Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی اصغر خانی روز چهارشنبه در دیدار مردم روستاهای کالپوش با سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در مسجد جامع شهر رضوان، افزود: با استفاده از سد  این منطقه و جذب اعتبارات  ملی و استانی برای آبرسانی به روستاها اقدام شود.
وی با بیان اینکه برخی از مشکلات مطرح شده این بخش باید در سطح ملی  پیگیری شود، اظهار داشت: برای این منظور هماهنگی های لازم انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانی، یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم منطقه را  بیکاری دانست و تصریح کرد: از ابتدای شروع مجلس یازدهم  ۶ درصد از میزان بیکاری در  شهرستانهای شاهرود و میامی کاهش پیدا کرده است.‌
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اعتبارات جذب شده از بودجه ملی ، امسال ۲۰ کیلومتر از جاده اصلی کالپوش آسفالت شد.‌
وی با بیان اینکه تکمیل زیرساخت های مختلف در این بخش ضرورت دارد، افزود: تکمیل و تجهیز سالن های ورزشی کالپوش ،یکی از مهمترین مطالبات مردم این منطقه محسوب می شود.
خانی ادامه داد: حل مشکلات مردم به ویژه آب آشامیدنی، شهرک جدید حسین آباد و زیرساخت های ورزشی و دیگر مطالبات این منطقه به همت مسوولان محقق شود.‌
 هاشمی استاندار سمنان امروز برای بازدید از چند طرح عمرانی و حضور در شورای اداری به شهرستان میامی در شرق استان سمنان سفر کرده است.
بخش کالپوش که فروردین ۱۳۹۸ دچار رانش زمین با تخریب حدود ۲۰۰ خانه و بخشی از تاسیسات شد، با یک شهر و ۱۱ روستا و جمعیتی  حدود ۲۰ هزارتن ازشمال به شهر میامی، جنوب به جنگل گلستان و گالیکش ، از شرق به شهرستان های گرمه و جاجرم خراسان شمالی و ازغرب به بخش بسطام و خوش ییلاق متصل است.

بنا بر اعلام دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان  تا به امروز بالغ بر حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای بحث مشکل روستای حسین آباد کالپوش هزینه شده است و این فرآیند همچنان ادامه دارد.

در فاز اول بازسازی روستای حسین‌آباد کالپوش، ساخت ۱۱۳ واحد مسکونی برای خسارت دیدگان در دستور کار قرار رفت و عملیات عمرانی آغاز شد. در فاز دوم ۱۸ هکتار زمین برای ساخت ۱۱۰ واحد مسکونی دیگر برای خسارت دیدگان در نظر گرفته شد. در فاز سوم برای احداث منزل مسکونی برای ۳۵ نفر جامانده از کسانیکه خسارت دیده اند، ۱۸ هکتار زمین نیاز است که به بنیاد مسکن معرفی شده است.

 این بخش دارای جاذبه های گردشگری مانند سدکالپوش ، غار ثوم و آبشار نام نیک و جنگل های دشت شاد وحسین آباد است.کالپوش از مناطق مهم تولیدات کشاورزی استان سمنان محسوب می‌شود.

  شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد. 

برچسب‌ها شاهرود سیدمحمدرضا هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی میامی آبرسانی علی اصغر خانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهرود سیدمحمدرضا هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی شاهرود سیدمحمدرضا هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی میامی آبرسانی علی اصغر خانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سمانه سلطانی پور روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: با صدور مجوز فعالیت فروشگاه صنایع‌دستی آروند با مدیریت آقای حسین میری، واقع در بازار سرپوشیده شهر شاهرود، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجوز خود را دریافت کنند.

سمانه سلطانی پور گفت: در حال حاضر ۶ فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌دستی در شاهرود، ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در دامغان و ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در مهدی‌شهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900631

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • اعزام ۱۷۰ نفر به حج عمره پس از ۹ سال
  • اولین کاروان حج عمره مفرده از استان سمنان راهی سرزمین وحی شد