Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@04:27:43 GMT

تغییر احتمالی ترکیب کمیته تطبیق هسته‌ای

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۹۷۷۵

تغییر احتمالی ترکیب کمیته تطبیق هسته‌ای

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر مذاکرات هسته‌ای به جریان بیفتد کار کمیته تطبیق مجدداً موضوعیت پیدا می‌کند و ممکن است حتی اعضای این کمیته متناسب با شرایط جدید تغییر کنند.

محمود عباس زاده‌مشکینی در گفتگو با میزان، با اشاره به سرنوشت کمیته تطبیق هسته‌ای اظهار داشت: فعالیت این کمیته منوط به جریان مذاکرات وین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکینی تاکید کرد: اگر مذاکرات هسته‌ای به جریان بیفتد کار کمیته تطبیق مجدداً موضوعیت پیدا می‌کند و ممکن است حتی اعضای این کمیته متناسب با شرایط جدید تغییر کنند.

به اذعان مسئولین ارشد دستگاه دیپلماسی در دولت سیزدهم، انجام هرگونه مذاکرات جدید هسته‌ای با طرف‌های غربی بر پایه قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران ایران» خواهد بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۱ آذر ۹۹ کلیات و جزئیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» را به تصویب رساندند.

در ماده ۷ این قانون آمده است چنانچه کشور‌های متعاهد۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلستان، چین و روسیه)، نسبت به اجرای تعهدات خود و رفع کامل تحریم‌ها از جمله هسته‌ای، نظامی، حقوق بشری و امثال آن علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند، دولت موظف است گزارش دقیق اقدامات انجام شده را به مجلس ارائه دهد. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نیز کمیسیون انرژی ارزیابی خود را، به استناد ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به مجلس ارائه می‌کنند.

در ادامه و در جریان نظارت مجلس بر مذاکرات وین «کمیته تطبیق مصوبات هسته‌ای» تشکیل شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این کمیته حضور دارند.

حجت‌الاسلام «مجتبی ذوالنور» عضو سابق کمیته تطبیق درباره کارکرد این کمیته در گفتگویی به خبرنگار میزان گفته بود: سه نکته مد نظر کمیته تطبیق برجام بود. نکته اول قوانینی بود مبنی بر اینکه اگر قرار است در وین توافقی انجام شود، آیا محتوای آن توافق با منافع ملی سازگاری دارد یا خیر؟

وی بیان داشت: نکته بعدی سیاست‌های کلی کشور و مملکت بود و نکته سوم مد نظر کمیته تطبیق برجام هم این بود که منافع ملت و وضعیت اقتصاد کشور هم در مذاکرات مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حرف اصلی کمیته تطبیق برجام این بود که اگر وضعیت ما با توافق بهتر می‌شود، توافق کنیم، اما اگر قرار است یک توافقی باشد که وضعیت کشور بدتر شود، نباید چنین اتفاقی رخ دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موارد ملاک کمیته تطبیق برجام بود و این کمیته با نهایت انعطاف رفتار کرد و ترجیحش بر این بود که این توافق صورت گیرد، اما معتقد بودند که توافق باید کم ضرر یا بی ضرر باشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مجلس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کمیته تطبیق برجام هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان (احتمالی)

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان سپاهان اصفهان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در چارچوب هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند و الکلاسیکوی فوتبال ایران را در حضور تماشاگران برگزار خواهند کرد.

در ادامه ترکیب احتمالی تیم فوتبال پرسپولیس تهران برای مصاف با سپاهان اصفهان را مورد تحلیل و بررسی قرار خواهیم داد؛

اوسمار ریسک می‌کند یا بیرو به چارچوب برمی‌گردد؟

گقته می‌شود علیرضا بیرانوند به این بازی مهم و حساس رسیده به ترکیب اصلی قرمزها بازخواهد گشت. با احتمال ضعیف‌تر شاید امیررضا رفیعی در دقیقه نود در ترکیب ابتدایی قرمزهای پایتخت قرار بگیرد. اگر بیرانوند به ترکیب برگردند شاید نسبت به بازی قبل این تیم با آلومینیوم در اراک، یک تا سه تغییر را در ترکیب اصلی سرخ‌ها اتفاق بیفتد.

همان مدافعان میانی همیشگی در ترکیب اصلی

ضعف دفاعی و اشتباهات عجیب زوج گیورگی گولسیانی و محمدحسین کنعانی‌زادگان در برخی لحظات بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک، بعید است آن‌ها مقابل سپاهان فیکس نباشند. در سمت چپ خط‌دفاعی عبدالکریم گزینه معتمد اوسمار در این پست است و جدال او با رامین رضاییان جالب خواهد شد. باتوجه به محرومیت دانیال، اوسمار باید از بین وحدت و فرجی یکی را انتخاب کند که هر کدام ریسک مخصوص خود را دارد. وحدت بعد از حدود یک ماه مصدومیت برگشته و فرجی در اراک نمایش خوبی نداشته اما شانس وحدت بیشتر خواهد بود.

پرسپولیس میانه‌زمین را با سپاهانی‌های سابق می‌بندد

به‌نظر نمی‌رسد زوج سروش رفیعی و مسعود ریگی دست‌خوش تغییر شود و این دو هافبک باید مقابل تیم سابق‌شان جنگ وسط زمین را ببرند. باوجود آن زخم عمیق روی آشیل پای اورونوف مثل بازی‌های قبل در این پست بازی می‌کند و نقطه امید سرخ‌ها در فاز حمله است. همچنین علی‌رغم نمایش نه‌چندان جالب مهدی ترابی در برابر آلومینیوم اراک، انتظار می‌رود وی در این بازی در فاز تهاجمی پرسپولیس یک وزنه موثر باشد.

عیسی آل‌کثیر خیلی‌زود به سپاهان رسید

چنانچه امید عالیشاه به بازی امروز برسد بازهم شاید فیکس نشود و احتمالاً یک بازیکن از زوج محمد خدابنده‌لو و وحید امیری به‌جای وی بازی خواهند کرد که به‌نظر می‌رسد شانس محمد خدابنده‌لو بیشتر باشد. برای پست مهاجم گزینه دیگری به‌غیر از عیسی آل‌کثیر وجود ندارد که باید مقابل تیم سابق خود در نیم‌فصل اول در کنار اوستون اورونوف مهاجم آماده این‌روزهای پرسپولیسی‌ها بدرخشد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان:

علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عبدالکریم حسن، وحدت حنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی، محمد خدابنده‌لو، مهدی ترابی، اوستون اورونوف و عیسی آل‌کثیر.

کد خبر 749585

دیگر خبرها

  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • ترکیب احتمالی چلسی و تاتنهام
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • ترکیب سپاهان مقابل پرسپولیس (احتمالی)
  • ترکیب احتمالی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها؛ پائز با سورپرایزهای بزرگ وارد می‌شود
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان/بازگشت مهره کلیدی
  • ترکیب احتمالی تراکتور مقابل استقلال
  • ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان (احتمالی)
  • احتمالی: ترکیب اصلی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود