Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:19:51 GMT

امیدواریم همکاری‌های ایران و اتریش توسعه یابد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۰۴۶۴

امیدواریم همکاری‌های ایران و اتریش توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در پیامی به «الکساندر فان دربلن» فرا رسیدن روز ملی جمهوری فدرال اتریش را تبریک گفت.

رئیس جمهور در این پیام با اشاره به اینکه وجود ظرفیت‌های متنوع همکاری، بسترساز گسترش و تعمیق روابط در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی است ابراز امیداوری کرد: مناسبات و همکاری‌های دو کشور توسعه روزافزون یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام رئیس‌جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای الکساندر فان دربلن

رئیس جمهوری فدرال اتریش

فرارسیدن روز ملی جمهوری فدرال اتریش را به جناب عالی و مردم کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم.

مناسبات تاریخی و دوستانه دو کشور و همچنین وجود ظرفیت‌های متنوع همکاری، همواره بسترساز گسترش و تعمیق روابط در حوزه های مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است.

امیدوارم در پرتو اراده و تلاش مشترک، شاهد توسعه روزافزون مناسبات و همکاری‌های فیمابین در همه زمینه ها باشیم.

از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی مردم جمهوری فدرال اتریش را مسألت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 5337436 سید مهدی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی اتریش پیام تبریک حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افغانستان سیدابراهیم رئیسی جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی حسین امیرعبداللهیان وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا حسین امیر عبداللهیان آیت الله خامنه ای ایران رژیم صهیونیستی بنزین پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر روابط‌عمومی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی امارات متحده عربی، دراجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با ابراز خرسندی از سفر به اصفهان با تاکید بر استفاده از هوش مصنوعی و توسعه شبکه سازی گفت: اولین وظیفه ما به‌عنوان اتاق بازرگانی این است که تجارب را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و برای ارتقای شبکه‌سازی ارتباطات اتاق‌ها را بهبود ببخشیم.
عبد اله حسن محمد العامری با اشاره به اینکه در این مجمع باید توانایی کشور‌ها را در نظر گرفت، افزود: ما در امارات متحده عربی و در اتاق بازرگانی آمادگی کامل داریم تا تجارب دیگران را یاد بگیریم و تجارب خود را به اشتراک بگذاریم.
عبد اله حسن محمد العامری ادامه داد: تاکنون روابط خوبی با اتاق بازرگانی ایران داشته‌ایم، اما اکنون نیازمندیم بدانیم چه قدم‌هایی باید برداشته شود تا بتوانیم مسیر را برای بخش‌های خصوصی هموار کنیم.
مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia Cooperation Dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.
ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد.
در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشور‌های بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

دیگر خبرها

  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی