Web Analytics Made Easy - Statcounter

محقق دوره پست دکتری پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به سوق یافتن خشونت خانگی به سمت خشونت‌های روحی و روانی در ایام پاندمی کووید ۱۹، گفت: اغلب آقایان مورد خشونت واقع شده این مساله را پنهان کرده و درباره آن صحبت نمی‌کنند اما زنان خشونت دیده بیشتر این مسائل را افشا می‌کنند، این در حالیست که معمولا آقایان خشونت‌های روحی را با کلام تهدید آمیز و تحقیر آمیز تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، فاطمه زین الدینی در نهمین کنگره ملی آسیب‌شناسی خانواده و پنجمین جشنواره ملی خانواده پژوهی، اظهار کرد: در ایام پاندمی کووید ۱۹، خشونت‌های خانگی به سمت خشونت‌های روحی و روانی سوق یافته و مطابق با آمار منتشره در سایت who، در ایام پاندمی کووید ۱۹ یکی از سه زن و یکی از چهار مرد شکلی از خشونت را تجربه کرده‌اند. 

وی با اشاره به افزایش خشونت خانگی در پاندمی کووید ۱۹، ادامه داد: در این ایام با قرنطینه ای مواجه بودیم که اعضای خانواده اغلب در کنار هم بودند و این مساله خود افزایش خشونت را به دنبال داشت. بحث حضانت نیز از جمله مشکلات این دوران بود چراکه اگر برای مثال بچه‌ها باید سه روز را با پدر و سه روز را با مادر سپری می‌کردند، در قرنطینه پاندمی کووید ۱۹ قانون شد که کسی نباید از خانه خارج شود. 

زین الدینی با اشاره به خشونت‌های "مالی و اقتصادی" و مهم دانستن آن برای کشورهای "نفقه دهنده" و "نفقه گیرنده"، این را هم گفت که در ایام پاندمی کووید ۱۹ با مشکلات اقتصادی و روانی خانواده‌ها و در نهایت افزایش خشونت خانگی نیز مواجه بودیم. 

وی با بیان اینکه در رابطه والد و فرزندی، این فرزندان هستند که بیشتر مورد خشونت قرار می‌گیرند، ادامه داد: در این ایام اغلب خشونت‌ها به سمت خشونت های روانی و روحی سوق یافته و این موضوع در ایام پاندمی کووید ۱۹ نیز بیشتر شده است. برخی از کشورها در این راستا خط تلفن محسوسی برای اقدامات فوری و یا صدور قرار موقت برای حمایت قضایی خاص از خشونت دیدگان در نظر گرفتند. اگرچه شاهد کند شدن سیستم قضایی در این ایام بودیم اما برخی کشورها خشونت خانگی را در لیست "دعاوی اضطرار" قرار دادند. 

این محقق تاکید کرد: همچنین یک علامت جهانی برای قربانیان خشونت در شبکه های اجتماعی خلق شد تا این افراد بتوانند بدون صدا خشونت دیدگی خود را اطلاع دهند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خشونت خانگی خشونت روحی خشونت روانی خشونت کلامی سمت خشونت خشونت های روحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار

دریافت 26 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز هنری رسانه‌ای نهضت در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود نماهنگ «نحن المنتقمون» را به خوانندگی ابوذر روحی خواننده قطعه مشهور «سلام فرمانده» منتشر کرد.

در این نماهنگ مرتضی باغبانی شاعر، احسان جوادی آهنگساز و سیدامیرحسین موسوی تدوین دیگر عوامل اجرایی را تشکیل می‌دهند.

ابوذر روحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره پروژه «نحن المنتقمون» توضیح داده بود: آنچه در این پروژه برای گروه تولید از درجه اهمیت برخوردار بود تولید یک نماهنگ جدید با موضوع محور مقاومت در قالب نماهنگ ۲ زبانه عربی و فارسی است که در آن مضامین جبهه مقاومت و قدردانی از رزمندگان جبهه مقاومت در لبنان، عراق، یمن و فلسطین اشغالی مورد توجه است. مضامینی چون «لبنانی قوت ما»، «عراق افتخار ما»، «ایرانی ارتش ما»، «یمن عهد ما»، «غزه صبر ما»، «ای صهیونیست‌ها ما مقاومت هستیم، ما انتقام جویانیم» که تلاش شده در قالبی متفاوت برای مخاطبان ارایه شود.

این خواننده آثار انقلابی بیان کرد: البته پیش از این قرار بود ما درباره «عملیات وعده صادق» نماهنگی را تولید کنیم اما چون می‌خواستیم تمام تلاش و رشادت رزمندگان جبهه مقاومت در دنیا پیش روی مخاطبان قرار گیرد، فضای گسترده‌تری را طراح کردیم. در این چارچوب قسمت اول نماهنگ درباره مظلومیت مردم غزه، قسمت دوم درباره قدرت جبهه مقاومت و قسمت سوم در راستای قدردانی از شهدای گرانقدر جبهه مقاومت است که دربرگیرنده تفاوت‌هایی هم هست.

کد خبر 6091187 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • هشدار به مدیران بابت حجاب اعضای خانواده‌شان!
  • هشدار به افراد مشهور و خانواده‌شان در زمان اجرای طرح حجاب | فیلم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید