Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا احمدی‌نیک روز چهارشنبه در حاشیه همایش گفتمان برادری علمای اهل سنت و تشیع در قلعه گنج به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بویژه در شرایطی که فضای مجازی و رسانه به عنصر پرکاربردی در زندگی امروز انسان ها تبدیل شده، بهره گیری از آموزش های علمی این حوزه برای ارتقای سواد و دانش رسانه‌ای همه افراد ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در بمباران رسانه ای، تبلیغاتی و فضای مجازی کنونی اگر افراد دچار شبهه می شوند باید قبل از هرگونه واکنشی در محیط فضای مجازی یا تاثیرپذیری از مطالبی که هویت آنها دارای شک و شبهه است به علما و کارشناسان مراجعه کنند تا با اقدامشان زمینه اختلاف یا مشکلی را فراهم نکنند.

احمدی نیک در ادامه با اشاره به برگزاری همایش آیین برادری در شهرستان قلعه گنج و آثار و برکات آن اظهارداشت: بنا به فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، در مسیر تحقق وحدت هر چقدر علما دور هم جمع شوند و گفت و گو های علمی داشته باشند برای رسیدن به وحدت خروجی بهتری خواهند داشت.

وی ادامه داد: از جمله نتایج و خروجی این همایش ها نزدیکی دل‌های مسلمانان، برادری و خنثی کردن دسیسه دشمنان است.

امام جمعه قلعه گنج گفت: به این قبیل فعالیت های وحدت بخش مانند برگزاری همایش برادری به عنوان یک راهبرد اساسی نیاز داریم.

یازدهمین همایش گفتمان آیین برادری با حضور علمای اهل‌سنت و تشیع و سران طوایف استان کرمان صبح روز چهارشنبه در شهرستان قلعه‌گنج واقع در جنوبی‌ترین نقطه این استان آغاز شد و تا فردا پنجشنبه ادامه دارد.

برگزاری کارگاه های تخصصی با حضور علمای شیعه و سنی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله بخش‌های تعیین شده این همایش است و پس از افتتاح همایش، این کارگاه ها در پنج سرفصل شروع شد.

برخی سرفصل های کارگاه های تخصصی این همایش در قالب «تبیین اندیشه های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در راستای وحدت و تقریب، محبت و مودت اهل بیت در گفتار و سیره علمای اهل سنت، الگوهای موفق تعامل و همکاری مشترک شیعه و سنی، افراط گرایی، شناخت ریشه های آن و ضرورت جلوگیری از جذب جوانان به آن و نیز بررسی وضعیت شبکه های رسانه ای افراطی که با هدف تفرقه بین مذاهب اسلامی فعالیت می کنند» اعلام شده است.

کارگاه های تخصصی این همایش در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود و جمعبندی آنها در مراسم اختتامیه توسط دبیر کارگاه که از علمای اهل سنت استان تعیین شده است، ارائه می شود.

شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها قلعه گنج شیعه کرمان اهل سنت هفته وحدت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قلعه گنج شیعه کرمان قلعه گنج شیعه کرمان اهل سنت هفته وحدت علمای اهل سنت کارگاه ها قلعه گنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان، با گرامیداشت روز جهانی مطبوعات گفت با توجه به توطئه رسانه های ضد انسانی وابسته به دنیای استکبار اما رسانه های ارزشی و انساندوست توانسته اند صدای مظلومیت مردم غزه را به جهانیان برسانند و امروز شاهد هستیم که در خیابان‌های اروپا و آمریکا پرچم مظلومیت فلسطین به اهتزاز درآمده است.
حجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی وی با اشاره به وتوی به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط آمریکا گفت سازمان ملل توانایی و کارآمدی  کافی برای حمایت از مظلومان را ندارد.
امام جمعه کرمان تاکید کرد  به فضل خدا به زودی شاهد به رسمیت شناختن کشور فلسطین و پیروزی آنها خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از خطبه ها  با اشاره به روز ملی خلیج فارس گفت این خلیج برای همیشه هویت خود را حفظ خواهد کرد و همیشه فارس خواهد ماند.
نماینده ولی فقیه در استان  همچنین با اشاره به سالگرد ابلاغ دستورالعمل  هشتگانه مبارزه با فساد توسط رهبر معظم انقلاب گفت گلوگاه‌های فساد باید بسته شود و با فسادی هم که اتفاق می افتد بایدبا جدیت  برخورد شود.
وی همچنین  روز شوراها را گرامی داشت و گفت انتخابات شوراها نمودی از جمهوریت نظام در سایه اسلام است.
حجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی روز کارو کارگر را نیز گرامی داشت و گفت خدمات کارگران است که چرخهای اقتصاد کشور را به حرکت آورده است
 امام جمعه کرمان همچنین با گرامی داشت یاد استاد مطهری  روز معلم را تبریک گفت و افزود عرصه پیشرفت کشور با  دانایی، توانایی و تعهد ایجاد میشود که این هر  سه در کلاس درس شکل میگیرند 
وی افزود  یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت این است که مربی و معلم  صحنه علم و عمل را بهم پیوند بزنند و به آنچه  می آموزند عمل کنند چرا که ایمان زمانی شکل میگیرد که علم و اگاهی به عمل درآید.

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود