Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز هنرستان تخصصی فنی و حرفه ای رشته معدن در شرکت آک کهور با حضور رئیس سازمان صمت هرمزگان و مدیران آموزش و پرورش استان و منطقه فین و جمعی از مقامات محلی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ، در حاشیه افتتاح هنرستان تخصصی رشته معدن ، رئیس سازمان صمت هرمزگان به اهمیت آموزش برای فعالیت در بخش های صنعتی و معدنی استان پرداخت و گفت: امروز شاهد توسعه معادن هرمزگان در بخش شمالی استان هستیم ولیکن یکی از کمبودها و نقصان در این بخش نیروی آموزش دیده ماهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیل قاسمی ضمن تقدیر از همکاری آموزش و پرورش استان در راه اندازی این بخش آموزشی در کنار بنگاههای اقتصادی عنوان کرد: امیدواریم سال آتی شاهد افتتاح آموزش عالی در بخش رشته های تخصصی برای جوانان این منطقه باشیم.

قاسمی افزود : که ذخایر معدن آهن ما هم نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر در معادن فعال آک کهور که بیش از 30 میلیون تن ظرفیت قطعی ست، رسیده  است که هنوز هم در این منطقه جای افزایش این ظرفیت وجود دارد.

قاسمی در ادامه به اهمیت فعالیت بخش آموزشی در کنار واحدهای صنعتی و معدنی پرداخت ویادآور شد: اگر آموزش در کنار واحدهای صنعتی و معدنی اتفاق بیافتند بحثی که در آخر مطرح میشود که همان نیروی انسانی است در ابتدا مطرح می شود که با توجه به نیاز بنگاههای اقتصادی استان آموزش خواهند یافت  و این امر می تواند نقش مهمی در اشتغالزایی منطقه و استان داشته باشد.

وی  به  پهنه فین تا باغات اشاره کردو اافزود: مساحت این پهنه بیش از شش هزار و 400  کیلومتر مربع است که پس از پایان مطالعه این پهنه، 9 محدوده امید بخش به 165 کیلومتر مربع شناسایی شد.

رئیس سازمان صمت هرمزگان ، مطرح کرد : در این پهنه 10 معدن با مواد معدنی آهن فعال هستند که زمینه اشتغال 431 نفر را فراهم کرده اند.

قاسمی تاکید کرد : حال باتوجه به فعالیت گسترده معادن در استان هرمزگان و تامین نیروی بومی در معادن و صنایع استان ، نیازمند همکاری و همراهی بیشتری از آموزش و پرورش، فنی حرفه ای و دانشگاه ها جهت ارتقاء سطح تحصیلات دبیرستانی و تحصیلات تکمیلی در مناطق مختلف استان در کنار بنگاههای اقتصادی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید حمیدرضا اعرابی، در سفر به منطقه جنوب شرق، ضمن برگزاری نشست صمیمی با کارکنان منطقه، از واحد‌های مختلف ارتباطات ثابت و سیار و مانیتورینگ رگولاتوری بازدید کرد و بر لزوم نظارت هوشمند و لحظه‌ای شاخص‌های کیفی شبکه تأکید کرد.

معاون نظارت بر امور پستی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه‌ای مشترک با حضور مدیرعامل شرکت پیشگامان به عنوان مجری طرح فیبر نوری در استان هرمزگان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت این استان، میزان پیشرفت پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان را بررسی و ارزیابی کرد.

اعرابی همچنین در نشستی با حضور معاون عمرانی استانداری هرمزگان، بر اهمیت افزایش همکاری شهرداری‌های استان با شرکت پیشگامان در راستای تسریع اجرای پروژۀ فیبر نوری تأکید کرد.

معاون نظارت بر امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، به همراه مدیر عامل، نمایندگان و پیمانکاران شرکت پیشگامان، از تمام مراحل اجرای پروژۀ فیبر نوری بندرعباس بازدید و مقرر کرد این شرکت سرعت پیشرفت پروژه و سطح اتصال منازل و کسب و کار‌ها به اینترنت فیبر نوری در شهر بندرعباس و کل استان را افزایش دهد.

وی همچنین بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود منطقه و بکارگیری بسیج نیرو‌ها در راستای نظارت دقیق‌تر و تسریع در فرآیند بازدید‌های میدانی و برگزاری جلسات کنترل پروژه منظم و هفتگی توسط منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • مدرسه پسرانه سما شعبه یک بندرعباس، روز معلم را جشن گرفت
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد