Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر امورخارجه گفت: به زودی مذاکرات وین آغاز خواهد شد و با چهار به علاوه یک گفتگو‌ها را از سر می‌گیریم.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای امیرعبداللهیان در ادامه نشست خبری خود با اشاره به اینکه ما مذاکرات هسته‌ای را از دو هفته پیش در تهران آغاز کرده ایم افزود: گفتگو‌های بین معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان با آقای انریکه مورا شروع شد و امروز آقای دکتر باقری در بروکسل برای تکمیل گفتگو‌ها حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ما با آقای انریکه مورا و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مورد این گفتگو می‌کنیم که زمانی که وارد مذاکره جدید با چهار بعلاوه یک خواهیم شد چگونه مذاکره کنیم و چگونه بر مسائل تمرکز کنیم که اولاً همه طرف‌ها بدون فوت وقت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تعهدات کامل خودشان در برجام برگردند ثانیاً برگشتن آن‌ها به برجام آورده خیلی مهمی برای ما در جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت.
وزیر امور خارجه افزود: اینکه چگونه همه طرف‌ها به تعهداتشان در برجام بر می‌گردند نشان خواهد داد که تحریم‌های ذیل برجام درباره جمهوری اسلامی ایران به طور کامل برداشته خواهد شد.
وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم از نقطه برون رفت به مذاکرات وین بازگردیم، اما در عین حال فرمتی را که در مذاکرات وین شکل گرفته است قبول داریم و به زودی پس از ارزیابی از گفتگوی‌های امروز معاون سیاسی وزارت خارجه با آقای مورا و مسئولین اتحادیه اروپا درباره اینکه در چه تاریخی وارد گفتگو و مذاکره با چهار بعلاوه یک شویم تصمیم می‌گیریم.
آقای امیرعبداللهیان گفت: این زمان دیر نخواهد بود و به زودی مذاکرات آغاز خواهد شد و با چهار بعلاوه یک گفتگو‌ها را از سر می‌گیریم.

اموال مردم افغانستان در بانک‌های خارجی باید آزاد شود
وزیر امور خارجه گفت: یکی از مسائلی که در نشست امروز مطرح شد تاکید به آزادسازی اموال و دارایی‌های مردم افغانستان در بانک‌های خارجی بود.
آقای حسین امیرعبداللهیان در ادامه نشست خبری افزود: بیش از سه ماه است که کارمندان در افغانستان حقوق دریافت نکرده اند و شرایط معیشتی و مالی بسیار بدی در آنجا حاکم است، این می‌تواند سطحی از نابسامانی و آشوب‌های داخلی را رقم بزند.
وی گفت: این بازگشت باید به نحوی باشد که اموال و دارایی‌ها در اختیار همه مردم و اقوام در سراسر کشور افغانستان قرار گیرد تا از بخشی از این چالش‌ها و بحران‌ها رفع شود.
وزیر امور خارجه در ادامه و در خصوص مذاکرات هسته‌ای با اروپا افزود: سه کشور آلمان، فرانسه و انگلستان یک روش ناپسندیده‌ای از نظر ما دارند و آن این است که به جای تلاش در ظرفیت ملی در بعضی از موضوعات از جمله موضوع هسته‌ای درخواست دارند تا سه سفیر به صورت مشترک با یک مقام سیاسی ما در داخل یا خارج از کشور ملاقات کنند.
آقای امیرعبداللهیان ادامه داد: البته بخش ناپسندیده‌تر این است که بعد از این ملاقات‌ها معمولاً یک بیانیه مشترک صادر می‌کنند و تنها حرف‌های خود را در آن قید می‌کنند و گاهی اوقات هم اعلام می‌کنند که به ایران در موضوعی فرصت دادیم.
وی گفت: ما چه در بروکسل و چه در تهران از هرگونه گفتگوی دیپلماتیک دوجانبه با آلمان، انگلیس یا فرانسه استقبال می‌کنیم، اما گفتگو با سه کشور اروپایی در موضوع هسته‌ای صرفاً در چارچوب 1+4 یعنی در کنار نمایندگان چین و روسیه که طرف‌های مذاکراتی ما هستند، خواهد بود، فرمتی که معقول و قابل قبول است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مذاکرات وین طرف اروپایی مذاکرات وین گفتگو ها هسته ای طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی

وزیر امور خارجه ایران در اولین دیدار خود در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی با همتای مصری خود سامح الشکری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش برنا، شب گذشته، وزیر امور خارجه ایران در راس هیاتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا وارد این کشور آفریقایی شد و مورد استقبال قرار گرفت.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش‌نویس قطعنامه فلسطین، پیش‌نویس بیانیه بانجول و پیش‌نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در حاشیه این اجلاس با مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو می‌نماید.

دیگر خبرها

  • هنیه در گفتگو با النخاله: هرگز از مواضعمان کوتاه نخواهیم آمد
  • دیدار امیرعبداللهیان و نیچروان بارزانی
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی مذاکره‌کنندگان در قاهره است
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • از پیشرفت در مذاکراه تا ضرب‌الاجل اسرائیل/ گفتگو در مرز خوش‌‎بینی و بدبینی جریان دارد
  • ورود وزیر خارجه ایران به گامبیا