Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: دفاتر نمایندگی وزارت خارجه برای معرفی توانمندی استان‌ها به کشورهای خارجی اقدام کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدصالح جوکار در دیدار با نماینده ایران در ژنو با اشاره به اینکه هر آنچه که ما الان به عنوان میراث فرهنگی و آثار تاریخی به آن می بالیم مربوط به پیشینیان است اظهار داشت: این که ما از آثار تاریخی و میراث فرهنگی ارزشمندی بهره داشته باشیم بسیار خوب است اما باید ببینیم که ما چه چیزی برای آیندگان به جای می‌گذاریم که آنها به آن افتخار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ما در طول سال‌های پس از انقلاب هنوز نمادی ایجاد نکرده‌ایم که برای آیندگان ما به جای بماند و لازم است که حتما به این موضوع توجه داشته باشیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در زمان وزارت آقای صالحی طرحی مبنی بر ایجاد نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در استان‌ها مطرح شد که تا حدودی هم این طرح به پیش رفت و در برخی استان‌ها این نمایندگی‌ها به وجود آمد.

جوکار افزود: فلسفه ایجاد این نمایندگی‌ها طبق توافق‌نامه‌ای که مبادله شد، استفاده از ظرفیت سفارتخانه‌ها برای حوزه اقتصاد و تجارت بود و به دنبال آن بودیم که توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی استان‌ها را به کشورهای مختلف جهان به وسیله این دفاتر نمایندگی معرفی کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: این دفاتر همچنین میتوانستند با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که سفرای ایران در کشورهای مختلف دارند، زمینه جذب سرمایه‌گذار راهم برای استان‌های مختلف به وجود آورند.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود اما کارایی دفاتر از آنجایی که بیشتر دیدگاه کلی نسبت به وزارت خارجه سیاسی بود، این دفاتر خیلی بها پیدا نکرد و الان در حوزه‌های دیپلماسی سیاسی و روادید فعالیت می‌کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعتقاد ما این است که وزارت امور خارجه می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور ایفا کند که باید حتما از این ظرفیت مورد استفاده قرار گیرد.

جوکار افزود: ما محصولات بسیار خوبی در استان‌های مختلف داریم که الان توسط خود تولیدکنندگان آن را به بازارهای جهانی صادر می‌کنند ولی چون پایداری ندارد در آینده با مشکل مواجه می‌شوند و از طرف دیگر به دلیل آنکه نظارتی بر کیفیت محصولات صادراتی هم به اندازه لازم اعمال نمی‌شود، این بازارها در آینده جای خود را به کشورهای دیگر می‌دهند.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور: اشتغال‌پایدار با توسعه صادرات تضمین می‌شود4.8 درصد از کل صادرات غیرنفتی کشور مربوط به استان کرمان استکاهش شدید صادرات صنعتی آلمان در پی مشکل تامین مواد اولیهظرفیت تامین مالی طرح طراوت بانک صادرات ایران در صنعت تا پایان سال به 100 هزار میلیارد تومان می‌رسد

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این در حالی است که اگر از ظرفیت وزارت امور خارجه به درستی در حوزه‌های اقتصادی استفاده شود، می‌توان بازارهای پایدار و دائم برای کشور ایجاد کرد و با نظارتی که بر محصولات صادراتی می‌توان اعمال کرد، زمینه پیشگیری از حذف سهم ایران در بازارهای بین‌المللی را فراهم کرد.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است

احمد وحیدی روز یکشنبه در بازدید از غرفه توانمندی‌های صادراتی کرمان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران "ایران اکسپو ۲۰۲۴" افزود: استان کرمان از ظرفیت‌های بسیار خوب صادراتی برخوردار است به خصوص در حوزه مس که از ظرفیت‌های بزرگ این استان به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: زنجیره ارزش مس باید به صورت کامل تعریف شود و تولیدات این حوزه ارزش‌افزایی داشته باشند.

وزیر کشور همچنین تکمیل زنجیره ارزش خرما و فرش کرمان به عنوان کالاهای اساسی و شاخص این استان را مورد تاکید قرار داد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران «ایران اکسپو ۲۰۲۴» ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

غرفه استان کرمان نیز در سالن ۴۱B نمایشگاه دایر شده و پنج شرکت بومی، محصولات خود را در حوزه زنجیره‌ ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیات‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها