Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران احمد حسین زادگان  گفت: در این طرح سرمایه گذاری تولید مس به صورت کنسانتره و مبتنی بر روش‌های مناسب زیست محیطی و در جهت اشتغالزایی صورت می‌گیرد. ‎

استاندار مازندران در جلسه هماهنگی سرمایه گذاری این کارخانه ، تولید کاتد مس را بر اساس صنایع بالادستی و اقتصاد زیست محیطی استان دانست و تصریح کرد: برای عملیاتی شدن این پروژه در استان نیاز به ۱۱۰ هکتار زمین، ۳۰ لیتر آب در ثانیه، ۲۱ میلیون متر مکعب گاز در سال و ۳۰ مگا وات برق می باشیم که مشکلی در این راستا وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که۱۰۰ درصد محصولات این پروژه به کشورهای اوراسیا صادر می‌شود، اظهار داشت: اولین استان  تولید کاتد مس در ایران متعلق به استان کرمان می باشد و مازندران بعنوان دومین استان تولید این محصول  در کشور با اجرای این پروژه می شود.

استاندار مازندران افزود :با عملی شدن این سرمایه گذاری در استان و احداث کارخانه کاتد مس در بندر امیرآباد شاهد ایجاد اشتغال و حجم گسترده سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی خواهیم بود و با توجه به اینکه این کارخانه در مجاورت بندر امیرآباد قرار دارد بدلیل وجود ساحل مناسب مشکلی بابت تامین آب این پروژه مهم وجود ندارد. 

بندر امیرآباد در شرق استان مازندران در دهه ۷۰ ایجاد شد و با ارتقاء به منطقه ویژه اقتصادی در دهه ۸۰ هم اکنون حدود ۲  هزار هکتار مساحت دارد.

بندر امیرآباد با داشتن ۱۵ اسکله و یک اسکله رو رو در دست ساخت دارای ظرفیت حدود ۶ میلیون تنی بار گیری و تخلیه بار است . نیمی از فعالیت صادرات و وارداتی شمال ایران از این بندر انجام می شود و تنها بندر راهبردی متصل به راه آهن سراسری در شمال ایران محسوب می شود.

برچسب‌ها منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ساری احمد حسین زادگان  مازندران کارخانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ساری احمد حسین زادگان منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ساری احمد حسین زادگان مازندران کارخانه بندر امیرآباد سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید شمش در شرکت فولاد شادگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل شرکت فولاد شادگان شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: میزان تولید در این شرکت با محدودیت‌هایی که وجود داشت در سال گذشته محقق شد.

کهزاد افزود: با تکمیل شدن مراحل راه اندازی کارخانه فولاد سازی، نخستین شمش شرکت فولاد شادگان تا تیر ماه تولید خواهد شد.

فولاد شادگان یکی از ۸ طرح مهم فولاد کشور است که در ۲ فاز و در مساحت ۲۵۶ هکتار ساخته و بخش نخست آن با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی ساخته شده است

دیگر خبرها

  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است