Web Analytics Made Easy - Statcounter

با امضای تفاهم‌نامه مشترک بین اسنپ‌باکس و سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری و حومه شهرداری مشهد، طرح جایگزینی موتورهای برقی به جای موتورهای آلاینده بنزینی برای کاربران راننده اسنپ‌باکس در کلان‌شهر مشهد اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اسنپ، در این تفاهم‌نامه که با حضور کسری صادقی‌زاده، مدیرعامل اسنپ‌باکس، آقای باخردی، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه مشهد و آقای کاظمی معاونت حمل و نقل کل شهرداری مشهد امضا شد، تسهیلات ویژه و گسترده‌ای در اختیار کاربران راننده اسنپ‌باکس در شهر مشهد قرار می‌گیرد تا با انتخاب موتور برقی به عنوان وسیله نقلیه به کاهش ۷ درصدی آلودگی هوا کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسنپ‌باکس در مسیر انتخاب‌های پایدار

کسری صادقی‌زاده، مدیرعامل اسنپ‌باکس، در حاشیه‌ی نشست امضای تفاهم‌نامه گفت: «بدون شک یکی از مسئولیت‌های اجتماعی ما در اسنپ، به عنوان یک سرویس حمل‌ونقل، انتخاب راه‌ حل‌های پایدار برای کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی است. به همین دلیل تلاش کردیم تا با همکاری مشترک با شهرداری مشهد و تامین تسهیلات لازم، کاربران راننده اسنپ‌باکس را به انتخاب موتور برقی به عنوان وسیله نقلیه و کسب درآمد ترغیب کنیم.»

او در ادامه گفت: «شهرداری مشهد یکی از پیشگامان اجرای قانون هوای پاک در کشور است. امیدواریم با اجرایی شدن این طرح و اثبات اثر مثبت آن، شاهد اقبال شهرداری‌ها به انتخاب گزینه‌ی استفاده از موتورسیکلت برقی در مدیریت حمل‌ونقل بار در تمام شهرهای کشورمان باشیم.»

طبق اظهارات صادقی‌زاده، اعطای تسهیلات بانکی، برابر ۸۰ درصد قیمت موتورسیکلت برقی (تا سقف ۳۵۰ میلیون ریال) با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه به کاربران معرفی شده از سوی اسنپ‌باکس، اعطای کمک بلاعوض ۱۰ میلیون ریالی به کاربران معرفی شده از سوی اسنپ‌باکس در صورت ارائه گواهی اسقاط موتورسیکلت بنزینی و همچنین ایجاد اولویت واگذاری موتورسیکلت برقی به کاربران اسنپ‌باکس، بخشی از مفاد این تفاهم‌نامه است. همچنین شرکت اسنپ‌باکس برای تشویق افراد به مشارکت در این طرح تسهیلات معافیت از کمیسیون را نیز برای کاربران موتورسواری که از این طرح استفاده کنند در نظر گرفته است.

مشهد در رویای هوای پاک

پس از تصویب قانون هوای پاک در مجلس شورای اسلامی و الزام آن به جایگزینی موتورسیلکت‌های کاربراتوری آلوده‌کننده هوا با موتور برقی، در آذر ۹۹ و در اولین اقدام، شهرداری مشهد درصدد تامین ۱۰ هزار موتور برقی برای استفاده در حمل‌ونقل شهری برآمد. مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری مشهد، پیش از این اعلام کرده‌ بود بر اساس مطالعات انجام شده موتورسیکلت‌های کاربراتوری، سهمی ۷/۷ درصدی در آلوده‌ کردن هوای کلان‌شهر مشهد دارند.

آقای باخردی، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه مشهد، ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه خاطر نشان کرد: «استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در حمل و نقل شهری به عنوان راه‌حلی پایدار، علاوه بر اینکه به حفظ محیط زیست کمک می‌کند، حمایتی تمام قد از تولیدکنندگان و صنعت‌گران داخلی است. در نظر داریم در کلانشهر مشهد با ترکیب دانش و تخصص بومی و استانداردهای جهانی، شهری مدرن و پایدار بسازیم.»

با امضای تفاهم‌نامه مشترک شهرداری و اسنپ‌باکس احتمال می‌رود شهر مشهد، به عنوان شهری دوستدار محیط زیست، یک قدم به ممنوعیت تردد وسایل نقلیه آلاینده در شهر نزدیک‌تر شود.

شهرداری مشهد جایگاه‌های متعددی برای شارژ موتورسیکلت‌های برقی در سراسر مشهد تعبیه کرده‌ است.

جزئیات بیشتر درباره مدارک لازم و نحوه ثبت‌نام به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسنپ اسنپ باکس موتور برقي شهرداری مشهد مدیریت حمل اسنپ باکس تفاهم نامه موتور برقی حمل و نقل شهر مشهد حمل ونقل نقل بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم

سخنگوی شورای شهر گفت: توصیف شرایط وظیفه ما نیست؛ مسئولیت ما این است که شرایط را به رسمیت بشناسیم و به دنبال برطرف کرد موانع برویم.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با مافیای خودرو اظهار داشت: اگر بخواهم خیلی صریح و قابل لمس بگویم، به هر دلیلی و بدون قضاوت کردن، در دوره گذشته و در چهارسال پیش از دوره‌ی ما در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس، تاکسی و ون) اتفاقات مناسبی نیوفتاده است.

وی افزود: حتما باید پای صحبت آن عزیزان نیز بنشینیم، شاید دلایل خاص خودشان را، مانند در عدم همکاری دولت وقت داشته باشند. چون به هر حال این امری است که اگر در آن کمک‌های دولت در ادوار مختلف اگر اتفاق نیوفتاده باشد، شهرداری توفیقی نیز نداشته است.

وی بیان داشت:، اما چیزی که توصیف می‌شود کرد و به دست ما رسید، ناوگانی فرسوده با تعداد اندک بود که مردم را به شدت در وضعیت بدی قرار می‌داد. علی الخصوص در زمان همه گیری کرونا که ما لازم داشتیم مردم در اتوبوس‌ها و مترو با فاصله تردد بکنند وجود داشت.

نادعلی گفت: به هر حال توصیف شرایط وظیفه ما نیست. مسئولیت ما این است که شرایط را به رسمیت بشناسیم و به دنبال برطرف کرد موانع برویم.

وی افزود: در این دوره مدیریت شهری دولت کمک کرد، رئیس جمهور و وزرای صمت پای کار آمدند. با این حال فضای بروکراتیک عظیمی که برای هر اتفاق این چنینی در کشور وجود دارد و شرایط بد خارجی، موجب می‌شود که هر اتفاقی که بخواهد رقم بخورد، یک همت بالایی به آن معطوف شود و این همت در تمامی قسمت‌ها وجود داشته است.

وی در ادامه گفت: امسال آخرین سال دوره مدیریت شهری ما است، و حتی اگر ما در نتیجه گیری به این دوره از مدیریت شهری نرسیم و نتیجه اتفاقات در دوره‌ی بعد باشد، بازهم کار مهم در دوره ما اتقاق افتاده است.

سخنگوی شورای شهر افزود: ما می‌توانستیم بگوییم که ممکن است این کار سنگ بزرگ زدن باشد و حتی احتمال نشدن آن وجود داشته باشد، پس ورود نمی‌کنیم. اما افتخار این کار برای هرکسی که می‌خواهد باشد، مهم این است که مشکلات مردم حل شود و شهروندان یک کلان شهر که تمام نگاه‌ها روی آن است بتوانند شرایط بهتری را تجربه کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • نورپردازی المان‌های شهری شیراز با رنگ آبی در روز جهانی اتیسم
  • ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود
  • پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم