Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» مالک شریعتی نیاسر در خصوص اهمیت کمیسیون محور شدن فعالیت های مجلس شورای اسلامی، گفت: زمان جلسه صحن علنی قوه مقننه دارای محدودیت است از این رو باید اقدامات کارشناسی و تخصصی امور در کمیسیون ها انجام شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بررسی دقیق تر طرح ها و لوایح در کمیسیون ها سبب پخته تر و کامل تر شدن قوانین می شود، اظهار کرد: در واقع کارشناسان دستگاه ها، مرکز پژوهش های مجلس، دیوان محاسبات و دیگر افراد نخبه می تواند در جلسات کمیسیون ها حضور یابند و نظرات مشورتی خود را نسبت به مسائل مطرح کنند اما این مهم در صحن امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمیسیون محور شدن فعالیت های مجلس سبب افزایش کارکرد کمیته های تخصصی نیز خواهد شد، ادامه داد: بنابراین تقویت نقش کمیسیون ها می تواند مفید واقع شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه عموما نمایندگان در صحن علنی نسبت به نظر کمیسیون ها تخصصی دقت نظر دارند و این امر روی آرای آنها تاثیر می گذارد، افزود: این مهم نشان می دهد نقش کمیسیون ها کلیدی است و ازیرا موضوعات متعدد در مجلس مطرح می شود و نمایندگان نمی توانند نسبت به همه آنها اشراف داشته باشند لذا طبیعی است هر چه کمیسیون ها وقت بیشتری را در بررسی امور صرف کنند، قوانین مطلوب تر خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: غنای طرح ها و لوایح بستگی به فعالیت بیشتر نمایندگان در کمیسیون ها دارد که این امر می تواند سبب کامل بودن، مانع بودن و جامع بودن قوانین شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: طرح قوانین کمیسیون های مجلس لایحه مالک شریعتی کمیسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند.

کد خبر 6090560 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است