Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  از دیروز تا حالا که شرایط عرضه بنزین در کشور به دلیل مشکلات سامانه‌های هوشمند سوخت دچار اختلال شد، ۲ روز متفاوت را در کشورمان شاهدیم روز‌هایی که کارت‌های سوختمان مثل سابق جواب نمی‌دهد و گرهی به کارمان افتاده این گره در آغازین ساعات شکل‌گیری اختلال کمی شدیدتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز بازدید‌های میدانی ما از سطح شهر زاهدان نشان می‌داد هیچ ماشینی امکان سوختگیری نداشت «اگرچه در همان ساعات اولیه اعلام شده بود که عرضه بنزین تنها با کارت سوخت مشکل دارد و مردم می‌توانند بنزین را به نرخ آزاد بدون محدودیت دریافت کنند» همه جایگاه‌های سطح شهر بسته بودند، اما کم کم اوضاع رو به بهبودی رفت و کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در سراسر کشور به جایگاه‌های سوخت اعزام شدند تا سامانه هوشمند را به صورت دستی از مدار خارج کرده و امکان عرضه سوخت به صورت آزاد و بدون کارت سوخت فراهم شود؛ و این خارج کردن سامانه هوشمند از مدار در جایگاه‌های سوخت سیستان و بلوچستان با جدیدت دنبال شد تا اینکه ساعت‌های حدود ۲۰ دیشب مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: تاکنون ۴۲ جایگاه عرضه سوخت از ۷۱ جایگاه به صورت دستی در این منطقه نفتی راه‌اندازی شده و این روند ادامه پیدا کرد تا امروز صبح که ابراهیم پور یزدانی افزود: ۹۷ درصد جایگاه‌ها یعنی ۵۱ موردشان توانستند تا این لحظه به صورت دستی راه‌اندازی و به عرضه بنزین بپردازند.

عادی‌سازی هر چه سریع‌تر فعالیت جایگاه‌های سوخت

استاندار سیستان و بلوچستان هم شب گذشته در ستاد مدیرت بحران با تاکید بر اینکه مردم هیچ نگرانی برای تامین سوخت نداشته باشند گفت: عادی‌سازی هر چه سریع‌تر فعالیت جایگاه‌های سوخت در سطح استان مورد تاکید است.

آنطور که مدرس‌خیابانی بیان کرد؛ باید در همه حال و در همه حوزه‌ها هوشیار و برای جنگ تمام عیار آماده باشیم.

رییس ستاد مدیریت بحران استان با بیان اینکه این اختلال در سطح کشور ایجاد شده و تنها مربوط به سیستان و بلوچستان نیست ادامه داد: عادی‌سازی فعالیت جایگاه‌های سوخت در این استان مورد تاکید است و نظارت دقیق بر نحوه فروش سوخت توسط فرمانداران انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان باصدور دستوری صریح به شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی استان تاکید کرد تیم‌های تکنسین سیستم جایگاه‌های سوخت هرچه سریع‌تر روند عرضه سوخت در جایگاه‌های استان را تسهیل کنند.

مدرس خیابانی اضافه کرد: مردم هوشیار و فهیم کشور بویژه سیستان و بلوچستان از ابتدای انقلاب تاکنون این گونه اتفاقات را تجربه کرده‌اند و در این بحران نیز هوشیار هستند و با درک صحیح از مسائل اجازه نخواهند داد نقشه‌های شوم دشمنان عملی شود.

تا فردا

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان همچنین با توضیح اینکه تا این لحظه عرضه سوخت به صورت سامانه هوشمند قبلی مشکلش حل نشده است ادامه داد: متولیان امر این شرکت راهی را پیدا کرده اند که مشکل را حل کنند و از این روش در جایگاه‌های استان‌های دیگر استفاده کردند و جواب داده است.

یزدانی تشریح کرد که دستگاه نرم افزار و سخت افزار مورد نظر با پرواز ۱۳:۵۵ دقیقه وارد زاهدان می‌شود و به محض ورود اقدام به نصب آن بر روی پمپ‌های بنزین سیستان و بلوچستان خواهد شد و اگر خدا بخواهد تا فردا در تمامی جایگاه‌های استان این مهم انجام می‌شود و مردم با کارت نیز می‌توانند سوخت مورد نظرشان را تهیه کنند.

به گفته سیدکاظم اسد مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار، تاکنون ۸۰ درصد جایگاه‌های سوخت حوزه جنوب سیستان و بلوچستان در حال عرضه بنزین به مردم هستند. تعداد ۵۱ جایگاه در این منطقه وجود دارد.

 در بازدید میدانی از چند جایگاه سوخت در زاهدان متاسفانه صف‌های طولانی را مشاهده  شد  که برخی از رانندگان خودرو‌ها علت حضور خود در این صف را نگرانی از کمبود بنزین عنوان کردند این در حالیست که استاندار و مسوولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان تاکید کردند که هیچ مشکلی در تامین سوخت وجود ندارد و از فردا عرضه سوخت به حالت عادی بازمی گردد و لازم است شهروندان عزیز در صورتی که ضرورتی وجود ندارد فردا و روز‌های آینده سوختگیری و از حضور در صف انتظار خودداری کنند.

استان سیستان و بلوچستان دارای دو منطقه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در زاهدان و چابهار است.

جایگاه‌های فعال شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان تا این لحظه ...

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان: آمار جایگاه‌های فعال این منطقه تا این لحظه به شرح ذیل می‌باشد:

لیست جایگاه‌های عرضه سوخت فعال منطقه زاهدان و نواحی
۱ ساحل زاهدان خیابان امام خمینی
۲ جاده ابریشم زاهدان خیابان شهید طباطبایی
۳ دانشگاه زاهدان خیابان دانشگاه جنب پل شهدای وحدت
۴ جهان نصرت آباد
۵ خلیج فارس میرجاوه
۶ مدائن زاهدان میدان پرستار
۷ هامون زاهدان بزرگراه خلیج فارس
۸ کشاورز زاهدان بلوار کشاورز
۹ امین زاهدان خیابان امام خمینی شرقی
۱۰ بلوچ زاهدان بلوار جام جم
۱۱ محمد رسول اله زاهدان میدان راه و ترابری
۱۲ پایانه بار زاهدان، جاده زابل- زاهدان، پایانه بار
۱۳ ایران زاهدان بلوار انقلاب روبروی بهزیستی
۱۴ بعثت زاهدان بلوار بعثت جنب کلانتری۱۲،
۱۵ گمرک زاهدان میرجاوه
۱۶ شهید ایوب ریگی زاهدان میرجاوه خروجی شهر بطرف میل۷۲،
۱۷ کویر زاهدان، سه راهی زابل- زاهدان- نهبندان
۱۸ سفیدآبه زاهدان، کیلومتر ۱۸۰ زاهدان- نهبندان
۱۹ پایانه مسافربری زاهدان بلوار انقلاب پایانه مسافربری انقلاب
۲۰ سیمان سیستان زاهدان، کیلومتر ۶۵ زاهدان
ناحیه زابل
۱ کرد تمندانی زابل بلوار امام رضا (ع)
۲ کوثر زابل کیلومتر ۳ جاده زابل- بنجار
۳ سرایانی زابل خیابان شهید باقری جنوبی
۴ نیمروز زابل ابتدای جاده زهک
۵ الغدیر زابل ابتدای جاده فرودگاه
۶ ابراهیمیان زابل خیابان هیرمند شمالی
۷ زهک زابل – زهک خیابان امام خمینی
۸ بعثت زابل خیابان بعثت روبروی پارک
۹ برج یوسف زابل روستای میانکنگی برج یوسف
۱۰ امام رضا (ع) زابل محمدآباد
۱۱ دوست محمد زابل هیرمند
۱۲ امام حسین (ع) زابل محمدآباد
۱۳ لوتک زابل لوتک
ناحیه خاش
۱ سرحد خاش جنب انبار نفت خاش
۲ وحدت خاش خیابان امام خمینی
۳ میلاد خاش کیلومتر ۵ جاده سراوان
۴ تفتان خاش اسکل آباد کیلومتر ۶۰ خاش- زاهدان
۵ کلچات خاش مجتمع رفاهی کلچات کیلومتر ۵۰ خاش
۶ پیامبر اعظم خاش- بلوار پیامبر اعظم
۷ جایگاه چاوش خاش
ناحیه سراوان
۱ جایگاه آسکانی سراوان بلوار معلم
۲ جایگاه مکران سراوان
۳ جایگاه رحمان سراوان
۴ جایگاه صالح سراوان جنب پاسگاه آسپیچ
۵ جایگاه پاک گوهر سراوان
۶ تعاونی سوران سراوان شهرستان سوران
۷ جایگاه گلشن سراوان شهرستان سوران
۸ تعاونی کنت سراوان روستای کنت
۹ تعاونی هیدوج سراوان روستای هیدوج
۱۰ جایگاه بیرک سراوان شهرستان مهرستان
۱۱ تعاونی زابلی سراوان شهرستان مهرستان
۱۲ فروشندگی سیدالشهدا آشار سراوان شهرستان مهرستان
فعال از طریق سامانه هوشمند سوخت
۱ تعاونی گشت سراوان روستای گشت
۲ تعاونی اسفندک سراوان روستای اسفندک
۳ تعاونی پسکوه سراوان

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت ملی نفت استانداری سیستان و بلوچستان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان سیستان و بلوچستان جایگاه های سوخت سراوان شهرستان زاهدان خیابان سامانه هوشمند سراوان روستای زاهدان بلوار خیابان امام تا این لحظه عرضه بنزین عرضه سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: استقلال مالی دانشکده علوم پزشکی چابهار پس از ۶ ماه تلاش بی وقفه و توجه ویژه دولت سیزدهم محقق شد و این نوید دهنده حل مشکلات بهداشتی و درمانی و ارتقای شاخص های سلامت منطقه جنوب سیستان و بلوچستان است.

منصور نعیم آبادی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پس از استقلال مالی و افتتاح حساب ۲۷۰ میلیارد ریال برای نخستین بار پس از راه اندازی این دانشکده به حساب شبکه‌های بهداشت و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار واریز شد.

وی گفت: اعتبارات در قالب برنامه ۱۰۰ روزه و مبتنی بر عملکرد مراکز تحت پوشش تخصیص و به حساب واریز می‌شود و امیدواریم شاهد تحولی در خدمت‌رسانی به مردم عزیز منطقه باشیم.

وی تصریح کرد: تزریق اعتبارات در چندین مرحله ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر نظارت بر عملکرد و نحوه هزینه کرد نیز موشکافانه توسط کارشناسان ستادی انجام خواهد گرفت.

سرپرست معاونت توسعه دانشکده علوم پزشکی چابهار ضمن تقدیر از نگاه ویژه وزارت بهداشت به دانشکده علوم پزشکی چابهار و تقدیر از ‌حمایت‌های سرپرست دانشکده ابراز امیدواری کرد، در مدت کوتاهی بخشی از مشکلات زیرساختی و تجهیزاتی با رویکرد برنامه ۱۰۰ روزه مرتفع خواهد شد.

نعیم آبادی با اشاره به اینکه مشکلات بهداشتی و درمانی در جنوب سیستان و بلوچستان خیلی زیاد و محرومیت ها فراوان است مثلا در شاخص‌های بهداشتی، چابهار تنها منطقه‌ای است که پوشش سیستم شبکه آن ۵۰ درصد هست، افزود: شما در هیچ کجای کشور همچنین موردی را نخواهید دید، در همین استان سیستان و بلوچستان سراوان و زابل شاخص بهداشتی ۱۰۰ درصد است.

وی بیان کرد: سرانه‌ی تخت بیمارستانی در کل کشور به ازای هر یک‌هزار نفر ۱.۸ تخت در سیستان وبلوچستان ۹ دهم، جنوب بلوچستان  ۶ دهم و در چابهار (منطقه سواحل مَکُران)  ۴ دهم است این یعنی به این معنا است که در شهرستان های دشتیاری، زرآباد و قصرقند حتی یک تخت بیمارستانی وجود ندارد و حداقل در ۶ شهرستان حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار بیش از یک هزار و ۴۰۰ تخت تخت نیاز است تا به سرانه استاندارد کشوری در حوزه سلامت برسد.

به گزارش ایسنا، استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان ۴ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در شهرهای زاهدان، ایرانشهر، زابل و چابهار دارد.

دانشکده علوم پزشکی چابهار یکی از مراکز آموزش عالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در شهر چابهار است که در هشت اسفند ۱۴۰۰ و جلسه ۲۵۸ شورای گسترش دانشگاه علوم پزشکی با تأسیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی در چابهار موافقت کرد و در تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۲ رسما شروع به کار کرد و مدیریت سلامت ۶ شهرستان(شامل چابهار، کنارک، نیک‌شهر، دشتیاری، قصرقند و زرآباد) با یکهزار روستا و با جمعیت ۷۰۰ هزار نفر از منطقه بلوچستان را بر عهده دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان