Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@22:35:10 GMT

پسر طراح نقشه قتل پدر و نامادری

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۲۶۷۸

پسر طراح نقشه قتل پدر و نامادری

مرد جوان وقتی فهمید که پدرش ازدواج مجدد کرده و قصد دارد بخشی از زمین‌های کشاورزی‌اش را به نام همسر دومش بزند، نقشه قتل آن‌ها را کشید و با اجیر کردن ۳آدمکش دست به جنایتی هولناک زد. شهریور سال گذشته مرد جوانی نزد مأموران پلیس شهرستان داراب رفت و خبر از ناپدید شدن پدر و نامادری‌اش داد. او گفت: پدر و نامادری‌ام در روستایی حوالی داراب زندگی می‌کنند و پدرم وضع مالی خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آن‌ها روز گذشته برای انجام کاری به شهر رفته بودند و آخرین بار که با پدرم تماس گرفتم، در راه بازگشت به روستا بودند، اما پس از آن ناپدید شدند. او ادامه داد: وقتی چند ساعت گذشت و از پدرم خبری نشد، خودم را به خانه آن‌ها رساندم، اما در آنجا هم نبودند و معلوم نیست چه اتفاقی برایشان رخ داده است.

با اظهارات مرد جوان نام مرد ۶۹ساله و همسر ۵۹ساله‌اش در فهرست افراد گمشده قرار گرفت و تحقیقات برای پیدا کردن ردی از آن‌ها آغاز شد، اما ماه‌ها جست‌وجوی گسترده پلیس برای یافتن ردی از آن‌ها به نتیجه‌ای نرسید.

دستگیری یک مظنون

یک‌سال از این ماجرا گذشته و تحقیقات برای یافتن سرنوشت زوج گمشده ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی به اطلاعات مهمی در این پرونده دست یافتند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد جوانی به نام امیر از سرنوشت زوج گمشده خبر دارد و حتی در بین دوستانش بیان کرده که آن‌ها به قتل رسیده‌اند. کارآگاهان برای پی بردن به حقیقت، جست‌وجو برای دستگیری امیر را آغاز کردند. آن‌ها با شناسایی محل زندگی این مرد، او را دستگیر کردند، اما مرد جوان پس از انتقال به اداره آگاهی مدعی شد که هیچ اطلاعی از سرنوشت زوج گمشده ندارد و اصلا آن‌ها را نمی‌شناسد.

نقشه جنایت

ماموران مطمئن بودند که امیر راز مهمی در سینه دارد. به همین دلیل تحقیقات از او را ادامه دادند تا اینکه در نهایت مرد جوان پرده از نقشه قتل این زوج برداشت. او گفت: شهریور سال۹۹ یکی از دوستانم سراغ من آمد و گفت که از سوی فرزند یک زوج میانسال برای کشتن این زوج اجیر شده است.

او مدعی شد که تا حالا ۲نفر دیگر را برای انجام این کار پیدا کرده است و خواست که من هم با آن‌ها همکاری کنم، اما من با اینکه از نقشه آن‌ها باخبر بودم، نقشی در این ماجرا نداشتم. فقط می‌دانم که آن‌ها قصد داشتند این زوج را به قتل برسانند، اما نمی‌دانم کی و چگونه این نقشه را اجرا کردند.

پسر؛ طراح نقشه قتل پدر

با اطلاعاتی که مرد جوان در اختیار پلیس قرار داد، ۳قاتل اجیر شده شناسایی و به همراه پسر مقتولان که طراح این نقشه بود، یکی پس از دیگری دستگیر شدند. آن‌ها به اداره آگاهی منتقل شدند و در جریان بازجویی‌ها اسرار قتل زوج میانسال را فاش کردند.

در تحقیق از متهمان معلوم شد که یکی از مقتولان (مرد ۶۹ساله) وضع مالی خوبی داشته و همراه همسرش در روستایی حوالی داراب زندگی می‌کردند تا اینکه مدتی قبل همسرش فوت شد. پس از آن مرد ۶۹ساله مدتی تنها زندگی کرد تا اینکه بدون اینکه فرزندانش را در جریان قرار دهد، تصمیم به ازدواج مجدد گرفت. او با زنی که برای انجام کار‌های نظافت به خانه‌اش می‌رفت ازدواج کرد و وقتی خبر ازدواج او به گوش پسر بزرگش رسید، باعث عصبانیت او شد.

این، اما پایان ماجرا نبود، چرا که مدتی بعد مرد ۶۹ساله تصمیم گرفت سند بخشی از زمین‌های کشاورزی‌اش را به نام همسر دومش بزند. او می‌خواست مطمئن شود که بعد از مرگش، همسر دومش زندگی خوبی خواهد داشت، اما این تصمیم او عصبانیت پسر بزرگش را بیشتر کرد و باعث شد وی نقشه قتل هر پدر و نامادری‌اش را کشیده و برای انجام این کار آدمکش اجیر کند.

یکی از قاتلان اجیر شده به کارآگاهان گفت: من و پسر مقتول دوست بودیم تا اینکه یک روز او نزد من آمد و تعریف کرد که چه اتفاقی در زندگی پدرش افتاده و خواست که او و همسرش را به قتل برسانم. وی ادامه داد: پیشنهاد دوستم وسوسه‌کننده بود و آن را قبول کردم، اما به تنهایی نمی‌توانستم این جنایت را مرتکب شوم. این بود که نزد ۳نفر از دوستانم رفتم و نقشه قتل را با آن‌ها در میان گذاشتم و درنهایت ۲نفر از آن‌ها حاضر شدند برای کشتن زوج میانسال با من همدست شوند.

کمین در جاده

متهم گفت: برای اجرای این نقشه، یک قبضه کلت کمری تهیه کردم. بعد منتظر ماندیم تا اینکه باخبر شدیم زوج میانسال برای انجام کاری به شهر رفته‌اند و در مسیر بازگشت به روستا هستند. من و همدستانم در مسیر برگشت آن‌ها کمین کردیم و وقتی ماشین‌شان نزدیک شد، راه را مسدود و ماشین را متوقف کردیم. بعد با تهدید اسلحه این زوج را دزدیدیم و راهی روستای نره‌شهر شدیم. در آنجا قناتی خشکیده بود که حدود ۸متر عمق داشت. وقتی به آنجا رسیدیم، هر دوی آن‌ها را به ضرب گلوله به قتل رساندیم و اجسادشان را داخل قنات انداختیم و روی آن‌ها خاک ریختیم تا هرگز اجسادشان پیدا نشود.

به‌گفته سرهنگ کاووس حبیبی، رئیس پلیس آگاهی استان فارس، پس از اعترافات متهمان مأموران همراه تیم‌های امدادی راهی قنات مورد نظر شدند و پس از حفر آنجا، توانستند بقایای اجساد زوج گمشده را از داخل قنات بیرون بکشند. از سوی دیگر در بازرسی مخفیگاه یکی از متهمان، یک قبضه اسلحه کمری که در اجرای نقشه قتل از آن استفاده شده بود، کشف شد. سرهنگ حبیبی ادامه داد: در ادامه برای هر ۴متهم و فرزند مقتول قرار قانونی صادر شد و پرونده آن‌ها برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

منبع: همشهری

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قتل قتل خانوادگی قتل عام قتل کودک پدر و نامادری زوج میانسال برای انجام زوج گمشده مرد جوان نقشه قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین دقیق‌ترین اطلس ماه را منتشر کرد

 به گزارش تابناک، زومیت نوشت: آکادمی علوم چین اطلس جدیدی از ماه را منتشر کرده است که وضوح نقشه‌های دوران آپولو را دو برابر می‌کند و از بلندپروازی‌های فضایی چین و کشورهای دیگر حمایت خواهد کرد.

به‌گزارش نشریه نیچر، اطلس جدید زمین‌شناسی ماه که حاصل تلاش بیش از ۱۰۰ پژوهشگر در طول یک دهه است، علاوه بر اطلاعات اولیه‌ی زمین‌شناسی درمورد سطح ماه، درمجموع، ۱۲۳۴۱ دهانه، ۸۱ حوضه، و ۱۷ نوع سنگ را دربرمی‌گیرد.

نقشه‌های جدید در مقیاس بی‌سابقه‌ی ۱:۲۵۰۰۰۰۰ ساخته شده‌اند. راس میچل، ژئوفیزیکدان مؤسسه‌ی زمین‌شناسی و ژئوفیزیک آکادمی علوم چین می‌گوید: «هر سؤالی در زمین‌شناسی با نگاه کردن به نقشه‌های زمین‌شناسی شروع می‌شود. اطلس جدید ماه منبعی برای کل جهان است.»

 بیش از ۱۰۰ پژوهشگر برای تهیه‌ی اطلس جدید ماه در طول یک دهه تلاش کردند.
جیانژونگ لیو، یکی از رهبران پروژه با اشاره به این موضوع که نقشه‌های موجود از ماه به دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۶۰ برمی‌گردد، می‌گوید: «سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده از داده‌های مأموریت‌های آپولو برای طراحی تعدادی از نقشه‌های زمین‌شناسی ماه ازجمله نقشه‌ای سرتاسری در مقیاس ۱:۵۰۰۰۰۰۰ و تعدادی نقشه‌ی منطقه‌ای با دقت بالاتر از محل‌های فرود استفاده کرد. از آن زمان، دانش ما از ماه بسیار پیشرفت کرده است و نقشه‌های قدیمی دیگر نمی‌توانند نیازهای پژوهش‌ها و اکتشافات آینده ما از ماه را برآورده سازند.»

در سال جاری سه فضاپیما به سمت ماه پرتاب شده‌اند و چین قصد دارد در ماه مه سفینه‌ای را برای جمع‌آوری سنگ‌ها از سمت پنهان ماه ارسال کند. نقشه‌های جدید به کاوش‌های چین و کشورهای دیگر در ماه کمک خواهد کرد.

 
دانشمندان از نقشه‌های جدید ماه برای درک بهتر تاریخ ماه استفاده خواهند کرد.
دانشمندان به کمک اطلس جدید ماه می‌توانند به درک بهتری از تاریخ ماه برسند، منابع بالقوه‌‌ ماه را ارزیابی کنند و مطالعات زمین‌شناسی مقایسه‌ای انجام دهند. این نقشه‌ها همچنین به انتخاب محل مناسب برای ساخت پایگاه‌های تحقیقاتی روی ماه کمک خواهد کرد.

 
اطلس جدید ماه که به دو زبان چینی و انگلیسی در دسترس قرار دارد، با استفاده از داده‌های برنامه اکتشافات ماه چین، به‌ویژه مأموریت چانگ‌ای ۱ تدوین شده است که از مدار، سطح ماه را بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ بررسی کرد.

 
اطلس جدید ماه با استفاده از داده‌های برنامه‌ی اکتشاف ماه چین تدوین شد.
مشاهدات انجام‌شده روی سطح ماه توسط ماه‌نشین‌های چانگ‌ای ۳ و چانگ‌ای ۴ به‌ترتیب در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ به تأیید صحت داده‌های چانگ‌ای ۱ کمک کرد. تیم تهیه‌کننده اطلس همچنین از داده‌های مأموریت‌هایی مانند GRAIL، مدارگرد شناسایی ماه ناسا و کاوشگر چاندرایان-۱ هند استفاده کرد.

 

پژوهشگران چینی در سال ۲۰۱۲ درحالی‌که به‌دنبال اهداف بعدی اکتشاف ماه بودند، شروع به تهیه‌ی نقشه‌ها کردند.

چین با مشارکت روسیه و بیش از ده‌ها کشور و سازمان دیگر، ساخت ایستگاه بین‌المللی تحقیقات قمری را رهبری می‌کند که قرار است اواسط دهه‌ی ۲۰۳۰ در قطب جنوبی ماه به‌منظور اکتشافات علمی و بهره‌برداری از ماه ساخته شود.

تیم لیو مدتی است کار برای بهبود وضوح نقشه‌ها را آغاز کرده است و نقشه‌های منطقه‌ای با دقت بالاتر را براساس نیازهای علمی و مهندسی تولید خواهد کرد.

در این بین، اطلس تکمیل‌شده در پلتفرم ابری «دیجیتال مون» قرار گرفته است و درنهایت در دسترس جامعه‌ی تحقیقاتی بین‌المللی قرار خواهد گرفت.

 

دیگر خبرها

  • آرزوی زیبای طراح ایرانی شرکت BMW، مردم ایران را احساسی کرد | فیلم
  • (ویدئو) طراح ایرانی بی ام و خودروی تازه‌اش
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت
  • چین دقیق‌ترین اطلس ماه را منتشر کرد
  • یک مسئول سابق: طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت در هند 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد
  • رقابت «لوتریا» در آلمان و اسپانیا
  • آغاز «ماه پنهان» با لیندا کیانی و آرمین رحیمیان
  • «ماه پنهان» در تهران کلید خورد
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت