Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری ظهر امروز در نشست ائمه جمعه استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: در ساحت فرهنگی و اجتماعی این منطقه کنشگران اصلی ائمه جمعه هستند و این مسئولیت جدی آنان است که با نقسه درست این میدان را به خوبی مدیریت کنند.

وی هنر ائمه جمعه را ساماندهی تمام ظرفیت‌ها و اتصال آن برای رسیدن به اهداف بزرگ‌تر دانست و بیان داشت: نقش ائمه جمعه استان در این زمینه بسیار مهم و سنگین است که در این راستا باید بنیه فرهنگی، ایمانی، مهار مدیریتی و روانشناسی ارتباطی با اقشار مختلف را تقویت تا بتوانند مسئولیت خود را به نحو احسن به سرانجام برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تبیین رسالت‌های ائمه جمعه

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور راهبری میدان فرهنگی و اجتماعی را از رسالت‌های ائمه جمعه عنوان و مطرح کرد: شناسایی دقیق و کامل ظرفیت‌های هر منطقه و مرتبط کردن آن ظرفیت با نقاط اولویت‌دار جزو دیگر رسالت‌ها و وظایف ائمه جمعه است.

حاج علی‌اکبری متذکر شد: ائمه جمعه باید برای عمران مادی و معنوی مساجد وارد میدان شوند چرا که در هدف‌گذاری تمدن‌سازی اسلامی تکیه شبکه امامت بر مساجد پویا و زنده و اتصال آن با همه امامان جماعت است.

لزوم خروج شورای فرهنگ عمومی از وضعیت انفعالی

وی تبیین کرد: برنامه اعتلای فرهنگی و ایمانی مناطق و شهرستان‌ها از سوی این شورا ابلاغ شده و در همین راستا شبکه ائمه جمعه دارای نقشه راه منعطف و متناسب با شرایط بومی هر منطقه است که البته عملیات تطبیق این طرح با هر منطقه بر عهده ائمه جمعه است.

 رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خواستار خروج شورای فرهنگ عمومی از وضعیت انفعالی شد و مطرح کرد: باید شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها با مسئولیت ائمه جمعه احیا و از ظرفیت‌های آن استفاده شود.

حاج علی‌اکبری از پیگیری بحث تحول ساختاری شورای فرهنگی عمومی خبر داد و بیان داشت: این مهم در حال پیگیری است تا اجرای مصوبات این شورا تضمین لازم را داشته باشد.

لزوم فعال کردن ظرفیت‌های مردمی و نهادی

وی با تأکید بر ارتباط ائمه جمعه با شبکه نخبگانی در اقصی نقاط کشور، گفت: این مهم یک ضرورت است لذا امام جمعه باید بتواند هم ظرفیت‌های مردمی و هم ظرفیت‌های نهادی منطقه محل مأموریت خود را فعال کند.

 رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: یکی از کلان گفتمان‌ها که اخیرا در برخی از گفت‌وگوهای مجازی نسبت به شبکه ائمه جمعه جفا شد، کلان گفتمان عدالت و مبارزه با فساد است که در این راستا هیچ بگومگوی حاشیه‌ای نمی‌تواند در عزم شبکه امامت جمعه برای تعمیم عدالت و ریشه‌کنی فساد و میدان آوردن ظرفیت مردمی برای رهگیری این مقصد بزرگ تعلل ایجاد کند.

شبکه ائمه جمعه طبع عدالتی دارد

حاج علی‌اکبری بیان داشت: طبع شبکه امامت جمعه در کشور، طبع عدالتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و اقتصادی است و ائمه جمعه در وسط این میدان مسیر پیش روی را با قوت بیشتری دنبال خواهند کرد و پرچم‌داری عدالت‌خواهی را در کشور بر زمین نخواهند گذاشت.

ائمه جمعه در رابطه با حقوق مردم هرگز کوتاه نمی‌آیند

وی با تأکید بر اینکه ائمه جمعه در کشور سال‌هاست پای مسئله عدالت در منطقه خود ایستاده و آن را پیگیری می‌کنند، افزود: بسیاری از دشواری‌ها به برکت نماز جمعه حل و فصل شده و بسیاری از این نوع فسادها از طریق دستگاه‌های مسئول رهگیری شده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ائمه جمعه را ناظر امین رهبری در منطقه خودشان دانست و اضافه کرد: هر جایی مشکلات را ببینند به مسئول مربوطه یادآوری و اگر توجه نشد در سطح مسئولان بالاتر دنبال می‌کنند.

حاج علی‌اکبری ادامه داد: اگر عده‌ای خیال کنند از این رفتار ژورنالیستی و راه انداختن شوی عدالتخواهی اسم آن را می‌تواند عدالتخواهی بگذارند اینگونه نیست بلکه این رفتار خودش ضدعدالتخواهی است، دیگرانی شاید در این زمینه به روش‌های دیگری کار کنند اما این رفتار ربطی با امامت جمعه ندارد.

وی با تأکید بر اینکه امامان جمعه با وجود هر شرایط سخت زندگی با کسی وارد معامله نمی‌شوند و هرگز از مقاصد اصلی خود کوتاه نمی‌آیند، بیان داشت: ائمه جمعه در رابطه با حقوق عامه مردم هرگز کوتاه نمی‌آیند و تا هر جایی که نفوذ کلمه داشته باشند دنبال این مسائل هستند و فساد در منطقه خود را دنبال و خواسته عامه مردم را در خطبه‌های نماز جمعه مطرح می‌کنند.

قصد ائمه مانور تبلیغاتی نیست

 رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور مطرح کرد: قصد ائمه جمعه تشویش اذهان عمومی و مانور تبلیغاتی نیست بلکه هدف ما شناسایی مسائل و رهگیری آن در محورهای که وظیفه‌مند هستند، است و هدف در این زمینه نصیحت و خیرخواهی و حل مسائل است و باید طبیبانه وارد میدان شد تا مسئله حل شود.

 حاج علی‌اکبری سرمایه‌های خراسان‌جنوبی به لحاظ فرهنگی و تمدنی را بسیار غنی دانست و عنوان کرد: این منطقه مرزی و تلفیقی است و خوشبختانه با وحدت و هم زیستی قومی و مذهبی مسئله‌ای در این زمینه وجود ندارد که موجب نگرانی باشد.

 وی همچنین به محرومیت‌ها و خشکسالی‌های موجود در استان اشاره و اضافه کرد: اگر طراحی درستی برای مردم ایین استان انجام شود نه تنها می‌توانند خود را مستغنی کنند که به نقاط دیگر کشور هم می‌توانند خدمت‌رسانی داشته باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در دولت جدید شاهد تحرک بیشتر در بخش بهبود وضعیت معیشت مردم باشیم و روحانیون و ائمه جمعه نیز باید مردم استان را پای کار بیاورند تا آن اتفاق مناسب در خراسان‌جنوبی رخ دهد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور نماز جمعه مسجد ائمه جمعه رسالت ائمه جمعه مانور تبلیغاتی حقوق مردم رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور شورای فرهنگ عمومی حاج علی اکبری ائمه جمعه ائمه جمعه ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۹۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی

وزیر راه و شهرسازی از موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از بنادر، ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت مهندسی در حوزه تعمیرات هواپیما خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش در دیدار با ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل‌ونقل جمهوری کوبا با اشاره به توافق دو کشور در بخش دریایی و هوایی، اظهار کرد: طرف کوبایی در حوزه حمل‌ونقل ریلی با یک شرکت ایرانی قراردادی را در زمینه خرید قطعات و تعمیرات واگن‌ امضا کرده است.

وی با اشاره به درخواست وزیر حمل‌ونقل کوبا، ادامه داد: طرف کوبایی برای صادرات محصولات و جابجایی بار درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که مورد موافقت قرار گرفت.

وی از پیوند خواهرخواندگی دو بندر مهم ایران و کوبا برای بهره‌مندی فعالان اقتصادی و شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی کوبا از تسهیلات بندری کشورمان خبر داد و با اشاره به درخواست وزیر حمل‌ونقل کوبا برای استفاده از ظرفیت مهندسی ایران در حوزه تعمیرات هواپیما، افزود: بر این اساس مقرر شد، نیازمندی‌ها در این زمینه از طریق سفارت کوبا در تهران به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اوایل خردادماه به میزبانی هاوانا گفت: مجموعه توافقات صورت گرفته در این دیدار مقدمات اتخاذ تصمیمات اصلی در جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور است که وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران مسئولیت آن را بر عهده دارد.

بذرپاش در این نشست، ظرفیت حمل و نقل دریایی دو کشور از طریق دریا و اقیانوس را مهم و فرصت بسیار مطلوبی در زمینه جابه‌جایی کالاهای کوبایی به مقاصد شمالی از طریق بنادر ایران بر شمرد.

وی با اشاره به ظرفیت صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی در زمینه ساخت و توسعه مسکن، زیرساخت جاده‌ای و ریلی گفت: مقرر شد، با توجه به اینکه مجموعه اقدامات زیربنایی در وزارتخانه دیگری در کوبا پیگیری می شوند، شرکت های ایرانی از طریق سفارتخانه ها به وزارتخانه مطبوع در کوبا معرفی و دعوت به همکاری شوند.کوبا در اذهان مردم ایران نماد مقاومت در برابر امپریالیسم و قابل احترام بوده و کمک به آن امری ضروری است.

ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا نیز هدف از این دیدار را پیگیری توافقات و تفاهمات انجام شده میان دو کشور در گذشته و برنامه ریزی برای پروژه‌های جدید عنوان کرد و گفت: توافقات انجام شده در گذشته، با جدیت پیگیری می شود تا به بهترین شکل ممکن اجرا شوند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟