Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مشاور رئیس‌جمهور بر تبدیل علم و خلاقیت ایرانی به ارزش‌افزوده تاکید کرد و گفت: با تقویت این توانمندی دیگر شاهد فرار مغزها و نگران بیکاری نخبگان نخواهیم بود.
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در بازدید از مرکز نوآوری کیش با همراهی مدیرعامل و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به همکار بودن بانیان شرکت‌های دانش‌بنیان، از پیشرفتی که در حال وقوع هست ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: علم و خلاقیت ایرانی که در تمام دنیا زبانزد هست باید تبدیل به ارزش‌افزوده شود و اتفاقا کشور ما دقیقا در همین نقطه لنگ می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
سعید محمد با اشاره به ارزش افزوده‌ی خارج از ایران، تصریح کرد: این توانمندی با بازاریابی، صنعتی‌سازی و شناسایی بازار ایجاد شده است و مشابه آن توسط متخصصان ایران مهیا و بومی شده است و چنانچه به این سرفصل‌ها اهمیت داده شود دیگر شاهد فرار مغزها و نگران بیکاری نخبگان نخواهیم بود.
وی با ابراز رضایت از خدمات ارائه‌شده در این حوزه در کیش و دیگر مناطق تاکید کرد: دبیرخانه مناطق آزاد کشور از این مسیر حمایت می‌کند و هر موضوعی هم که در ید قدرت دبیرخانه نباشد، مطرح و برنامه‌ریزی خواهد شد.
مدیرعامل موسسه علوم‌وفنون کیش و مدیر مرکز نوآوری کیش در ابتدای این نشست با اشاره به افتتاح این مرکز در شهریور99 اظهار کرد: این ملک بعد از سال‌ها متروکه بودن، با مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش و تهاتر با صندوق بازنشستگی در خدمت خانواده متخصص ِشرکت‌های دانش‌بنیان است.
مسعود توفیقی به فضای دیگری علاوه بر این برج یازده طبقه اشاره کرد و گفت: صنایع خلاق و فرهنگی در آن ساختمان که بنابود کاربری فرهنگسرا داشته باشد در قالب 40 دفتر برای شرکت‌های خلاق، یک استودیوی تولید محتوا و 12 کلاس آموزشی مستقر شده است. 
وی همچنین موسسه‌ی علوم و فنون کیش را با 32سال سابقه، کاملا وابسته به سازمان عنوان کرد و گفت: این موسسه علاوه بر رویکرد آموزشی خود، ماموریت مرکز نوآوری را نیز انجام می‌دهد.
توفیقی از قرارداد و استقرار 57 شرکت دانش‌بنیان در این مرکز خبر داد و افزود: دو شتاب‌دهنده و 9 استارتاپ نیز به همراه دو دانشگاه "صنعتی امیرکبیر" و "علم و صنعت"، 15 شرکت خلاق، در این مرکز فعال هستند.
وی تاکید کرد: یک صندوق پژوهش و فناوری به عنوان یکی از صندوق‌های "بی سی" با مجوز از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، که پیگیری‌های دبیرخانه را جهت فعالیت خود نیازمند است.
توفیقی بیشترین تمرکز این مرکز را بالا بردن تقاضا برای محصولات دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: "اقتصاد دریامحور و توسعه اقتصاد سواحل و جزایر کشور مانند تفریحات دریایی و محیط زیست‌دریایی" از محورهای فعالیت و اهداف مرکز نوآوری کیش هستند که با همکاری هیئت امنا، سازمان منطقه آزاد کیش، دانشگاه‌ها و بخش خصوصی، هوشمندسازی و ساماندهی سواحل در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.
مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور، چهارم آبان‌ماه با حضور در مرکز نوآوری کیش با فعالان تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های مستقر در این مرکز دیدار کرد و در مورد ایده‌های علمی و خلاقانه‌‌ی آنان به گفت‌و‌گو نشست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد کیش مرکز نوآوری کیش ارزش افزوده دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در رویداد گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با عنوان «دیدار پایدار» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: مالکیت فکری در خلق ارزش و مزیت رقابتی نقش اساسی دارد.

وی گفت: اگر خواهان احداث بنای اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم، باید مالکیت فکری را به عنوان ستون اصلی این بنا در نظر بگیریم.

 وی در ادامه تصریح کرد: ارزش ذاتی اقتصاد دانش‌بنیان، در تبدیل علم و فناوری به دارایی‌های فکری نهفته است. این دارایی‌ها، که شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و ... می‌شوند، هویت و اعتبار یک شرکت دانش‌بنیان را شکل می‌دهند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا ریشه در دارایی‌های نامشهود آنها دارد، خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه مالکیت فکری با چالش‌های متعددی روبرو هستیم و باید با شتابی فزاینده برای رفع این موانع تلاش کنیم.

دهقانی از برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کسب تجارب بین‌المللی در این زمینه، شاهد ارتقای جایگاه مالکیت فکری در کشور باشیم.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امیدواریم با عزم راسخ معاونت علمی و فناوری در این زمینه، شاهد استقرار یک نظام کارآمد برای ارزیابی و اعتباردهی این دارایی‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها