Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قضایی رئیس کل دادگستری یزد در امور شورای حل اختلاف گفت: بسیاری از دعاوی حقوقی و کیفری را می‌توان از طریق نهاد‌های سازشی اداره توسعه حل اختلاف از جمله شورا‌های حل اختلاف بدون پرداخت هزینه و یا با هزینه اندک حل و فصل کرد. خبرگزاری میزان - محمدرضا حداد، معاون قضایی رئیس کل دادگستری یزد در امور شورای حل اختلاف در دیدار با رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری استان اظهار داشت: نهاد‌های سازشی و میانجی‌گری و داوری اداره توسعه حل اختلاف استان این آمادگی را دارد تا بسیاری از اختلافات و دعاوی حقوقی و کیفری را بدون هزینه و یا با هزینه بسیار اندک حل و فصل نماید، اما شهروندان نسبت به این ظرفیت‌ها آگاهی کافی ندارند و یکی از نهاد‌هایی که می‌تواند در جهت آگاه سازی مردم و ترویج فرهنگ صلح آشتی شورا‌ها را یاری نماید سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: اداره توسعه حل اختلاف، ظرفیت‌های زیادی دارد که برای مردم ناشناخته است که باید با استفاده از هنر و رسانه برای جامعه تبیین و تشریح گردد.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری یزد در امور شورای حل اختلاف با اشاره به حل‌ و فصل بیش‌از ۵۰ درصد دعاوی از طریق سازش در پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف در سال جاری تصریح کرد: فصل خصومت و حل اختلاف با رضایت و صلح و سازش بسیار ماندگارتر و اثرگذارتر است.
حداد افزود: علی رغم اینکه بخشی از کار برای اطلاع‌رسانی، تبیین و تشریح شرایط بهره‌گیری مردم از خدمات نهاد‌های میانجی گر است لیکن قسمت اعظم کار ایجاد و فراهم نمودن زمینه‌های فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای است.
رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد، با اشاره به اینکه آستانه صبر و تحمل مردم کاهش یافته گفت: ستاد صبر استان با ترکیب افراد صاحب نفوذ، ایده، خلاقیت و اثرگذار تشکیل‌شده است تا بتوان برای افزایش تحمل‌پذیری و بالا بردن آستانه صبر مردم برنامه‌ریزی کرد.
وی استفاده از نام‌های زیبا با مضامین مهربانی، گذشت. عفو و ... را در نام گذاری میادین، معابر و پارک‌ها خواستار شد و گفت: استفاده از نام‌هایی با معانی عفو، گذشت و مهربانی و طراحی و نصب اِلمان‌های نوع‌دوستی و شفقت و گذشت بدون تردید آثار مطلوب خود را در رفتار و گفتار مردم خواهد گذاشت.
حداد استفاده از آیات قرآن کریم و روایات معصومین (ع) در اهمیت صبر و گذشت در بیلبورد‌های شهری را در نگاه مردم موثر دانست و بیان داشت: مفاهیم پندآموز که هر روز در مرئی و منظر مردم باشد بدون شک اثر مثبت خود را در جامعه و شهروندان خواهد گذاشت.   بیشتر بخوانید: با استفاده از ظرفیت صلح و سازش مراجعه به دادگستری‌ها را کاهش دهید   انتهای پیام/ برچسب ها: شورای حل اختلاف آگاهی های حقوقی دادگستری یزد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای حل اختلاف آگاهی های حقوقی دادگستری یزد شورای حل اختلاف دادگستری یزد ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است

ایسنا/لرستان دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر لرستان گفت: همکاری و تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بوده و هدف ما فرهنگ سازی تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر خرم آباد با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین یونس مهدوی نیا ۱۶ اردیبهشت در دیدار با شهردار خرم آباد اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت شهرداری در نصب بنرهایی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر «عفاف و حجاب » امری مهم برای پیشبرد اهداف و جذب مخاطب در جامعه هدف است.
وی خاطرنشان کرد: امید است بتوان با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های فرهنگی، تبلیغی و اجرایی گام های موثری در حوزه ترویج و تبیین فرهنگ این دو فریضتین در جامعه برداشته شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان در این نشست با اشاره به مطالبات ستاد از شهرداری افزود: امنیت فضاهای اختصاصی برای بانوان، نام‌گذاری معابر با نام شهدای امربه معروف و نهی از منکر و برنامه ریزی و همکاری برای برگزاری رویداد و همایش علمی با همکاری شهرداری خرم آباد با سایر دستگاه ها از مطالبات و بحث های تخصصی مطرح شده در این دیدار بود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد