Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان سعودی برای کمک به اقتصاد و ذخایر ارزی متحد راهبردی‌اش، مبالغ چشمگیر ارزی را به بانک مرکزی دولت پاکستان واریز می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از آسوشیتدپرس، پاکستان امروز چهارشنبه اعلام کرد که عربستان سعودی مبلغ ۳ میلیارد دلار برای کمک به تقویت ذخایر خارجی در حال کاهش اسلام آباد، به بانک مرکزی این کشور واریز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«شوکت تارین» مقام ارشد وزارت دارایی پاکستان نیز با انتشار پیامی در توییتر در همین زمینه اعلام کرد که ریاض علاوه بر مبلغ یاد شده، مقادیری نفت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار به صورت اعتباری به پاکستان خواهد داد.

اقتصاد پاکستان در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت نفت در بازار‌های بین المللی تحت فشار است. خان بار‌ها قیمت نفت را در داخل کشور افزایش داده است که همین مسئله باعث انتقادات فراوانی از وی در داخل کشور شده است.

خبر کمک‌های مالی عربستان سعودی به پاکستان در حالی منتشر می‌شود که کمی پیشتر «عمران خان» نخست وزیر پاکستان به منظور شرکت در اجلاسی با عنوان «ابتکار سبز خاورمیانه» طی سفری ۳ روزه، اسلام آباد را به مقصد عربستان ترک کرده بود.

وی در صدر یک هیئت عالیرتبه سیاسی شامل «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه و چند تن دیگر از اعضای کابینه دولت پاکستان به دعوت محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، به این کشور سفر کرده بود.

بررسی موضوعات مورد علاقه به ویژه تحولات منطقه‌ای و بین المللی نیز در برنامه کاری هشتمین سفر رسمی عمران خان به عربستان قرار داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کمک مالی عربستان به پاکستان عمران خان دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟