یک قدم با صعود به جام جهانی فاصله دارند و در جام ملت‌های آسیا 2024 نمایش شگفت‌انگیزی را در تایلند داشتند. آن‌ها پس با پیروزی برابر عراق، قدرت خود را به رخ کشیدند و برای مصاف با قرقیزستان لحظه شماری می‌کنند تا روزی تاریخی را برای کشور افغانستان رقم بزنند.

پسران جنگجو و خوش قریحه مرتضایی، جام را با شکست مقابل غول آسیا ( ایران ) آغاز کردند و در ادامه به تساوی و تک امتیاز مقابل کویت قناعت کردند تا معادلات راهیابی به مرحله حذفی به نبرد پایانی کشیده شود. آن‌ها تیم‌ملی بحرین را از پیش‌روی خود برداشتند و به یکی از رویاهای خود رنگ و بوی حقیقت بخشیدند.

تیم ملی افغانستان به‌رغم به بند کشیدن تاجیکستان و نمایش ستودنی با بداقبالی روبه‌رو شدند و از صعود به جمع چهار تیم پایانی بازماندند. از آنجایی که آن‌ها در مسیر درستی قدم برداشته بودند و در طی این سال‌ها با برنامه‌ریزی، سِیر صعودی را پیموده بودند، یک شانس دیگر به روی آن‌ها لبخند زد و با راه یافتن ازبکستان ( میزبان جام‌جهانی ) به نیمه نهایی، فرصت دیگری برای پرواز به جام جهانی بدست آوردند.

تیم ملی فوتسال افغانستان در پلی‌آف نخست برابر تیم ملی عراق به یک پیروزی چشمگیر دست یافت و آن‌ها را با مربی مطرح برزیلی‌شان از گردونه رقابت‌ها حذف کرد و برای کسب جواز آخرین بخت قاره آسیا به جام جهانی، فردا به مصاف قرقیزستان خواهد رفت. آن‌ها می‌خواهند ماموریت غیرممکن را ممکن کنند.

دیدار تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان، فردا ( یک‌شنبه ) و از ساعت 8:30 برابر همدیگر صف‌آرایی خواهند کرد و تیم پیروز این دیدار به عنوان آخرین تیم راه یافته به جام جهانی شناخته می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • ببینید | تصاویری از تجمع دانشجویان استان تهران مقابل سفارت فرانسه
  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا