Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: تغییر رویکرد مدیریت منابع آب از تک بعدی به رویکرد تلفیقی و چند رشته‌ای می‌تواند در رفع چالش‌های موجود موثر باشد.

دکتر علی نجفی نژاد امروز (چهارشنبه ۵ آبان ماه) در بیستمین کنفرانس هیدرولیک ایران به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، اظهار کرد: امیدوارم با هم‌اندیشی‌هایی که در این کنفرانس صورت می‌گیرد، نتایج خوبی حاصل و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در انجمن هیدرولیک ایران به مسئله و موضوع بسیار کلیدی آب پرداخته می‌شود و یکی از جنبه‌های مهم مدیریت آب، بحث سازه‌های هیدرولیکی است.

رئیس بیستمین کنفرانس هیدرولیک ایران بیان کرد: امروزه مسئله آب با چالش‌ها و مشکلات زیادی از جمله مدیریت، برداشت، مصرف و انتقال آب در سطح دنیا و کشور مواجه است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبعی گرگان، نجفی نژاد با اشاره به اینکه توسعه کشورها در گرو رفع مشکلات مربوط به آب است، گفت: در کشور ما با توجه به اینکه کشوری خشک و نیمه‌خشک است از نظر منابع آبی با مشکل روبه‌رو بوده و نیاز است تا با رویکرد مدیریت تلفیقی، چند رشته‌ای و چند بعدی آب در این زمینه اقدام شود.

وی با بیان اینکه با توجه به پیشرفت‌های علمی صورت گرفته در مبحث آب اما شاخص‌های موجود رو به بهبود نیست، تصریح کرد: ایجاد کارگروه تخصصی مشترک با همکاری انجمن‌های علمی، دانشگاه‌ها، موسسات و دستگاه‌های اجرایی برای فعالیت‌های تلفیقی و چند رشته‌ای می‌تواند در راستای مدیریت بهتر منابع آبی موثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با تأکید بر نیاز تغییر رویکرد در مهندسی رودخانه‌ها، خاطرنشان کرد: معمولا در مهندسی رودخانه‌ها به صورت تک بعدی از سازه‌های عمرانی استفاده می‌شود که ضمن اثرات منفی بر اکوسیستم زنده رودخانه‌ها، دارای بار مالی بالایی است و می‌توان در این خصوص با نگاه تلفیقی و استفاده از روش‌های بیولوژیکی علاوه بر کاهش هزینه مهندسی رودخانه، در احیای اکوسیستم زنده رودخانه‌ها موثر بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع چند رشته ای رودخانه ها منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۱۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص‌هایی طراحی شد تا در دانشگاه‌ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه‌ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه‌ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی‌شود و گاهی این مسئله موجب می‌شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم می‌توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه‌های سیستم کاهش می‌یابد.

وی طرح ایده‌ها و برنامه‌های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کار‌های جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیند‌ها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیند‌های خوب بتوانند اجرایی شوند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • مدال‌آوری دانشجویان دانشگاه کاشان در مسابقه ریاضی کشوری
  • لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست