Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاویون کانادا در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی، داستان متفاوتی دارد. از نصب تعاملی که هیات ملی فیلم این کشور تدارک دیده‌اند و پرندگانی که شاید برای خیلی‌ها خاطره‌ی پرنده‌ها و سفید برفی‌های عباس کیارستمی را تداعی ‌کند، تا قصه‌ی این روزها، مهاجرت به این سرزمین؛ و همه‌ی آنچه زیبایی‌ست و دارد در زمین تمام می‌شود.

غرفه کانادایی در نمایشگاه ۲۰۲۰ دوبی منعکس کننده مناظر و اکوسیستم‌های در معرض خطر است، تلفیقی از اقتصاد و سرمایه‌گذاری، محیط زیست، مهاجرت و البته هنر، با چشم‌اندازی شاعرانه از آینده‌ای نامعلوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع مهاجرت، بسیاری از بازدیدکنندگان را به پاویون کانادا می‌کشاند. در بین آنها گفته می‌شود ایرانی‌ها پرشمارترند.

هدف طراحان پاویون کانادا، ایجاد پلی بین دو فرهنگ کانادایی با بهره‌گیری از مناظر این کشور و ترکیب با عناصر و اشکال معماری و عربی بوده است.

این غرفه عملکرد کانادا را در بخش‌هایی مانند فناوری، هوافضا، هوش مصنوعی، آموزش و گردشگری، به عنوان بستری برای ارتباطات تجاری و بین‌المللی، عرضه کرده است. علاوه بر این‌ها نمایش پیشگامی این کشور در بخش‌های کلیدی، از جمله روباتیک، آموزش، دیجیتالی‌شدن، پزشکی از راه دور، فناوری پاک، کشاورزی، علوم بهداشتی، هوافضا را نمایش می‌دهد.

معماری پاویون تاسیساتی را که منعکس‌کننده تخریب زیستگاه از طریق «فسیل» و افزایش آگاهی از تهدیدهای اکوسیستم‌های سراسر جهان است.

نشانه، اثر یا ردپا عنوان یک نصب تعاملی است که هیات ملی فیلم کانادا اجرا کرده است.

 ردپا که بر اساس ایده ناپدید شدن قریب الوقوع مناظر طبیعی و گونه‌های زنده ایجاد شده است، تجربیات همه جانبه و تعاملی را برای تأکید بر ارزش گفت‌وگوی بین انسان و طبیعت ارائه می‌دهد.

 

پرندگانی که شاید برای خیلی‌ها خاطره‌ی پرنده‌ها و سفید برفی‌های عباس کیارستمی را تداعی ‌کند

این مجموعه هنری مجموعه‌ای از هشت جعبه است که همه در مقیاس انسانی ساخته شده‌اند: جواهر، نزدیکی، یادبود، فراموش شده، صندلی، گردهمایی، محراب و آگاهی.

این جعبه‌ها، که در مرکز و در سالن ورودی غرفه کانادا قرار گرفته‌اند، بازدیدکنندگان را دعوت می‌کند تا در مورد ناپدید شدن قریب الوقوع بخش‌های بزرگی از محیط زیست انسان تامل کنند.

هر جعبه «غرفه» کوچک خود را تشکیل می‌دهد که زمینه‌ی گفت‌وگو و حضور اجتماعی است. حس شگفتی ایجاد می‌کند، احساس وابستگی عاطفی را بر می‌انگیزد و مشارکت جمعی و فردی را تشویق می‌کند.

نصب تعاملی TRACES برای عموم آزاد است و مشروط به اقدامات بهداشتی COVID-19 است که توسط مقامات محلی در دوبی وضع شده است.

 

برنامه‌ی کانادایی در اکسپو ۲۰۲۰

رویکرد کانادا به اکسپو ۲۰۲۰ دوبی با الهام از ارزش‌های اصلی در تنوع، شمول، حقوق بشر و برابری جنسیتی به عنوان پایه‌ای برای ایجاد کشوری مرفه و فراگیر با توانایی و قصد ارائه راه حل برای چالش‌های جهانی، طراحی شده است.

ارتباطات جهانی

سالن تجاری و تراس سرمایه‌گذاری در کانادا به عنوان محل ملاقات رهبران تجارت بین‌المللی برای ارتباط با شرکت‌ها و سهامداران کانادایی عمل می‌کند.

مقصد: کانادا

 اکسپو ۲۰۲۰ دوبی فرصتی برای معرفی کانادا به عنوان مقصدی انتخابی برای بازدید، تحصیل، سرمایه‌گذاری، تجارت و مهاجرت است.

برنامه‌های که شامل کسب‌وکار، جذب سرمایه‌گذاری و مؤلفه‌های فرهنگی می‌شود، در غرفه کانادا در طول ۱۷۳ روز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی ارایه خواهد شد.

پاویون کانادا با بودجه ۱۳.۸ میلیون دلار توسط دولت این کشور در زمینی به مساحت کمتر از ۱۴۰۰ متر مربع احداث شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اکسپو ۲۰۲۰ دوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد

صمد یوسفی اصل رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان که با برپایی غرفه در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، ایران اکسپو (Iran Expo ۲۰۲۴) و با در نظر گرفتن محوریت نمایشگاه و زنجیره‌های ارزش راهبردی صادرات‌محور، تلاش خود را در معرفی مطلوب ظرفیت‌های تولید و خدمات بخش‌خصوصی و توانمندی‌های صادراتی استان زنجان متمرکز کرده، با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شده‌ است.

وی ادامه داد: آنچه که امروز در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ به‌چشم می‌خورد، این حقیقت روشن و انکارناپذیر است که بخش‌خصوصی کشور با تجربه و دانشی که از آن برخوردار و در حال ارتقای آن نیز است، به‌شرط وجود زیرساخت‌ها و سیاست‌گذاری‌های مطلوب موجب گسترش همکاری‌های تجاری خارجی و توسعه فضای اقتصادی کشور می‌شود. ‌

یوسفی‌اصل، حضور اتاق بازرگانی زنجان به‌عنوان نماینده بخش‌خصوصی استان در نمایشگاه‌ها به ویژه اکسپو را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در گام اول نیاز داریم زبان و اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها را درک و به‌درستی تفسیر کنیم و در گام بعد با ایجاد یک ارتباط و ساختار منطقی و اصولی، پتانسیل‌های واقعی استان را در کنار چالش‌ها به عرضه بگذاریم.

وی همچنین رویکرد این دوره از نمایشگاه را هوشمندانه عنوان کرد و افزود: ما در این نمایشگاه می‌آموزیم چگونه به‌طور موازی از توانایی‌ها و ضعف‌هایمان صحبت کنیم و نتیجه و دستاورد نیز، آموختن راه‌های تبدیل تهدیدها به فرصت و تقویت ضعف‌هاست.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان اظهار داشت: یکی از ۲ زنجیره‌ ارزش استان، متعلق به زیتون است و بر اساس محوریت این نمایشگاه نیز، این محصول کشاورزی به خوبی در غرفه استان زنجان در حال معرفی شدن است.

وی افزود: خوشبختانه غرفه استان زنجان با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و تاجران بسیاری از کشورهای چین، الجزایر، سوریه، ترکیه، عراق، روسیه و افغانستان در غرفه استان حضور و بر اساس مذاکرات صورت‌گرفته، تفاهنامه همکاری بین اتاق بازرگانی زنجان و شرکت smart investments سوریه که در زمینه تولید و صادرات و واردات زیتون فعال است، ‌منعقد شد.

ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور مدیران ارشد، صنعتگران، تجار و بازرگانان خارجی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • غرفه کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • غرفه استان کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی فراورده‌های صادراتی در غرفه چهارمحال و بختیاری
  • استان یزد، غرفه برتر نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد
  • رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد