Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی هادی قاسمی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ هزار و ۲۰۰ مترمکعب چوب قاچاق در استان کشف شده است، اظهار داشت: در این زمینه ۳۷ نفر شناسایی و دستگیر شده است.

وی با هشدار جدی نسبت به برخورد قانونی با عاملان قاچاق چوب در استان تصریح کرد: صیانت از جنگل‌ها وظیفه‌ای ملی است و با قاچاق چوب از استان برخورد جدی می‌شود و باید به گونه‌ای اقدام کنیم که مانع از بریده شدن حتی یک درخت شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته اهالی روستاهای همجوار جنگل برای مصارف روزانه فقط از چوب‌های جنگلی و مرتعی استفاده می‌کردند، بیان کرد: امروزه با گران‌تر شدن چوب عده‌ای سود جو با استفاده از خلاء های قانونی اقدام به قاچاق می‌کنند که این اقدامات خلاف قانون بوده و باید با این موضوع مقابله و برخورد جدی صورت گیرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین منابع طبیعی حمل چوب، هیزم و ذغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط کشور ممنوع است و چنانچه شخص یا کسانی مجوز فعالیت و حمل نداشته باشند به شدت با آنان برخورد قضائی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجا‌ن‌غربی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی قاچاق منابع طبیعی چوب چوب های جنگلی برخورد قانونی قاچاق چوب دستگیری منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۸۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۲۰۰ تن سیست و بیومست آرتمیا در آذربایجان غربی تولید می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لطفی در این زمینه افزود: آرتمیا موجود آبزی در آب‌های شور بوده و یکی از محصولات پرفروش در بازارهای جهانی است که در حال حاضر در سطح ۲۰۰ هکتار از مجتمع آبزی پروری دشت فسندوز میاندوآب در حاشیه دریاچه ارومیه پرورش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: هر کیلوگرم سیست آرتمیا بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

به گفته لطفی، علاوه بر کاربردهای علمی، آرتمیا در مراکز پرورش آبزیان ارزشمند صادراتی مانند میگو و ماهیان خاویاری و ماهیان زینتی برای تغذیه این گونه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 6099927

دیگر خبرها

  • امسال ۲۰۰ تن سیست و بیومست آرتمیا در آذربایجان غربی تولید می شود
  • وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس
  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی