Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:05:35 GMT

تصویری شدن ذهن، خطرات و احتمالات آن

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۳۱۲۸

تصویری شدن ذهن، خطرات و احتمالات آن

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز فناوری اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این روزها رسانه‌ها بیشتر از گذشته به رسانه تصویری تبدیل شده‌اند و کاربران بیش از آن‌که به خواندن متن علاقه داشته باشند به دیدن تصاویر اهمیت بیشتری می‌دهند. اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که بیشتر از مطالعه، به دیدن تصاویر علاقه دارید و به تعبیری ذهنتان تصویری شده است این ویدئو به شما نشان می‌دهد که چگونه از مغزتان مراقبت کنید و تصویری شدن ذهنتان را مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در دهه‌های گذشته پیشرفت رسانه‌های نوین دائماً در جهت استفاده بیشتر از تصویر یا همان تصویری شدن بوده است؛ تا جایی که شاهد غلبه تصویر بر متن در تمامی ابزارهای رسانه‌ای هستیم. به تعبیر اندیشمندان، هجوم تصویرها به ذهن کاربران رسانه‌ها خصوصاً کودکان و نوجوانان، می‌تواند باعث کم‌حوصلگی و تمرکز نداشتن و تفکرگریزی شود. به نظر شما راهکار رهایی از کم‌حوصلگی و تفکرگریزی چیست؟ و چگونه می‌توانید از تصویری شدن ذهنتان جلوگیری کنید. این توصیه‌ها می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.
اولین راهکار مطالعه است. مطالعه متن مانند یک پادزهر قوی در برابر تصویری شدن مغز عمل می‌کند. بنابراین برای تماس دائمی بچه‌ها با کتاب و مجلات برنامه‌ریزی کنید. برنامه‌ها، مسابقات و مطالب زیادی باهدف ترویج کتاب و کتاب‌خوانی وجود دارد که می‌تواند راهنمای شما در علاقه‌مند کردن فرزندانتان به مطالعه باشد.
بازی‌های خواندنی توصیه بعدی است. انواع بازی‌های گروهی خانوادگی یا دیجیتال که مبتنی بر خواندن و نوشتن باشد بچه‌ها را به مطالعه و خواندن تشویق می‌کند. اسم و فامیل، جدول کلمات متقاطع، جمله‌سازی و کلمه‌سازی از جمله این بازی‌هاست.
روش دیگر قصه‌گویی و قصه‌خوانی است. برقراری ارتباط کلامی با فرزندان و تعریف کردن خاطرات و ماجراها و وقایع، به فعال شدن تخیل و تجسم کمک می‌کند. قصه گفتن برای کودکان را قبل از خواب فراموش نکنید.
آخرین پیشنهاد ما بازی‌های کلامی است. انجام فعالیت‌ها و بازی‌های کلامی با بچه‌ها و ترغیب آن‌ها به صحبت کردن درباره اتفاقاتی که بیرون از منزل مشاهده کرده‌اند می‌تواند تصویری شدن ذهن را مدیریت کند.

کد خبر 5337639

منبع: مهر

کلیدواژه: سواد رسانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه دیجیتال مطالعات رسانه ای مطالعه معرفی کتاب تازه های نشر انتشارات سوره مهر سواد رسانه ای کتاب و کتابخوانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برنامه سوره ترجمه ادبیات کودک و نوجوان هفته وحدت معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد رایزنی فرهنگی دفاع مقدس جنگ تحمیلی تصویری شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

تین نیوز

تصویری از میز و صندلی های فرودگاه جیرفت خبرساز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، یکی از سوژه های جدید شبکه های اجتماعی در چند روز اخیر، تصویری از میز و صندلی های فرودگاه جیرفت است که از زمین تا آسمان با صندلی های فرودگاه ها توفیر دارد.

همشهری آنلاین نوشت: همانطور که در تصویر هم مشاهده می کنید، این فرودگاه به جای صندلی های فلزی معمول، به مبلمان استیل مجهز شده است! یکی از کاربران فضای مجازی این عکس را منتشر کرده و نوشته: «عاشق صندلی های فرودگاه جیرفت شدم، حس می کنی اومدی خواستگاری!» ما هم فکر می کنیم هرکدام از مسئولان فرودگاه هرچه در خانه داشته آورده و دور هم فرودگاه درست کرده اند! چون هر جور حساب کنی، این مبلمان به این فضا نمی آید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • (عکس) واکنش معنادار دروازه‌بان آلومینیوم به شکست پرسپولیس
  • خطرات عادت عجیب پا گذاشتن روی داشبورد!
  • کاهش جُرم سرقت در کرمان
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • ساترا رقیب است یا شریک تولیدات تصویری؟/ ۷۰۰ تقاضا در انتظار مجوز
  • جهان به روایت تصویر
  • تصویر تازه از پسر فرهاد مجیدی کنار پدر؛ چقدر بزرگ شدی!
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس