Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@01:19:03 GMT

آخرین وضعیت ساماندهی سهمیه‌های کنکور

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۸۰۵۹

آخرین وضعیت ساماندهی سهمیه‌های کنکور

به گزارش خبرنگار مهر، منصور کبگانیان درباره ساماندهی سهمیه‌های کنکور افزود: یکی از بندهای مصوبه سنجش و پذیرش به ساماندهی سهمیه های کنکور اختصاص داشت، که به تصویب رسید.

وی ادامه داد: قرار شد سهمیه های کنکور اصلاح شود و رئیس مجلس هم پذیرفت اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌های خاصی را در جهت این سهمیه‌ها تصویب کند، تمام قوانین و سیاست‌های مربوط به آن از طریق مجلس پیش برده شود و همان زمان هم بود که ساماندهی سهمیه ها تصویب و به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ابلاغ شد که ظرف شش ماه پس از ابلاغ که بیش از دو ماه آن نیز گذشته است، تمام سیاست‌های مربوط به ساماندهی سهمیه‌ها را در ستاد نقشه نهایی و به شورا ابلاغ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به ضرورت وجود سهمیه ها افزود: برخی از سهمیه‌ها لازم هستند و برخی از سهمیه‌ها هم نمی‌خواهم بگویم لازم نیستند، ولی باید ساماندهی و اصلاح شوند، چون قرار بوده که برخی از این سهمیه های عدالت اجتماعی را ایجاد کنند.

کبگانیان افزود: ما کار کارشناسی در این خصوص را شروع کرده‌ایم، ۶ ماه از زمان ابلاغ، وقت داشتیم که در دستور جلسه قرار خواهیم داد و همه را بررسی می‌کنیم و این بسته را به صورت سیاست‌هایی در شورای عالی به تصویب خواهیم رساند، اول باید در ستاد نقشه جامع علمی آن را نهایی و تصویب کرده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنیم.

وی درباره اینکه آیا سال آینده ساماندهی سهمیه‌ها به آزمون سراسری می رسد یا خیر گفت: ما مجبور هستیم ظرف ۶ ماه سیاست‌های ساماندهی سهمیه ها را ارائه بدهیم و امیدواریم سال آینده به نتیجه برسد ولی زمان اعمال آن و اینکه در کنکور سال آینده اعمال می شود یا خیر باید توسط قانونگذار اعلام شود.

کبگانیان در خصوص مصوبه سهمیه فرزندان هیأت علمی نیز گفت: آن سهمیه نبوده بلکه تسهیلات است و مقداری متفاوت از موضوع سهمیه‌ها، ولی باز هم در بسته سیاستی ما دیده خواهد شد.

کد خبر 5337043 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: کنکور سراسری شورای عالی انقلاب فرهنگی سهمیه های کنکور دانشگاه آزاد اسلامی کارشناسی ارشد ثبت نام دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی واکسیناسیون دانشجویان دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی حکم انتصاب دانشگاه پیام نور شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف دانشگاه خوارزمی ساماندهی سهمیه ها سهمیه های کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه

محمد محمدنژاد هیئت‌علمی مهندسی صنایع دانشگاه رازی ضمن اشاره به لزوم ترسیم یک نقشه راه برای صنعت کرمانشاه، گفت : در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله)، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اقدام به اجرای طرح تحقیقاتی «تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه» با انعقاد قرارداد با دانشگاه رازی نموده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار این طرح از محل تجمیع اعتبارات یک درصد استانی است، افزود: با طی مراحل تصویب عنوان موضوع در کمیته علمی، فراخوان، انتخاب مجری، تصویب عنوان موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور به انجام رسید.

عضو هیئت‌علمی مهندسی صنایع دانشگاه رازی تصریح کرد: این اولین فعالیت علمی هست که در یک زمینه، مسیر رفتن از وضعیت کنونی به مقصد را ازطریق نقشه راه میسر می‌کند.

وی ادامه داد: فرایند تهیه این نقشه شامل سازمان‌دهی فرایند برنامه‌ریزی وتحلیل محیطی، شناخت و تحلیل مسائل راهبردی، تدوین مؤلفه‌های جهت‌ساز تعیین منظرها راهبرد‌های اصلی اهداف راهبردی، تعریف شاخص‌ها ارتباط علی و معلولی ابتکارات راهبردی، برنامه‌ریزی بر مبنای مفروضات (تدوین ماتریس پروژه و انجام برنامه‌ریزی بر مبنای مفروضات)، تدوین و ترسیم نقشه راه (مصاحبه ونظرسنجی از خبرگان) و تدوین برنامه عملیاتی صنعت استان کرمانشاه هست .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه