Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، مجید عشقی  با بیان اینکه استفاده از فناوری نوین در بازارهای مالی باید در خدمت عامه مردم باشد گفت: فعالان بازار، با روشنگری و ایجاد گزاره‌های دقیق به جای توجه به خرافات بکوشند در مسیر بهره گیری صحیح از این فناوری ها در جهت خلق ارزش و توسعه اقتصاد کشور گام بردارند. بهینه سازی خدمات جاری از منظر زمان و هزینه، تقویت نظارت‌ هوشمند، از جزیره‌ای خارج کردن بازار سرمایه و هم‌افزایی با سایر بخش های اقتصاد برخی از مزایای استفاده از فناوری‌های جدید در بازارسرمایه کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی حرکت به سمت سرمایه گذاری اتوماتیک و هوشمند از جمله معاملات و صندوق‌های الگوریتمی، کپی تریدینگ، و HFT و همچنین خدمات تجمیعی با سایر بخش‌های بازار مالی را از جمله کاربرد های فناوری در بازار مالی عنوان کرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با ترسیم وضعیت کنونی بازارهای مالی در استفاده از فناورهای نوین افزود: در حال حاضر سازمان بورس برای نظارت‌های هوشمند بر معاملات و ارکان بازار از این فناوری ها  بهره می‌گیرد. عشقی با اشاره به علاقه‌مندی نخبگان و صاحبان سرمایه به ورود به عرصه خدمات مالی مبتنی بر فناوری و اقدام نهادهای مالی برای توسعه سرویس‌های مدرن خاطر نشان کرد: با وجود رشد مناسب در سرویس‌های e-KYC و سرمایه گذاری آنلاین، اما همچنان در آموزش و فرهنگ‌سازی عامه و فعالان بازار به جایگاه مطلوب نرسیده ایم و لازم است برای آن بیشتر تلاش کنیم. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار سستی برخی نهادها و فعالین در پذیرش پیشرفت فناوری، تسهیل دسترسی بصورت عادلانه و عدم آموزش و فرهنگ سازی و غلبه سوء تفاهمات درباره فناوری بر واقعیت‌ها را از جمله مخاطرات پیش رو در جریان رشد فناوری های مالی اعلام کردند.

وی در ترسیم روند مطلوب آینده در بهره گیری از این فناوری ها  تاکید کرد: پذیرش فناوری در ارکان و نهادهای مالی نه تنها به عنوان تسهیلگر بلکه به عنوان بخشی از فرآیند ارزش سازی و ایجاد اکوسیستم RegTech و  SupTech در کنار FinTech  و همچنین ایجاد عدالت در دسترسی همه سرمایه‌گذاران و طراحی مقررات Open Protocol برای جلوگیری از ایجاد انحصار در بازار از جمله اقداماتی است که می تواند منجر به بزرگ تر شدن کیک بازار مالی با عمق بخشی و گسترش عرضی شده و نقش مفیدی در رشد اقتصادی کشور ایفا کند. 

 عشقی در پایان از دو بخش ارکان و نهادهای مالی برای کمک به توسعه حداکثری دسترسی های باز و همچنین از مراکز علمی و فناوری برای همکاری با بازار مالی ایران از طریق ایده‌پردازی‌های مدرن برای سرمایه پذیری دعوت کردند.

پربیننده ترین ارزش سهام عدالت من (۴ آبان ماه) وبملت؛ ارزنده‌ ای در سایه دولت از کجا پول آورد؟ پشت‌پرده فروش اوراق بدهی در بورس مارگزیدگان بورسی و ترس از چشم‌ انداز بازار پاسخ خاندوزی به شائبه فروش گسترده اوراق در بورس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: توسعه اقتصاد ملی مجید عشقی بازار مالی فناوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۰۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری سالانه روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در محل این معاونت برگزار شد.

وی در این نشست به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به اکوسیستم فناوری و نوآوری پاسخ داد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از رشد صد درصدی دانش‌بنیان ها در بورس تا پایان سال خبر داد و گفت: علم و فناوری، استفاده از این تکنولوژی ها دوبال عملیات صادق بودند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری سالانه روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در محل این معاونت برگزار شد.

وی در این نشست به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به اکوسیستم فناوری و نوآوری پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درخصوص حضور شرکت‌های دانش بنیان در بورس گفت: تاکنون ۱۰۸ شرکت در بازار سرمایه حضور دارند کا تا پایان سال رشد صد درصدی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند سوابقی دارند، گفت: این شرکت‌ها باید امنیت داشته باشند و بحث جدی فنی دارند که وارد بورس شده اند، گفت: این شرکت‌ها امید به رشد و افزایش سرمایه مردم را دارند، اما هیچ لزومی ندارد که شرکتی برای ورود به بورس مورد تایید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری قرار بگیرد

وی ادامه داد: برای شرکت‌هایی که مسائلی مستقیما با ابعاد حکمرانی داشته و داده‌های کلان مردم را در اختیار دارند و بحث امینت ملی مطرح می‌شود را توسط کارگروهی در معاونت ارزیابی می‌کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور ادامه داد:به همین دلیل این کارگروه وضعیت شرکت‌های متقاضی برای ورود به بورس را بررسی می‌کند تا داده‌های مردم و سرمایه گذاری‌های آنان را حفظ کند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه خوشبختانه ایجاد بازار تخصصی در بورس و شاخص‌های ویژه نماد دانش بنیان تعریف شد، گفت: بناست که تا پایان سال حضور دانش بنیان‌ها در بازار بورس رشد صد درصدی خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخن خود به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق دو بال داشت؛ علم و فناوری و شجاعت و تدبیر در استفاده از علم و فناوری دوبال وعده صادق بود.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد