Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@11:33:51 GMT

۷۰هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۸۱۱۲

۷۰هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس حنان حاج محمودی با اشاره به اینکه بیمه سلامت بالغ بر ۷۰ هزار بیمار خاص در پنج گروه بیماری تالاسمی، دیالیزی (همودیالیز و دیالیز صفاقی)، هموفیلی، ام اس، پیوند کلیه را تحت پوشش دارد، گفت: خدمات تخصصی بیمه شدگان مذکور برابر بسته خدمتی تعیین شده به تفکیک نوع بیماری، عمدتا رایگان (و یا در موارد معدودی با پرداخت فرانشیز ۱۰ درصد) تحت پوشش بیمه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همچنین بیمه شدگان مبتلا به سرطان نیز در دریافت خدمات تخصصی (شیمی درمانی و رادیوتراپی) از پرداخت فرانشیز تعرفه دولتی معاف می‌باشند (دریافت خدمت از بخش دولتی رایگان است).

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: از سوی دیگر سازمان بیمه سلامت در جهت محافظت مالی از بیماران خاص و صعب‌العلاج، بخشی از هزینه داروهای مورد نیاز آنان را (مازاد بر سهم بیمه پایه) در قالب تفاهم نامه‌ای که به طور سالیانه با سازمان غذا و دارو منعقد می‌شود (برابر فهرست تعیین شده)، پرداخت می‌کند و به این صورت پرداخت از جیب بیمه‌شدگان هدف به میزان قابل توجهی کاهش یافته و موارد موجود بیشتر مربوط به تفاوت قیمت برند و ژنریک می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت سرطان پیوند کلیه درمان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند

آفتاب‌‌نیوز :

هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیرو‌های مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند